تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی توسط چه مراکزی انجام می شود؟ بهترین محل برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی در کرج کجاست؟ هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج چقدر است؟ چه مواردی نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی میباشد؟ جهت رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

موارد یاد شده جزو سوال های مهم و پرتکرار هستند که هدف کلی ما در این محتوا معرفی بهترین محل برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی با حداقل هزینه می باشد.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با موارد یاد شده با ما همراه باشید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

صنعت خودرو سازی در کشور چین از سال 2008 پیشرفت قابل توجهی داشته است و در حال حاضر تعداد خودرو هایی که در چین تولید و صادر می شوند از تمام خودرو هایی که در اروپا و ایالات متحده تولید و عرضه می شوند بسیار بیشتر هستند به همین دلیل است در سال های اخیر تعداد برند های خودرو سازی چینی در بازار ایران نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده اند، اغلب خورو های چینی موجود در بازار برای رقابت با خودرو های خارجی دیگر از فناوری و تکنولوژی های روز بهره می برند. یکی از مهم ترین موارد در خودرو های به روز استفاده از گیربکس اتوماتیک است. تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی مانند تمام خودرو های خارجی موجود در بازار امری تخصصی است و به مهارت و دانش کافی نیازمند است.

تعمیرگاه گیربکس
تعمیرگاه گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی در کرج

در سال های اخیر خودرو های چینی در بازار جهانی توانسته اند بخش مهمی از فروش را به خود اختصاص دهند. در ایران خودرو های چیین با توجه به فناوری های مدرن و قیمت مناسبی که دارند بخش مهمی از بازار فروش خودرو در ایران به خود اختصاص می دهند. در خودرو های چینی نیز برای هماهنگی و رقابت با سایر خودرو ها در جهان از گیربکس اتوماتیک استفاده می شود. این گیربکس ها با توجه به فناوری روز ساخته شده اند اما همچنان بر سر کیفیت و کارایی آن ها در جهان نظرات متناقض زیادی وجود دارد.

خودرو های چینی نیز مانند سایر خودرو هایم ختلف موجود در بازار به دلایل مختلفی خراب می شوند و این خرابی در خودرو های چینی کمی بیشتر از خودرو های لوکس مانند بنز و بی ام و است. یکی از مواردی که عمدتا در دسته ی اصلی تعمیر و سرویس خودرو های چینی قرار می گیرد تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی است.

گیربکس اتوماتیک با توجه به کارکرد دائمی که دارد بیشتر از سایر بخش های خودرو در معرض خطر و آسیب قرار دارد و تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک در دسته ی خدمات و تعمیرات اصلی خودرو های چینی قرار داده می شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی امری کاملا تخصصی است و باید با توجه به نوع و میزان آسیب وارد شده به گیربکس انجام شود.

برای تعمیر گیربکس اگر علت آسیب و خرابی گیربکس مشخص باشد نیازی به خارج کردن کامل گیربکس برای بررسی خرابی نیست اما اگر علت اصلی خرابی گیربکس مشخص نباشد باید گیربکس خودرو چینی به صورت کامل از خودرو خارج شود و بخش های مختلف آن بررسی شوند تا بتوان به صورت دقیق مشخص کرد کدام بخش دچار آسیب دیدگی شده است. در گام بعدی باید با توجه به نوع آسیب و خرابی وارد شده روش های مناسب برای تعمیر  گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی اتخاذ شود.

نکته ی مهم در هنگام خارج کردن گیربکس از خودرو توجه به اتصالات گیربکس اتومات با سایر بخش های خودرو است، اگر اتصالات به دقت خارج نشوند علاوه بر اینکه ممکن است خود گیربکس دچار مشکل شود ممکن است در زمان خارج کردن گیربکس سایر بخش های خودرو هم دچار مشکل شوند و خرابی های کوچکی در بخش های دگیر ایجاد شوند این خرابی های کوچک شاید در ابتدا به نظر نیایند اما ممکن است در دراز مدت سبب خرابی در خودرو شوند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی اگر متناسب با گام های اصولی انجام شود و پیش برود سبب نتیجه ای مناسب و مثبت می شود. برخی از افراد به دلیل دانش ناکافی سریعا برای تعویض گیربکس اتوماتیک اقدام می کنند که در کنار هزینه ای بسیار بالا سبب می شوند تا خودرو از آکبند کارخانه در بیاید.

نشتی روغن گیربکس یکی از مواردی است که باید سریعا تعمیر شود، این مورد ناشی از بروز مشکل در اتصالات سیستم لوله های انتقال گیربکس است که اگر به درستی تعمیر نشوند سبب خرابی های بسیار بالایی در گیربکس اتوماتیک می شوند که تعمیر آن ها هزینه و زمان بسیار بالایی مطلبد.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک

خودرو های چینی در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اند و توانسته اند همپای برند های خودرو سازی قدیمی خودرو های مدرن و با کیفیتی تولید کنند. خودرو های چینی بسته به نوع خودرو از دو نوع گیربکس اتوماتیک یا دستی بهره می برند که در حال حاضر عموما گیربکس خودرو های چینی به صورت اتومات و یا نیمه اتومات است.

 

گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی مانند سایر گیربکس ها در جهان به صورت اتوماتیک است و با توجه به نوع خودرو پنج سرعته، شش سرعته و هفت سرعته است. که براساس نوع خودرو و هدفی که ار ساخت خودرو وجود دارد و نوع برند خودرو از نسل های مختلف گیربکس اتوماتیک در خودرو های چینی استفاده می شوند.

تعمیر گیربکس اتوماتبک خودرو های چینی با خودرو های دیگر در اصول کلی تفاوتی ندارد اما باید نوع اتصالات و اجزای داخلی گیربکس و نوع اتصالات خصوصا سیستم برقی یگربکس با سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرند. سرویس گیربکس های خودرو های چینی باید براساس نوع خودرو انجام شود، این سریوس در دفترچه ی راهنمای همراه هر خودرو به صورت اختصاصی قید شده است و توسط هر برند پس از بررسی خودرو در آب و هوا و زمان های مختلف مشخص شده است.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

تعمیرات گیربکس از هر نوعی که باشند به صورت کاملا تخصصی هستند و به همین دلیل باید توسط افرادی که دانش کافی و به روز شده در کنار تجربه بالایی دارند انجام شوند با توجه به اهمیت تعمیر گیربکس خودرو های چینی ، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی در تهران و سایر شهر های ایران نیز مانند سایر کشور های جهان ایجاد شده و به صورت تخصصی در امر تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی فعال هستند. بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی   باید دارای ویژگی های زیر باشد:

دارا بودن نیروی متخصص و کارآزموده

دارا بودن سیستم و دستگاه های مورد نیاز برای سرویس و تعمیر گیربکس مانند دیاگ

استفاده از قطعات اصل برای جایگزین کردن قطعات در صورت نیاز

استفاده از روغن گیربکس اصل و با کیفیت برای جایگزینی روغن گیربکس

ارائه خدمات با گارانتی و ضمانت نامه

ارائه مشاوره تخصصی در امر سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی

 

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی با توجه به نوع برند خودرو تفاوت دارد، برند های مختلف در حال حاضر خودرو های چینی در بازار تولید میکنند که در بازار خودرو ایران نیز موجود هستند، هر کدام از این برند ها با توجه به ساختار خودرو های خود از گیربکس های اتوماتیک متفاوتی استفاده میکنند که هر چند در ساختار کلی مشابه هستند اما از جهت روغن گیربکس ، سیستم برقی و اتصالات با توجه به ساختار کلی به کار رفته در خودرو با هم تفاوت هایی دارند. همین تفاوت ها در هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی دخیل هستند.

برای رفع تخصصی هر نوع مشکل  و خرابی در گیربکس اتوماتیک خودرو چینی خود همین حالا با مشاوران ما در گیربکس نامبروان تماس بگیرید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

در سال های اخیر خودرو های چینی به دلیل قیمت مناسب تری که دارند در ایران بیشتر از سایر خودرو ها خرید و فروش می شوند. خودرو های چیمی در رده و مدل های مختلفی تولید و در بازار ایران عرضه می شوند، شاید برخی از این خودرو ها کیفیت قابل قبولی نداشته باشند اما تمامی برند های خودروسازی چینی تلاش کرده اند تا هم پای سایر برند های لوگس در جهان از نفاوری های به روز در خودروهایشان استفاده کنند، به همین دلیل است که در سال های اخیر خرید خودرو های چینی در کل جهان نیز افزایش پیدا کرده است.

خودروساز های چینی در حال حاضر به تمام تکنولوژی های روز مجهز هستند و حتی برند های مختلف خودرو سازی جهانی نیز بخش از سهام خود را در اختیار برند های چینی قرار داده اند، یکی از اجزای مهم در خودرو که هم پای تکنولوژی تغییر کرده است و به روز شده است گیربکس اتومات است. گیربکس به کار رفته در خودرو های چینی نیز مانند سایر گیربکس ها تغییر کرده و به شکل اتومات درآمده گیربکس های اتومات به دلیل راحتی که در استفاده دارند مورد پسند مشتریان قرار دارند.

هر برند خودروسازی تلاش می کند تا بتواند گیربکس های متفاوت و به روزی بسازد که در کنار کیفیت بالا دیرتر خراب شده و شتاب بالاتری داشته باشند به همین دلیل تعمیر گیربکس هر خودرو به دانش و تخصص تخصصی نیازمند است و نباید برای تعمیر گیربکس به هر مرکزی اعتماد کرد.

هدف از گیربکس ارائه گشتاور بالا در زمان استارت، بالا رفتن از تپه، شتاب گیری و کشیدن بار است. هنگامی که یک وسیله نقلیه از حالت سکون، بالا رفتن از تپه، شتاب گیری و سایر مقاومت ها شروع می شود، گشتاور بالایی در چرخ های محرک لازم است. از این رو باید وسیله ای فراهم شود تا به میل لنگ موتور اجازه دهد تا با سرعت نسبتاً بالایی بچرخد، در حالی که چرخ ها با سرعت های آهسته تر بچرخند. این در یک جعبه فلزی به نام گیربکس محصور شده است . سرعت خودرو نیز با کمک گیربکس تغییر می کند و دور موتور را با یک محدودیت مشخص ثابت نگه می دارد.

انواع گیربکس مورد استفاده در خودروهای چینی به شرح زیر است :

  1. گیربکس از نوع مشبک کشویی
  2. گیربکس از نوع مش ثابت
  3. گیربکس سنکرومش
  4. گیربکس اپی سیکلیک

با توجه به تفاوت در ساختار گیربکس ها برای تعمیر گیربکس خودرو های چینی باید در ابتدا نوع گیربکس را شناسایی کنید، هر گیربکس با توجه به نوع خودرویی که در آن استفاده می شود اتصالات متفاوتی دارد و گیربکس به کار رفته در خودرو های چینی شاید از نظر ساختار متفاتو باشد اما از جهت اتصال و سیستم برقی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی گیربکس خودرو های چینی تعویض روغن گیربکس است در زمان تعمیرات گیربکس مشخص می شود که عمده مشکلات گیربکس اتومات خودرو های چینی به دلیل کاهش سطح روغن گیربکس و یا فاسد شدن روغن گیربکس به دلیل عدم تعویض به موقع روغن گیربکس است.

 

از زمانی که چین فاو در سال 1956 به بهره برداری رسید و صنعت خودروسازی مدرن چین ایجاد شد60 سال می گذرد. طی سال‌ها، نمی‌توان انکار کرد که صنعت خودروی چین و جهان هنوز از هم دور هستند، اما به سرعت در حال پیشرفت هستند. از مرحله اولیه یادگیری از فناوری دیگران، تا به امروز، شرکت های خودروسازی با برندهای چینی بیشتر به طراحی اصلی و تحقیق و توسعه آینده توجه می کنند. همه اینها نشان می دهد که برندهای چینی به طور مداوم در حال توسعه هستند.

گیربکس خودرو های چینی مانند یک ماشین بسیار ظریف است که نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارد. اگر سرویس دریافت نکند، یا به دلیل فرسودگی کلی مسافت پیموده شده زیاد و پارگی، شروع به مشکلات متعددی می کند که می تواند منجر به ناتوانی نهایی آن در جابجایی شود. این می تواند شما را در انتظار یک کامیون یدک کش سرگردان کند و یک صورتحساب تعمیر بسیار بزرگ در راه است. البته، مشکلاتی که به اندازه کافی زود تشخیص داده می شوند، به راحتی قابل حل هستند. در حال حاضر گیربکس های به کار رفته در خودرو های چینی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و اگر سرویس گیربکس به موقع انجام شود احتمال خرابی گیربکس به شدت کاهش پیدا میکند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی مانند سایر خودرو ها در بازار باید توسط افراد متخصص انجام شود، عمده گیربکس های اتوماتیک به کار رفته در خودرو های چینی از گیربکس های رایج و معمولی هستند که در اغلب خودرو ها در حال حاضر استفاده می شود.

هر گونه بوی سوختگی که از ماشین شما می آید باعث نگرانی است. گرم شدن بیش از حد مایع انتقال یکی از دلایل بوی سوختگی است. مایع گیربکس به روغن کاری و خنک نگه داشتن قطعات کمک می کند تا فرسوده و آسیب نبینند.اگر سیال خراب شود، سیستم بیش از حد داغ می شود که منجر به افزایش اصطکاک و فعالیت خورنده و ایجاد مواد اضافی می شود. اگر به این امر توجه نشود، انتقال در نهایت به اندازه کافی به خود آسیب می رساند تا کاملاً خراب شود. نتیجه نهایی جایگزینی گران قیمت است. علل شایع شامل سطح پایین مایع یا استفاده از مارک/نوع نادرست مایع است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی باید بر اساس سیستم گیربکس و بخش های مختلف آن انجام شود.

تعمیرگاه گیربکس
تعمیرگاه گیربکس

یکی از انواع خودروهای رایج در بازار ایران‌خودروهای تولید چین هستند این خودروها توسط برندهای مختلفی تولید و وارد بازار ایران می‌شوند، مانند ام وی ام و ام جی. خودروهای چینی برای به دست آوردن فروش مناسب در بازار جهانی از فناوری روز در خودرو استفاده می‌کنند، یکی از این موارد که اهمیت بسیار بالایی دارد استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودرو است، به همین دلیل در حال حاضر تمامی خودروهای چینی موجود در بازار ایران دارای گیربکس اتوماتیک هستند، تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی با توجه به سایش گیربکس در حین استفاده از خودرو نسبت به سایر تعمیرات خودرو بیشتر انجام می‌شود.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی با توجه به تعداد بالای این خودروها در ایران نسبت به سایر خودروهای خارجی بیشتر انجام می‌شود. اکثر وسایل نقلیه از نوعی گیربکس برای انتقال انرژی تولیدشده توسط موتور به نیروی قابل‌استفاده باقابلیت چرخاندن چرخ‌ها استفاده می‌کنند. امروزه دو نوع گیربکس متداول در اکثر خودروها استفاده می‌شود، اتوماتیک و دستی. اگرچه هر دو هدف یکسانی دارند، و عملکرد یکسانی دارند، اما ازنقطه‌نظر مهندسی در نحوه عملکرد آن‌ها در رابطه با راننده متفاوت هستند. گیربکس اتوماتیک پیچیده‌تر از گیربکس دستی است و به سرویس منظم و تعمیر به‌موقع نیاز دارد. تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی همانند سایر گیربکس‌های اتوماتیک به دانش فنی نیاز دارد، این باور که این گیربکس‌ها ساختار ساده‌ای دارند و هر فردی می‌تواند برای تعمیر یا حتی سرویس آن‌ها اقدام کند باور غلطی است، گیربکس اتوماتیک به‌کاررفته در خودروهای چینی هم مانند سایر خودروهای خارجی پیچیده هستند.

 

گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

گیربکس اتوماتیک به‌کاررفته در خودروهای چینی معمولاً چند دنده و یا شش دنده است، این گیربکس‌ها در برخی از مدل‌ها به‌صورت نیمه اتوماتیک نیز هستند که بازهم با گیربکس دستی کاملاً متفاوت هستند. گیربکس اتوماتیک به‌تنهایی دنده را عوض می‌کند و به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، درحالی‌که این دو نوع گیربکس ازنظر نحوه عملکرد متفاوت هستند، هر دونیروی موتور را به‌عنوان گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌کنند و عملکرد نادرست می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که حتی می‌تواند خودرو را کاملاً تقسیم‌ناپذیر کند.

ازآنجایی‌که گیربکس یک عنصر بسیار مهم و بسیار پیچیده است که برای عملکرد یک وسیله نقلیه ضروری است، تعویض یا تعمیر آن در صورت معیوب بودن اغلب گران است. بنابراین، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای تعمیر یا تعویض آن، بررسی کنید که آیا گیربکس کار می‌کند یا خیر. معمولاً مشکل در گیربکس‌های اتوماتیک، یک کد مشکل را فعال می‌کند که می‌تواند به تعمیر کمک کند، بااین‌حال، مواردی وجود دارد، به‌ویژه زمانی که آسیب مکانیکی یا داخلی رخ می‌دهد، که در آن چراغ چک موتور روشن نمی‌شود.

مایع گیربکس اتوماتیک خودرو را بررسی کنید. برای بررسی صحیح مایعات، خودرو را روشن کنید، آن را ثابت بگذارید و سپس میله گیربکس واقع در زیر کاپوت را بررسی کنید.

اگر نمی‌توانید این بخش را پیدا کنید، برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. درحالی‌که موتور روشن است، میله گیربکس را بکشید و بررسی کنید که مایع گیربکس در سطح مناسبی باشد، بیش‌ازحد کثیف یا سوخته نباشد.

مایع گیربکس اتوماتیک تمیز باید به رنگ قرمز شفاف ظاهر شود. مایع گیربکس را ازنظر بوی سوختگی یا رنگ قهوه‌ای تیره بررسی کنید. بوی یا رنگ سوختگی نشان‌دهنده گرم شدن بیش‌ازحد و سوختن روغن گیربکس ، به‌خصوص در صفحات کلاچ است.

مهم است توجه داشته باشید که همه خودروها دارای یک میله گیربکس برای بررسی سطح مایع گیربکس نیستند. درواقع، برخی از خودروهای جدیدتر از یک گیربکس مهروموم‌شده استفاده می‌کنند که نیازی به بررسی یا تعویض مایع ندارد. اگر مطمئن نیستید، برای مشخصات دقیق وسیله نقلیه خود به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. این فرایندها در مدل‌های مختلف خودروهای چینی در بازار متفاوت هستند و نیاز است تا یک متخصص در این حوزه خودرو شمارا بررسی کند. در نامبروان کلیه موارد مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی از هر مدل و برندی که باشند به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

 

خرابی گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

برای تعمیر گیربکس اولین گام پیدا کردن علت خرابی است، با توجه به اینکه گیربکس از تعداد زیادی قطعه تشکیل‌شده است، ممکن است علت خرابی مربوط به یکی از این قطعه‌ها یا تعدادی از آن‌ها باشد لذا در ابتدا باید بخش آسیب‌دیده و علت خرابی شناسایی شوند تا بتوان به‌طور صحیح خرابی را شناسایی و رفع کرد. در ادامه رایج‌ترین خرابی‌های که در گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی ایجاد می‌شوند را بررسی خواهیم کرد:

سوختن روغن گیربکس

اگر در حال رانندگی با ماشین خود هستید و بوی سوختگی که از آن منتشر می‌شود را احساس می‌کنید، به دنبال مشکل هستید. درصورتی‌که این بو با تعویض دنده تنبل یا نامناسب همراه باشد، به‌احتمال قریب‌به‌یقین این بو از گیربکس ماشین شما منشا می‌گیرد.

چنین وضعیتی معمولاً زمانی رخ می‌دهد که روغن گیربکس خودرو بیش‌ازحد گرم شود. روغن گیربکس خودرو برای خنک کردن گرمای تولیدشده در اثر چرخش و اصطکاک اجزای گیربکس استفاده می‌شود. اگر سطح مایع خیلی کم باشد، گیربکس با اصطکاک بیشتری کار می‌کند که به‌نوبه خود گرمای بیشتری تولید می‌کند.

این گرما روغن گیربکس خودرو را شل می‌کند و آن را بی‌فایده می‌کند و باعث ایجاد گرمای بیشتر می‌شود. یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از مایع نامناسب است. مایعات انتقال برای عملکرد در سطوح حرارتی مربوط به عملکرد گیربکس ایجاد می‌شوند. در صورت استفاده از روغن گیربکس خودرو اشتباه، عملکرد صحیحی نخواهد داشت و باعث ایجاد گرمای بیش‌ازحد می‌شود. هردوی این موارد باعث آسیب شدید به گیربکس خودرو می‌شود بنابراین حتماً از نوع صحیح روغن گیربکس خودرو استفاده کنید و در صورت پایین آمدن سطح آن را به‌موقع شارژ کنید. منظور از روغن گیربکس صحیح استفاده از روغن مخصوص گیربکس و اصل است. برخی از مراکز متأسفانه به‌جای روغن گیربکس از روغن‌موتور استفاده می‌کنند.

حرکات غیرطبیعی و تقه در خودرو

در شرایط ایدئال، خودروی شما همیشه در حین کار بدون هیچ‌گونه سنگ‌زنی یا تکان دادن است. اگر چنین احساسی وجود داشته باشد، در برخی از اجزای آن مشکل وجود دارد. درصورتی‌که در هنگام تعویض دنده این صدای خراش را مشاهده کردید که همراه با لرزش مشهود خودرو است، به این معنی است که گیربکس خودروی شما دچار مشکل شده است و به تعمیر نیاز دارد.

اگر بعد از فشردن کامل پدال کلاچ بتوانید این احساس ساییدگی را مشاهده کنید، احتمال اینکه به دلیل فرسودگی صفحات کلاچ باشد 80 درصد است. اگر این اتفاق پس از برداشتن پای خود از روی پدال کلاچ رخ می‌دهد، احتمالاً مشکل مربوط به همگام‌سازی دنده است. در هر دو مورد، قطعات باید به‌سرعت تعویض شوند، زیرا هر چه سنگ‌زنی بیشتر باشد، آسیب بیشتری به گیربکس شما منتقل می‌شود.

کلیه‌ی تعمیرات مربوط به گیربکس خودروهای چینی در نامبروان توسط افراد متخصص پس از عیب‌یابی دقیق انجام می‌شوند، شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره حضوری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک مدل های مختلفی دارند که معمولاً این جعبه دنده ها بر روی خودروهای فوق العاده لاکچری مانند لکسوس، پورشه، هوندا، لیفان و … نصبی می شوند در واقع تمام خودروهای گران قیمت که در حال حاضر در بازار هستند دارای گیربکس های اتوماتیک می باشند.

در لیست زیر چند نمونه از شرکت های مطرح جهانی که در زمینه تولید گیربکس های اتوماتیک فعالیت می کنند بیان شده است:

  • ZF Friedrichshafen transmission
  • GM transmission
  • aisin transmission
  • getrag transmission
  • borg warner transmission

در حالت کلی گیربکس اتوماتیک به خاطر منتقل کردن گشتاور موتور با استفاده از جریان روغن به سمت گیربکس همچنین داشتن ساختار هیدرو الکترومکانیکی باعث شده است تا حساسیت و دقت کار فوق‌العاده افزایش پیدا کند و به گونه ای لذت رانندگی چندین برابر گردد.

لازم به ذکر است که نبود قطعات گیربکس های اتوماتیک مدل های جدید که به وسیله برندهای مختلف تولید می گردند یکی از مهم‌ترین مواردی است که نیاز و ضرورت به تعمیر زودهنگام مشکلات به وجود آمده در گیربکس را چندین برابر کرده است.

خوشبختانه امروزه وجود مراکز تعمیر حرفه ای و افراد مجرب در بخش های مختلف که خدمات ارائه می دهند باعث شده است تا امکان رفع تمام مشکلات به وجود آمده در گیربکس اتوماتیک تمام خودروها و مخصوصاً خودروهای چینی به راحتی امکان پذیر شود که از آن جمله می‌توان به مرکز تعمیر تخصصی گیربکس نامبر وان ایمان اشاره کرد که در کرج خدمات ارائه می دهد.

تعمیرگاه گیربکس
تعمیرگاه گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

گیربکس یکی از بخش های مهم و حساس در تمام خودرو ها می باشد که بروز کوچکترین ایراد یا مشکلی در قسمتی از قطعات این بخش، باعث اختلال در عملکرد صحیح خودرو می‌شود.

حتی امکان روشن کردن خودرو در این حالت وجود ندارد پس باید تمام سعی خود را بکنیم تا از بروز مشکل در این بخش جلوگیری نماییم.

در واقع می‌توان گفت استفاده از روغن گیربکس با کیفیت و اهمیت دادن به بحث سرویس دوره ای خودرو جزو مهم‌ترین مواردی است که باعث می شود تا از بروز مشکل در گیربکس جلوگیری شود.

ولی به هر دلیلی در صورت بروز مشکل هم جای نگرانی وجود ندارد و باید برای رفع مشکلات به وجود آمده در گیربکس خودرو، به محل مطمئن و معتبر و فرد متخصص مراجعه گردد.

تنها مورد مهمی که باید به آن توجه کنید مراجعه سریع به محل تعمیر مناسب و همچنین سپردن تعمیر به افراد حرفه‌ای و تعمیرگاه مطمئن مانند مرکز تعمیرات تخصصی گیربکس نامبروان ایمان می باشد.

که در این مجموعه تمام خدمات مربوط به رفع مشکلات گیربکس های اتوماتیک تمام خودرو های چینی به صورت کامل ارائه می گردد.

در واقع می توان گفت جزو مطمئن ترین و معتبرترین محل‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک در کشور می باشد که خدماتی همراه با گارانتی به مشتریان ارائه می دهد.

بدین ترتیب امکان رفع تمام مشکلات به وجود آمده در گیربکس تمام خودروها به صورت کامل در این محل تعمیر امکانپذیر می باشد.

تعمیر گیربکس لیفان x50
تعمیر گیربکس لیفان x50

تعمیر حرفه ای گیربکس خودروهای خارجی

در حالت گیربکس ها به دو صورت دستی و اتوماتیک هستند که مدل دستی جزو اولین و نخستین مدل جعبه دنده ها بود که استفاده می‌شد ولی با تولید گیربکس های اتوماتیک تحولی عظیم در عملکرد خودروها ایجاد شد در واقع ساختار گیربکس های اتوماتیک بسیار پیچیده‌تر از گیربکس های دستی می باشد.

و به گونه‌ای باعث رانندگی با لذت و راحتی بیشتر می‌گردد که امروزه در تمام خودرو های لاکچری و گرانقیمت که مشاهده می کنید دارای گیربکس های اتوماتیک هستند که گیربکس های اتوماتیک نیز دارای مدلهای مختلفی بوده و از پیشرفته‌ترین و جدیدترین مدل گیربکس ها در خودروهای خارجی استفاده می گردد.

و همین بحث ساختار متفاوت و پیچیده گیربکس های خارجی بحث تعمیر این بخش را بسیار حساس کرده است و به گونه‌ای می‌توان گفت که برای رفع تمام مشکلات به وجود آمده در بخش‌های مختلف این قسمت باید به افراد مجرد و خاص که اطلاعات کامل و بروزی در رابطه با خودروهای خارجی و یا ساختار متفاوت و پیچیده گیربکس های اتوماتیک دارند مراجعه گردد.

در واقع انتخاب محل تعمیر مناسب تضمین کننده دریافت خدمات با کیفیت و رفع صد درصدی مشکل موجود در گیربکس خودرو می باشد.

تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس
تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس

علائم وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک

از رایج‌ترین علائمی که می تواند نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک باشد می‌توان به وجود صداهای غیر عادی، عدم تغییر دنده، وجود نشتی در روغن، ایجاد شدن بوی سوختگی و… اشاره کرد که تمام موارد یاد شده به گونه‌ای یک علامت هشدار میباشدن و شما باید خیلی سریع نسبت به تعمیر مشکل به وجود آمده اقدام نمایید.

در حالت کلی کمتر مشاهده می‌شود که مشکلی در خودروهای گران قیمت و لاکچری پیش بیاید ولی به هر صورت قسمت فنی تمام خودرو ها چه خودروهای داخلی و چه خودروهای خارجی نیاز به سرویس کاری و رسیدگی دارند و عدم دقت به این موارد در تمام خودروها می‌تواند باعث بروز مشکل شود و به هیچ عنوان نباید با مواردی که نشان دهنده وجود مشکل در بخش گیربکس است را سرسری گرفت.

چون در اکثر مواقع پیدا کردن قطعات گیربکس اتوماتیک خودروهای خارجی یا خودروهای چینی بسیار دشوار می گردد در صورتی که اگر شما در همان مراحل اولیه نسبت به تعمیر بخش مشکل دار اقدام نمایید و بحث رفع مشکل را به فرد و یا محل تعمیر مطمئن بسپارید در این حالت مطمئن باشید که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نخواهد بود.

 

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی چقدر است؟

معمولاً یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مشتریان بعد از مطمئن بودن از کیفیت خدمات ارائه شده میزان هزینه تعمیر خودرو می باشد.

که در حالت کلی محل تعمیر و همچنین میزان مشکل به وجود آمده در خودرو از مهمترین مواردی هستند که در بحث تعیین قیمت و هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.

لازم به ذکر است که اگر نیاز به تعویض قطعه باشد در این حالت هزینه نهایی تمام شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

چون معمولاً قطعات گیربکس به ندرت پیدا می‌شوند و در صورت وجود هم هزینه های زیادی هنگام اورجینال بودن باید پرداخت گردد که با مدنظر قرار دادن این موضوع که تمام خودروهای لوکس و گرانقیمت دارای گیربکس اتوماتیک مدل پیشرفته هستند که به صورت صد درصد قطعات این قسمت نیز مسلم است که هزینه بالایی دارند.

پس برای اینکه بتوان میزان هزینه تعمیر را به حداقل رساند باید در انتخاب محل تامین نهایت دقت را کرد چون همیشه مراکز معتبر و یا تعمیرگاه های حرفه ای که خواهان جلب رضایت مشتری هستند.

همیشه معقول ترین هزینه را در رابطه با خدمات ارائه شده دریافت می کنند بدین ترتیب خیلی راحت تر بدون هیچگونه تبلیغی می توانند یک مشتری موقتی را به مشتری دائمی تبدیل نمایند.

و با توجه به اینکه تعمیر گیربکس خودرو های چینی نیاز به تخصص و تبحر بالا دارد به همین دلیل همیشه افراد متخصص و حرفه‌ای هستند که خیلی سریع مشتریان را به سمت خود جذب می نمایند.

در واقع شما اگر صاحب یکی از خودروهای چینی باشید و اگر در بخش گیربکس خودروتان مشکلی پیش آمده باشد مسلم است که به افراد حرفه‌ای و متخصص مراجعه می‌کنید.

به همین دلیل است که تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبر وان ایمان به معروفیت و محبوبیت فوق العاده بالایی در بین افراد دست پیدا کرده است.

چون علاوه بر کیفیت فوق العاده بالای خدمات ارائه شده هزینه خدمات نیز به حدی معقول است که دیگر به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با هزینه تعمیر خودرو وجود نخواهد داشت.

یعنی دیگر نیازی نیست تا افراد نگرانی و استرس هزینه را داشته باشند بدین ترتیب اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال فرد متخصص یا تعمیرگاه حرفه ای برای رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک خودروتا ن می گردید در این حالت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی نامبروان ایمان می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای دریافت خدمات عالی با هزینه بسیار مناسب باشد.

تعمیر گیربکس لیفان
تعمیر گیربکس لیفان

بهترین محل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

اکثر تعمیرگاه ها و مراکز تعمیری که در شهرهای مختلف وجود دارد معمولاً بیشتر به تعمیر خودروهای داخلی می‌پردازند و اکثراً از روش‌های سنتی و اطلاعات قدیمی که دارند استفاده می‌کنند.

در صورتی که امروزه خودروهای جدیدی که به بازار عرضه شده اند ساختاری بسیار متفاوت تر و پیچیده تر دارند و کمتر کسی پیدا می شود تا اطلاعات جدید و بروزی از این خودروها داشته باشد.

به همین دلیل است که پیدا کردن یک محل تعمیر مناسب برای رفع مشکلات فنی و ظاهری خودروها در اکثر مواقع دشوار می گردد.

چون خودروهای گرانقیمت بسیار حساس و مهم هستند و بروز کوچکترین اشتباهی در بحث تعمیر این خودروها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی و هزینه‌های بسیار زیاد گردد.

پس باید همیشه تعمیر خودروهای خارجی یا خودروهای چینی که ساختاری بسیار متفاوت تر از خودروهای داخلی دارند را به افراد حرفه ای سپرد در این صورت است که میتواند خدمات عالی را همراه با گارانتی دریافت نمایید.

پیدا کردن افراد مطمئن آنچنان هم کار دشواری نیست در واقع در اکثر مواقع علت اصلی مراجعه به محل تعمیر اشتباه عمل کردن به توصیه‌های دوستان و آشنایان است.

در صورتی که می توانید با استفاده از منابع معتبر و دنیای مجازی به تعمیرگاه‌های حرفه‌ای و افراد متخصص در رابطه با تعمیر بخش‌های مختلف خودروها دسترسی پیدا کنید.

چون اکثر تعمیرکاران حرفه ای و تعمیرگاه هایی که به صورت تضمین شده خدمات ارائه می‌دهند با استفاده از وب سایت های خود اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با خدمات خاصی که عرضه می کنند به اشتراک می‌گذارند.

شما هم می‌توانید با کمی جستجو در دنیای مجازی به افراد حرفه ای دسترسی پیدا کنید مثلا مرکز تعمیر تخصصی گیربکس نامبر وان ایمان یکی از مراکز فوق العاده حرفه ای است که در زمینه رفع تمام مشکلات گیربکس خودرو های چینی خدمات ارائه می دهد.

و به جرأت می‌توان گفت که جزو برترین محل‌های تعمیر گیربکس در ایران می باشد که تمام مشکلات به وجود آمده در گیربکس را به راحتی می‌تواند حل نماید.

و احتمال بروز خطا یا اشتباه یا همچنین احتمال بروز مشکلات بیشتر در بخش‌های دیگر خودرو در صورت مراجعه به این مرکز به حداقل می رسد و شما بدون هیچگونه نگرانی می توانید به تعمیر مشکلات به وجود آمده در گیربکس خودروتان را به این به ایمان پرناک بسپارید.

بدین ترتیب با خیال راحت تمام مشکلات به وجود آمده در گیربکس به صورت صفر تا صد حل می‌شود و به هیچ عنوان بعد از چند هفته یا چند ماه مشکل دیگری به هیچ عنوان به وجود نمی آید.

چون در برخی مواقع مشاهده می گردد که برخی از تعمیرکاران با وجود اینکه مشکل را رفع می کنند ولی دوباره بعد از چند مدتی مشکلات بسیار جدی تر بروز می کند و دلیل اصلی آن هم عدم تعمیر صحیح خودرو است.

در صورتی که تنها راه مقابله با چنین مواردی سپردن بحث تعمیر گیربکس اتوماتیک به افراد ورزیده و باتجربه که اطلاعات بروزی در رابطه با خودروهای جدید و لاکچری موجود در بازار دارند می باشد.

خوشبختانه دنیای مجازی و امکاناتی که این بستر و فوق العاده عالی در اختیار افراد قرار می‌دهد باعث شده است تا افراد با اطمینان بیشتر بتوانند به مراکز معتبر دسترسی پیدا کنند.

و به گونی با کنار گذاشتن روش‌های سنتی و به جای گوش کردن به توصیه‌های دوستان و آشنایان خیلی راحت‌تر در عرض چند دقیقه می توانید به مراکز مختلفی که خدمات ویژه و خاصی در رابطه با رفع مشکلات خودرو در قسمت های مختلف مانند رفع مشکلات ظاهری و فنی خودرو خدمات ارائه می‌دهند دسترسی پیدا کنید بدین ترتیب میتوانید بهترین خدمات را همراه با گارانتی و همچنین هزینه بسیار مناسب‌تر دریافت نمایید.

تعمیر گیربکس کیا اپیروس
تعمیر گیربکس کیا اپیروس

بهترین خودروهای چینی در ایران

در این نوشته سعی کرده‌ایم تا خودروهایی که ارزش بالایی دربرابر قیمت خود دارند را معرفی کنیم. ممکن است برخی از آن‌ها قیمت بالایی داشته باشند اما این مبلغ از نظر کارشناسان دربرابر کیفیت خودرو ارزنده تشخیص داده شده است. با ما همراه باشید تا با بهترین خودروهای چینی در ایران آشنا شوید.

جک K7 (KMC X7)

تولیدات کمپانی جک همواره در ایران از اعتبار و مقبولیت خوبی برخوردار بوده‌اند. البته در این بین نباید اعتبار کرمان‌موتور نمایندگی رسمی و مونتاژ کننده این خودرو را نیز فراموش کرد. S5 یکی از بهترین و قابل قبول‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است که طی چند سال حضورش در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته و رضایت کاربران را کسب کرده است.

برهمین اساس تولیدات جدید جک که توسط کرمان‌موتور عرضه شده‌اند نیز توجهات بسیاری ا به خود جلب کرده‌اند. درمورد S7 از آنجا که قیمت مشخصی هنوز برای آن در بازار اعلام نمی‌شود نمی‌توان نظر دقیقی داد اما در K7 که در بهمن ۹۹ توسط کرمان‌موتور با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان پیش فروش شده داستان متفاوت است.

این خودرو هنوز وارد بازار نشده است تا بتوان درمورد تجربه رانندگی آن نظر قطعی داد اما سابقه موجود درمورد خودروهای جک می‌تواند اطمینان لازم را از اطلاعات مندرج در کاغذ که از سوی کرمان‌موتور اعلام شده ایجاد کند. به‌خصوص که K7 از محصولات جدید جک است که پس از شروع شراکت این کمپانی چینی با فولکس واگن آلمان تولید می‌شوند خودرو با موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری عرضه می‌شود. گشتاور موتور نیر به ۲۱۵ اسب بخار می‌رسد.

K7 که در چین با عنوان جک X7 عرضه می‌شود و در ایران به KMC K7 معروف شده است از یک گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچه بهره می‌برد و همچنان دیفرانسیل جلو است. سقف سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر اعلام شده و شتاب صفر تا صدش ۱۰.۶ ثانیه.

این خودرو با مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر امکانات گسترده‌ای نظیر شش ایربگ، ترمز دیسکی جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، کنترل پایداری یا ESP، کروز کنترل، کیلس استارتر، تهویه اتومات دوگانه با دریچه ردیف عقب، فرمان هیدرولیک، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، مانیتور لمسی، صندلی برقی راننده، صندلی تاشو عقب، مموری یکپارچه (آینه، فرمان و صندلی)، گرمکن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، آینه تاشو برقی با گرمکن، آینه عقب الکتروکرومیک، چراغ هالوژن جلو، مه‌شکن‌های جلو و عقب، دی لایت، اتولایت، سانروف، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی و سنسور پارک جلو و عقب بهره می‌برد که امکانات درخور توجهی هستند.

طراحی بدنه K7 نیز در سطح بالایی قرار دارد. قیمت احتمالی این خودرو را در بازار حدود یک میلیارد تومان تخمین می‌زنند.

ام‌جی RX5

ام‌جی از همان برند‌هایی است که پشتوانه خوبی در اروپا دارد و به لطف عقبه برندی که روی پیشانی محصولاتش نصب می‌کند، در ایران و دیگر نقاط جهان مورد قبول واقع شده است. هرچند عرضه محصولات با کیفیت این برند در ایران همواره محدود بوده و یکی از معضلات همیشگی آن‌ها را همین واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف می‌دانند.

اما کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین دربرابر قیمت خودرو، ارزش دربرابر خرید خودروهای MG را در ایران بالا می‌برد. ضمن اینکه محصولات ام‌جی معمولا دربرابر رقبا شرایط به‌وضوح بهتری دارند.

یکی از خودروهای خوب ام‌جی کراس‌اور RX5 است که با طراحی جذاب و کلاسیکش سطح بازار چینی‌های موجود در ایران را ارتقاء داد.

این خودرو که در فاصله‌ای کوتاه قبل از توقف واردات خودرو در ایران عرضه شد از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. نیروی موتور را یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به دو محور عقب و جلوی خودرو منتقل می‌کند.

شتاب صفر تا صد RX5 کمتر از ۹ ثانیه و در کاتالوگ ۸.۲ ثبت شده است. حداکثر سرعت آن به ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سد. بنابراین با خودرویی توانا و قوی مواجه هستیم.

RX5 در بخش امکانات رفاهی از مواردی مانند ۶ کیسه هوا، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، کنترل ترمز در پیچ‌‌ها، سامانه کمکی حرکت در شیب، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، چراغ‌های اتوماتیک مجهز به زنون و سیستم تطبیق‌پذیر، چراغ روشنایی در روز، کیلس استارت، آینه الکتروکرومیک وسط، نمایشگر لمسی مرکزی، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک، سقف پانورامیک به همراه سانروف برقی چند حالته، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیمات برقی، در صندوق عقب برقی و… بهره می‌برد.

بورگارد BX7

بورگارد را باید ناشناخته‌ترین برند چینی بازار دانست. برندی که مانند ام‌جی متولد اروپا بوده، اما حیات مجددش را به چینی‌ها مدیون است. از بورگارد تنها دو مدل شاسی بلند به ایران راه یافته که با توجه به کیفیت، توانایی‌ها و بازده فنی‌شان ارزش دربرابر خرید خوبی را به خود اختصاص می‌دهند.

البته ممکن است کاربران در ابتدا با شنیدن قیمتی بالای یک میلیارد تومن برای یک خودروی چینی کمی متعجب شوند اما امکانات، طراحی زیبا و عملکرد بورگارد این قیمت را منطقی جلوه خواهد داد. بورگارد BX7 که نسخه پیشرفته‌تر این خودرو است با موتور ۲ لیتری توربو شارژ ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌گشاور را به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چهارچرخ جلو منتقل می‌کند.

سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل هوشمند بورگارد به قفل الکترونیکی و محدود کننده لغزش نیز مجهز است. شتاب صفر تا صد این شاسی بلند ۱.۷ تنی ۷ سرنشین، ۹.۸ ثانیه، سقف سرعت آن ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

در بورگوارد BX5 شاهد امکاناتی همچون نمایشگر ۸ اینچی لمسی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی، نمایشگر اطلاعات، سیستم‌های ترمز ECD, TCS, EDS, HDC, EBP, BDC, ESC و CBC، چراغ روشنایی در روز، سانروف پانوراما، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل در سربالایی و سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب و کناری و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای هستیم.

چری آریزو ۶

کمپانی چری از پرکارترین‌ چینی‌ها در بازار ایران است. این خودروساز که تحت عنوان دو برند چری و ان‌وی‌ام محصولات پرفروشی را در ایران عرضه کرده است، طیف وسیعی از انواع خودروهای سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور بازار را با کیفیت‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

سری خودروهای تیگو از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران هستند که به دلیل خدمات پس از فروش خوب مدیران خودرو، بازار کارکرده‌های مناسبی هم دارند. اما در بین این محصولات، باید چری آریزو ۶ را گل سر سبد چری در ایران دانست.

این سدان جذاب که از آخرین محصولات عرضه شده توسط چری در ایران است، معضل معمول خودروهای چری و ام وی‌ام، یعنی عدم هماهنگی قوای قنی و قدرت موتور با بدنه را ندارد.

موتور به کار رفته در آریزو ۶، با تیگو ۷ مشترک بوده و قدرت ۱۴۷ اسب بخاری آن متناسب با وزن ۱.۳ تنی خودرو به نظر می‌رسد. این موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر در کنار یک گیربکس CVT (مجهز به ۹ دنده مصنوعی) قرار گرفته است. شتاب صفر تا صد آریزو ۶ را ۹ ثانیه، سقف سرعت آن را ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش را ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ثبت کرده‌اند. بنابراین عملکرد فنی و بازده خوبی را از آریزو ۶ شاهد هستیم.

این سدان سایز متوسط از طراحی خوبی نیز بهره می‌برد و در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی با مواردی مانند سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترل مجهز به سامانه حساسیت به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر به همراه ساب ووفر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نَویگیشن، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، شش عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، کیلس استارت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، صندلی راننده با تنظیمات برقی، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن و سانروف همراه است.

هاوال H6

محصولات هاوال نیز از جمله خودروهایی هستند که در ایران چندان شناخته شده محسوب نمی‌شوند. هاوال تحت نظارت گریت وال که برندی شناخته شده‌تر است فعالیت کرده و خودروهایی با کیفیت قابل قبول و مناسب عرضه می‌کند. بازار ایران از هاوال نام سه نسخه کراس‌اور سایز متوسط H2، H6 و H9 را به خود شنیده است.

بهمن‌موتور وارد کننده هاوال اما با وجود کیفیت نسبی این محصولات هیچگاه در بازاریابی این برند چندان موفق نبوده است. در این بین هاوال H9 تا امروز در حد یک نام مطرح شده اما H2 در تعدادی بیشتر و H6 در تعدادی محدود عرضه شده‌اند. از بین این دو H6 با درنظر نگرفتن خدمات پس از فروش، واردات محدود و مشکلات ناشی از این نکات خودرویی خوب و ارزنده شناخته می‌شود. H6 از طراحی مناسب، کلاسیک و منطقی بهره می‌برد.

در بخش فنی موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور است. سقف سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۹.۸ ثانیه و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

این خودروی ۱.۷ تنی از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در بخش امکانات رفاهی هاوال H6 مواردی مانند کیلس استارت، تهویه مطبوع دوگانه با خروجی مخصوص صندلی‌های عقب، ترمز دستی (ترمز پارک) دکمه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچ، سیستم صوتی مجهز به ۷ بلندگو، پشت سری فعال (Active headrest) برای صندلی‌های جلو، دوربین پارک، ایموبلایزر (قطع برق پیشرانه برای مقابله با سرقت)، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، حسگر هشدار برخورد از جلو و عقب، حفظ خودرو در شیب سربالا و سرپایین ( HAS و HDC)، ترمز ضد قفل (ABS) و ترمز کمکی (BA) همراه با فناوری کنترل کشش (ESP) ساخت بوش آلمان و ۶ کیسه هوا بهره می‌برد. البته تجهیزات و امکاناتی مانند تنظیم برقی صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌ها نیز در تیپ لوکس یا به صورت سفارشی اضافه شده‌اند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی

دیاگ تخصصی

تست و تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک با دستگاه

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

رفع روغن ریزی تعمیر گیربکس اتوماتیک هایما S5, S7

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820، 620، x50, x60

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو 7، تیگو 5، آریزو 6، آریزو 5

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی RV-7، امگرند 7 و 7X، GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5, S3, J5, J4

تعمیر گیربکس اتوماتیک چانگان ایدو، CS35

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33, x22, x55, 315, 550

تعمیرگیربکس اتوماتیک زوتی آریو ، Z300

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام جی 3، 360، 550، 350، 360، 6، GS، RX5، GT

تعمیر گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ H30 CROSS، دیگنیتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک فاو بسترن B30، بسترن B50

تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس H220, H230, H320, H330, V5, کراس

تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال و سایر خودروهای چینی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مرکز تعمیر تخصصی گیربکس نامبروان ایمان میتوانید به وب سایت این محل تعمیر مراجعه نمایید.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *