تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک نامبروان

فروش گیربکس اتوماتیک

یکی از اجزای اصلی خودروهای امروزی گیربکس اتوماتیک هستند که با توجه به نوع ماشین و شرکت سازنده در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند.

گیربکس یکی از اجزای اصلی ماشین است و اگر دچار مشکل شود باید سریعاً تعمیر و در صورت لزوم تعویض شود در غیر این صورت آسیب جدی به سایر قطعات خودرو وارد خواهد شد. در ادامه ی مقاله انواع گیربکس های پرکاربرد و رایج در خودرو ها را بررسی خواهیم کرد.

 

گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک معتبر با ضمانت نامه عرضه می شوند و دارای گارانتی هستند ، عمده گیربکس هایی که از برند های نامعتبر هستند با قیمت های کمتری به فروش می رسند و به همین دلیل افراد ترغیب به استفاده از آن ها می شوند اما نمی دانند که ضرر استفاده از این دسته گیربکس های اتوماتیک به مراتب هزینه های بسیار بیشتری را به آن ها تحمیل می کند. پس در هنگام خرید گیربکس اتوماتیک به اعتبار فروشنده و محصولی که در اختیار شما قرار می دهد توجه کنید.

 

فروش انواع گیربکس اتوماتیک

گیربکس تیپ ترونیک Tip Tronic

تیب ترونیک یکی از چندین گیربکس توسعه‌یافته پورشه و مورد استفاده در مدل‌های مختلف این شرکت و همچنین اتومبیل‌های گروه فولکس‌واگن و شرکت‌های تابعه آن مانند، اشکودا، سئات ، آئودی و در مدل‌های بالاتر این نوع گیربکس در بوگاتی و لامبورگینی است و عمدتاً در دو گروه پنج سرعت و شش سرعت با اساس کار خودکار و دستی تولید می‌شود.

این نوع گیربکس نیز مجهز به یک کامپیوتر به عنوان استانداردی برای درک بهتر شرایط موتور است که به طور خودکار دنده را در حالت دستی انتقال می‌دهد تا از آسیب به موتور و گیربکس در محدوده قرمز دورموتور جلوگیری کند. تغییر دنده دستی به روش‌های مختلفی در خودروهای مختلف انجام می‌شود.

تغییر متوالی با تغییر اهرم و تغییر دنده دستی توسط پدال‌های نصب‌شده در پشت فرمان, معمول‌ترین روش جابجا کردن دنده‌ها در این نوع گیربکس هستند. گیربکس تیپ ترونیک نیز در ماشین‌های دیگر با نام‌های مختلف از جمله ۲ Tronic استفاده می‌شود.

گیربکس استپ ترونیک Step Tronic

استپ ترونیک از جمله گیربکس های اتوماتیک  کشش سرعت تولید شده توسط BMW است که در محصولات مختلف این شرکت, شامل M3, M5, M6 و .. از آن استفاده می شود. 

تعویض دنده اتوماتیک در کنار  تعویض دنده دستی و داشتن  سیستم‌های کنترلی الکترونیکی اساس کار استپ ترونیک است. با حرکت دسته دنده به سمت چپ تعویض دنده دستی جعبه دنده انجام می شود  و با حرکت دسته دنده  به سمت راست تعویض دنده اتوماتیک فعال می‌شود.

گیربکس سی وی تی CVT

زمانی که راننده دنده را در یک شرایط عادی  عوض می‌کند, گیربکس  دو دنده با اندازه‌های مختلف و تعداد دنده‌ها درگیر می شوند. که منجر به نسبت دنده و گشتاور متفاوت بر اساس این نسبت جعبه‌دنده از نیروی محرکه برای حرکت چرخ‌ها می‌شود.

این نوع از تعامل تجهیزات در انتقال‌های دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد, که در مدل‌های اتوماتیک این نسبت دنده به واسطه تعامل خورشید و قفسه و دنده‌ها و چرخ‌دنده‌های رینگی  ایجاد می‌شود.

در جعبه دنده‌های CVT خبری از چرخ دنده و خورشیدی و سیاره‌ای نیست. اساس کار گیربکس CVT بر پایه ی دو پولی ورودی محرک و خروجی محرک در کنار تسمه ی لاستیکی یا فلزی به جهت ارتباط این دو پولی است.

این نوع سیستم انتقال قدرت به سرعت در حال افزایش است و کارخانه‌هایی مانند رنو، نیسان، جنرال موتورز، فولکس واگن، میتسوبیشی و … در حال استفاده و تحقیق و توسعه این نوع سیستم انتقال قدرت هستند.

اساس این سیستم، همان‌طور که در بالا ذکر شد، بر پایه دو پولی مخروطی با سطح شیب‌دار و یک نوار اتصال است که شامل دو صفحه متحرک زاویه‌دار بر روی هر دو پولی است که به وسیله نیروی هیدرولیک بنزین یا نیروی گریز از مرکز هدایت می‌شوند.

در پولی محرک نیروی ورودی  پیشرانه در صورتی که دو صفحه به یکدیگر نزدیک شود، قطر پولی افزایش پیدا می کند و به تبع قطور تسمه پیچیده شده دور آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر افزایش قطر پولی اول، صفحات پولی دوم را از هم دور می کند و قطر پولی باریک‌تر می‌شود و باعث گشتاور خروجی کم و دور خروجی زیاد در خودرو می‌شود مزایای استفاده از این سیستم عبارت‌اند از کاهش مصرف سوخت تا ۱۸ % در مقایسه با انتقال‌های اتوماتیک معمولی، انتقال نرم‌تر و هموارتر بدون وقفه در قدرت موتور، کارایی دینامیک بالاتر، تسریع عملکرد موتور در سرعت موتور بهینه.

گیربکس دوکلاچه DCT

جعبه دنده‌های DCT یکی از انواع جعبه دنده‌های نیمه خودکار هستند و مانند جعبه دنده های دستی از مجموعه ای از چرخ ها ایجاد شده اند و تفاوت آن ها با جعبه دنده های دستی آن است که آن ها دارای دو کلاچ برای قطع و وصل نیرو دو محور چرخ دنده‌ ای زوج و فرد هستند.

چرخ دنده های فرد در گیربکس دوکلاچه DCTچرخ دنده های زوج و چرخ دنده های فرد هرکدام بر روی یک محور مجزا و یک کلاچ مجزا در مجموعه قرار دارند.

هر دو کلاچ زوج و فرد در راستای دو محور و هم مرکز قرار گرفته اند، کلاج بیرونی بزرگ تر است وظیفه تعویض و درگیری چرخ دنده‌های فرد بر عهده ی آن است.

کلاچ داخلی و کوچک‌تر  هم سبب درگیری دنده های کلاچ زوج می شود. گیربکس دوکلاچه DCT عمدتاً به صورت اتوماتیک کار می کنند اما امکان تعویض دنده به صورت دستی را هم برای راننده فراهم می کنند. پ تعویض دنده‌ها به کمک حسگرها و تجهیزات الکتریکی-هیدرولیکی انجام می شود.

گیربکس دوکلاچه DCT در حال حاضر در دو مدل  شش سرعت و پنج سرعت  روی محصولات تولیدی پورشه و هفت سرعت توسط سایر خودرو سازان مورد استفاده قرار می گیرد. از نوع هفت سرعت عموماً برای خودرو های سوپر اسپرت و مسابقه استفاده می شود.

 

شرایط فروش گیربکس اتوماتیک کامل

گیربکس‌های اتوماتیک هم به صورت نو و هم استوک ( کارکرده ) موجود است.
به علت نوسان قیمت‌‌ها برای اطلاع دقیق از قیمت‌‌ها تماس بگیرید.
گیربکس‌های کامل دارای ضمانت شش ماهه سلامت کالا هستند.
تمامی لوازم اورجینال و به شرط سلامت به فروش می‌رسند.

 

هزینه و نحوه‌ ارسال قطعات

امکان ارسال قطعات به سراسر ایران وجود دارد و قطعه خریداری شده با باربری به سایر نقاط ایران ارسال خواهد شد و هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد.
مدت زمان تحویل قطعه هم بستگی به فاصله مشتری دارد. در تهران و کرج تحویل در همان روز امکان‌پذیر خواهد بود.
هزینه ارسال و برگشت کالا در صورت معیوب بودن قطعه و مشمول بودن گارانتی، به عهده ما خواهد بود.

 

شرایط گارانتی فروش قطعات

در صورت دارا بودن شماره سريال و عدم مخدوش بودن آن
قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
عدم وجود آثار دستکاری بر روی قطعه
عدم وجود آثار ضربه، ضایعه فیزیکی و سوختگی قابل مشاهده در قطعه
ارائه برگه گارانتی دارای مهر گیربکس اتوماتیک هادیلو
حتما در هنگام خرید برگه گارانتی به شما داده خواهد شد و مدت گارانتی بسته به قطعه خریداری شده متفاوت خواهد بود.

 

آیا خودمان می‌توانیم لوازم گیربکس اتوماتیک بخریم؟

شما حتی اگر تعمیرکار خودرو نباشید هم می‌توانید به ما برای خرید قطعه خودرو مراجعه کنید و البته دقت داشته باشید که در صورت اشتباه شما در سفارش قطعه و نبود تخصص کافی در انتخاب دقیق قطعه برای خودرویتان، مسولیت اشتباه در سفارش قطعه بر عهده خریدار خواهد بود. پس اگر خودتان قصد خرید دارید حتما با تعمیرکار ماهر برای انتخاب دقیق قطعه‌ی مناسب برای خودرویتان مشورت کنید.

 

نحوه اطلاع از مدل و سریال دقیق قطعات به چه صورت است؟

شما تعمیرکار یا مالک خودرو، برای خرید ابتدا باید از قطعه مناسب خودرویتان مطمئن شوید و بعد از آن می‌توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و باز هم در صورت تردید در مورد قطعا مناسب می‌توانید از طریق واتس‌اپ (WhatsApp) عکس قطعه درخواستی را برای ما بفرستید تا از سفارش دقیق آن اطمینان حاصل کنید.

 

آیا امکان خرید به صورت ارائه چک وجود دارد؟

خرید تنها به صورت نقد و پرداخت یکجا قبل از تحویل امکان‌پذیر است و از پذیرش چک و یا نسیه معذوریم.

 

آیا امکان پرداخت بعد از تحویل کالا وجود دارد؟

پرداخت تنها قبل از تحویل امکان‌پذیر است و بعد از پرداخت و ارسال فیش واریز، ارسال انجام خواهد شد.

 

اگر قطعه معیوب بود چه کنیم؟

تمامی قطعات به شرط سلامت به فروش می‌رسند و در صورت معیوب بودن می‌توانید آن را مرجوع کنید.

 

هزینه و نحوه ارسال به چه صورت است؟

همانطور که اشاره شد هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد و نحوه ارسال هم در تهران و کرج با پیک خواهد بود و برای سایر استان‌‌ها با باربری مثل باربری شرکت‌های اتوبوس‌رانی خواهد بود که به محض تحویل به باربری، اطلاعات مرسوله و زمان تحویل مرسوله برای شما ارسال خواهد شد.

 

آیا کلیه لوازم گیربکس اتوماتیک برای فروش وجود دارد؟

کلیه لوازم تخصصی گیربکس اتوماتیک و برای کلیه برندهای خودروسازی در تمام مدل‌های خودرو برای فروش موجود می‌باشد.

 

فروش گیربکس های اتوماتیک

یکی از اجزای داخلی مهم در هر خودرو گیربکس ها هستند که با توجه به کیفیت آن ها قیمت های متفاوتی دارند شرکت های سازنده ی گیربکس ها با توجه به دستی یا اتومات بودن و قدرت دنده ها قبمت آن را مشخص می کند اگر شما قصد خرید گیربکس اتوماتیک را دارید و برای تعویض گیربکس خود به دنبال یک گیربکس اتومات با کیفیت عالی و قیمت مناسب میگردید می بایست اطلاعاتی را راجع گیربکس ها داشته باشین ما در این مقاله شما را با انواع گیربکس ها و عواملی ک بر قیمت آن ها موثر است آشنا می سازیم انیدواربم پس از مطالعه ی این مقاله به شما برای خرید گیربکسی مناسب کمک کرده باشیم

 

تفاوت گیربکس دستی و گیربکس های اتومات

وظیفه اصلی گیربکس ها انتقال نیرو از موتور به سوی چرخ های اتومبیل شماست این انتقال نیرو در گیر یکس ها با استفاده از چندین چرخ دنده این انتقال قدرت انجام می شود در واقع زمانی که شما در ماشین خود می نشینید و استارت می زنید و برای حرکت به ماشین دنده می دهید ، در حقیقت شما قدرتی را که بر اثر سوختن بنزین در موتور تولید می شود را با استفاده از دنده ها به چرخ های اتومبیل انتقال می دهید.

هر کدام از دنده ها دارای سرعت مشخصی می باشد و هم زمان با کم یا زیاد شدن سرعت شما موظف به تعویض دنده هستید هر کدام از این دنده ها در گیربکس یک چرخ دنده ی جدا گانه دارد و واقع این چرخ دنده ها هستند که با توجه به میزان هر چند دور چرخش در دقیقه انرژی مشخصی را برای حرکت اتومبیل به چرخ ها وارد می کند .

 

قیمت یک گیربکس (دستی و اتوماتیک)

دستی یا اتومات بودن یک گیربکس اصلی ترین عامل قیمت گذاری آن است.

برای یک توضیح مختصر و مفید می توانیم‌ بگوییم در گذشته گیربکس ها تنها به صورت دستی طراحی می شدند البته که در امروز نیز برخی از خودرو های داخلی و وارداتی هم‌ چنان از این سیستم قدیمی برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها پیروی می کنند نحوه ی استفاده از گیربکس های قدیمی این چنین است که برای دنده دهی و انتقال قدرت باید از دسته دنده و کلاچ ماشین کمک گرفت بعد ها که گیربکس های اتومات طراحی و ساخته شدند عمل دنده دهی و انتقال قدرت در اتومبیل را برای راننده آسان تر ساختن و هم چنین این عمل در گیربکس های اتوماتیک سریع تر از گیربکس های دستی انجام می پذیرد.

در ابتدای ساخت و طراخی گیربکس های اتوماتیک تنها خودرو های لوکس شانس استفاده از آن ها را داشتند.

اما امروزه می بینیم که این نوع گیربکس در خودرو های متوسط و بعضا قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد
شرکت های بزرگی مانند آودی، فورد و غیره از جعبه دنده های اتوماتیک استفاده می کنند در چند سال گذشته شرکت های خودرو سازی داخلی نیز بعضا از این نوع گیربکس در خودرو های خود استفاده می کنند باعث این امر این است که افراد زیادی تمایل به رانندگی با ماشین هایی با دنده اتوماتیک دارند.

 

گیربکس اتومات کامل خودرو چه قیمت است

همان طور که گفتیم عوامل زیادی بر قیمت گیربکس در خودرو ها تاثیر می گذارد که گیربکس نیز از این قائله مستثنی نیست در ادامه برای این که راحت تر و بهتر گیربکس مورد نظرتان را انتخاب کنید مطالبی را ذکر کردیم.

۱. نوع گیربکس: همان طور که می دانید امروزه هر دو نوع گیربکس اعم از گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک ساخته می شود که دستی بودن یا اتومات بودن گیربکس مهم ترین عامل قیمت گذاری آن است گیربکس های دستی از ساختمان ساده تری برخوردار هستند و با توجه به این امر نصب آن ها هم احتیاج به تجهیزات زیاد و خاصی ندارد به همین دلیل نسبت به گیربکس های اتوماتیک در بازار از قیمت کم تری برخوردار است.

۲ .قدرت گیربکس: دومین عامل موثر در قیمت گذاری گیربکس ها قدرت و تعداد دنده ی آن ها است در دنیا صنعت خودرو سازی هر ساله با طراحی های به روز خودرو های جدیدی را روانه ی بازار می کند این خودرو ها هر کدام با یک دیگر تفاوت هایی دارند .

قدرت موتور یک ماشین در انتخاب گیربکس برای آن یک عامل موثر است برای مثال گیربکس های چهار دنده دارای سیستم محدودیت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و با این حساب طبیعی است که نمی توان آن را بر روی موتور خودرویی سوار کرد که سرعت آن می تواند تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد اگر این کار صورت بگیرد خودروی شما به مشکل خواهد خورد به همین علت است که می گوییم قدرت گیربکس ها در قیمت گذاری آن ها نقش به سزایی دارند و می توان آن ها به نسبت قدرتی که از موتور به چرخ ها انتقال می دهند در دسته بندی های مختلف قرار داد.

۳.برند و کیفیت گیربکس ها : یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت گیربکس ها شرکت سازنده ی آن ها می باشد همان طور که صنعت طراحی و ساخت خودرو روز به روز در حال پیشرفت است شرکت هایی که در زمینه ی ساخت تجهیزات فنی خودرو فعالیت می کنند نیز در حال پیشرفت می باشند به همین خاطر است که امروزه برای خرید تجهیزات خودرو با برند ها و کیفیت های متفاوتی در جهان رو به رو هستیم حال می دانیم که برند و کیفیت ساخت در یک گیربکس در قیمت گذاری آن موثر است.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را برای خرید گیربکس دلخواهتان با موارد تاثیرگذار در قیمت و کیفیت آن آشنا سازیم.

یکی از اجزای اصلی خودرو های اتوماتیک امروزی گیربکس اتوماتیک است. فروش گیربکس اتوماتیک به دلیل اهمیت نقش گیربکس در خودرو بسیار حائز اهمیت است و توصیه می شود از نمایندگی ها و دفاتر  مجاز فروش گیربکس اتوماتیک کبرای خرید گیربکس اقدام کنید و از خرید گیربکس های نا آشنا خودداری کنید.

امیدواریم که گفته های ما در سایت نامبروان به شما عزیزان در راستای خریدی مطمئن بهترین کمک را کرده باشیم.

شما مشتری گرامی میتوانید با مراجعه حضوری و یا با تماس با شماره همراه 09127656067 در کمترین زمان ممکن نیاز خود را برطرف نمایید.