سرویس های دوره ای گیربکس

سرویس گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

سرویس های دوره ای گیربکس

سرویس گیربکس

گیربکس یا به زبان فارسی جعبه دنده مکانیزمی برای انتقال توان مکانیکی یا گشتاور و همچنین برای رساندن این توان به چرخ ها، به کار میرود. گیربکس بعد از موتور مهم ترین بخش یک خودرو است برای همین در زمان خرابی هزینه های زیادی روی دست ما میگذارد.

به منظور جلوگیری از این اتفاق حتما باید خودرو در بازه های زمانی مشخص سرویس شود و همینطور راهکارهای جلوگیری از صدمه به گیربکس و نگهداری آن در نظر گرفته شود.

وضعیت گیربکس با دنده تغییر میکند مثلا برای حرکت از دنده 1 استفاده میشود و در زمان حرکت با توجه به سرعت خودرو و شیب جاده باید دنده ی مناسب انتخاب شود تا به گیربکس و موتور فشار وارد نشود و در موقعیت های حساس ماشین خاموش نشده و موجب حادثه نشود. همچنین در هنگام رانندگی در شهر و با کلاج گرفتن ها و تعویض دنده های پی در پی فشار زیادی به گیربکس وارد میشود.

البته گیربکس های اتوماتیک کار را برای راننده ها بسیار راحت کرده و دیگر نیازی به گرفتن کلاج در هنگام تعویض دنده نیست اما سرویس و نگهداری این نوع از گیربکس هم حساس تر از نوع دستی آن بوده و نیازمند توجه بیشتری می باشد.

ما دراین مقاله قصد داریم مهمترین نکات سرویس و نگهداری از گیربکس های دستی و اتوماتیک را توسط متخصصین نامبروان بررسی کنیم.

گیربکس های دستی:

شکل ساده ای دارند و از چند چرخ دنده تشکیل شدند که در این نوع کار تعویض دنده با راننده می باشد برای همین امکان فشار آوردن بیش از حد و اشتباه در تشخیص دنده بسیار رخ میدهد که باعث آسیب به گیربکس میشود.

در این نوع گیربکس ها ممکن است علائم صدمه به صورت جا نرفتن دنده، سر و صدا های جعبه دنده، نشت روغن و بوی سوختگی، سوت کشیدن و جیرینگ جیرینگ کردن وجود داشته باشد.

گیربکس ها اتوماتیک:

این نوع از گیربکس پیچیده تر و حساس تر از نوع ساده ی آن است، در این نوع از گیربکس ها باید به مدت زمان تعویض روغن حساس تر بود و برای سرویس آن زمان مشخصی درنظر گرفت.

اگر در خودروهای دنده اتوماتیک در صورتی که خودروی در حال حرکت خاموش شود چون روغن در حال حرکت می باشد و به خاطر قطع شدن یکباره ی روغن به گیربکس فشار وارد میشود و حتما باید به یک تعمیرگاه انتقال داده شود و باید دقت شود ماشین گیربکس اتوماتیک را هیچ گاه با بکسل حمل نکنید. حداقل باید سالی یک بار به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا گیربکس چک شود.

کاملا مشخص هست پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است پس حتما برای سرویس و نگهداری به متخصص مراجعه کنید.

عوض کردن به موقع روغن

روغن هم مانند هر مایع دیگری بعد از یک مدتی تجزیه میشود ،کارکرد چرخ دنده های گیربکس بسیار وابسته به روغن بوده و باید روانکاری این چرخ دنده ها تضمین شود تا مانع آسیب رسانی شود، حتما یادتان باشه که یک روغن خوب باید رنگ روشن و شفاف داشته باشد اگر متوجه بوی سوختگی روغن شدید هر چه سریعتر به تعمیرگاه گیربکس نامبروان مراجعه کنید و از روغن گیربکس مناسب استفاده کنید اگر روغن مناسبی نمیشناسید حتما به مرکز نامبروان مراجعه کنید تا متخصصین روغن مناسب را به شما معرفی کنند.

همچنین شما میتونید اطلاعات مورد نیاز مربوط به نوع روغن گیربکس برای خودروی خود را در کتابچه ی راهنمای خودرو پیدا کنید و مراقب باشد از نوع نامناسب آن استفاده نکنید.

معمولا در شرایط مشخص و بدون فشار باید هر 60 هزار کیلومتر و در شرایطی که فشار زیادی به گیربکس وارد شده مانند رفتن در مسیرهای پر ترافیک هر 50 هزار کیلومتر باید تعویض گردد.گیربکس های اتوماتیک دارای فیلتر روغن هستند که پیشنهاد میشود در فاصله زمانی مشخصی تعویض شود.

البته تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک بین 20000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر می‌باشد.

لاستیک ها را بررسی کنید:

در هنگام بررسی حتما به لاستیک ها توجه کنید نامناسب بودن لاستیک ها ممکن است به گیربکس آیسب برساند زمانی که لاستیک بیش از حد ساییده شده و از اندازه ی استاندارد کوچکتر شده در بلند مدت مستعد آسیب به گیربکس خواهد بود و جعبه دنده را تحت فشار قرار میدهد.

پیشنهاد ما به شما این است که بازرسی های منظم را برای خودروی خود در نظربگیرید با مرکز سرویس و نگهداری نامبر وان میتوانید از سرویس گیربکس خودروی خود اطمینان داشته باشد.

برسی سیستم خنک کننده یا فن موتور:

گیربکس های اتوماتیک برای خنک شدن نیاز به قرار گیری روغن در مسیر آب رادیاتور برای خنک شدن و کاهش حرارت دارند پس سالم بودن سیستم خنک کننده تاثیر مستقیم بر روی سلامت گیربکس دارد  که حتما باید توسط متخصصین بررسی شود.

بررسی سیستم برق گیربکس اتوماتیک:

چنانچه سیستم برق گیربکس دچار مشکل شود ،موتور هنوز هم روشن شده و حرکت میکند اما به هیچ وجه نباید مسافت طولانی را طی کرد زیرا فشار زیادی به موتور وارد میکند و باید سریعا به تعمیرکار متخصص مراجعه کرد.

 

مزایای سرویس و نگهداری به موقع گیربکس:

  1. افزایش طول عمر گیربکس
  2. کاهش هزینه ها
  3. کاهش تعداد خرابی ها مرتبط
  4. عدم نیاز به تعمیرات سنگین

زمانی که شما برای سرویس به مرکز نامبروان مراجعه کنید متخصصین ما در اولین اقدام برای شناسایی عیب گیربکس به صدای کارکرد گیربکس توجه میکنند و مانند تعمیرکاران دیگر به سرعت قطعات را از هم جدا نمیکنند،

اگر مشکل مشخص نشود سپس از طریق لمس کردن سطوح گیربکس و برای دید عمیق تر بین دنده های گیربکس از بور اسکوپ استفاده میکنند تا مشخص شود نشانه هایی از ترک خوردگی روی دنده های گیربکس وجود دارد یا خیر.

پس از شناسایی خرابی باید زمان مورد نیاز برای تعمیر و همچنین هزینه ی تعمیرات تخمین زده شده و به اطلاع مشتری برسد تا در صورت موافقت تعمیرات آغاز شود.

متخصصین نامبروان در زمان تعویض قطعات و باز و بسته کردن اجزای گیربکس دقت کافی داشته تا به قطعات آسیب وارد نشود اتفاقی که توسط افراد غیر متخصص به وفور رخ میدهد.

مرکز تعمیرات نامبروان در تمامی نوع های گیربکس های دستی و اتوماتیک تمامی برنده ها آماده سرویس دهی و تعمیرات می باشد.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *