تعمیر گیربکس پورشه

ایمان پرناک

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیرگاه گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه با توجه به مدل خودرو، نوع گیربکس به‌کاررفته در خودرو و ساختار گیربکس متفاوت است. گیربکس بخشی از خط محرک خودرو (انتقال نیرو) بین موتور و چرخ‌های محرک است. گیربکس به‌طورکلی از چرخ‌دنده‌ها و شفت‌ها تشکیل‌شده است. وظیفه گیربکس تغییر ضریب دنده بسته به‌سرعت و توان موردنیاز است.

آیا در پورشه خود آسیب گیربکس دارید و به دنبال جایگزینی هستید؟ خرید گیربکس تعویضی، تعمیر گیربکس پورشه یا ترجیح می‌دهید خودرو را بفروشید؟ ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین راه‌حل را پیدا کنید. به لطف خدمات تخصصی کارشناسان ما، می‌توانید پیشنهادات مختلف کارشناسان گیربکس پورشه را باهم مقایسه کنید، بین تعمیر گیربکس پورشه‌ یا  تعویض آن انتخاب به عهده خود شماست.

یکی از اجزای ضروری و واجب در هر خودرویی گیربکس است، نبود گیربکس عملا کارکرد درست موتور در خودرو را دچار مشکل می کند. گیربکس ها در خودرو دارای دو نوع اتوماتیک و دستی هستند، در اغلب خودروهای امروزی گیربکس که به کار می رود، گیربکس اتوماتیک است. یکی از خودرو های محبوب در سر تا سر جهان خودرو های تولیدی برند پورشه هستند، مانند سایر خودرو ها، گیربکس در خودرو های پورشته هم نقش کلیدی و اساسی دارد با توجه به اهمیت گیربکس در خودرو های پورشه در این مقاله قصد داریم تا تعیر گیربکس پورشه و نکات مرتبط به آن را بررسی کنیم.

تعمیر گیربکس پورشه

خودرو های برند پورشته همواره یکی از خودرو های لوکس بازار به شمار می روند این خودرو ها به کمک با کیفیت ترین و جدیدترین امکانات و تجهیزات روز ساخته می شود و تمامی خدمات به نحوی ساخته می شوند که کمترین نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد اما یکی از قطعاتی که همواره به سرویس نیاز دارد و این مورد حتی توسط برند پورشه در دفترچه ی همراه هر خودرو به صورت مجزا ذکر می شود گیربکس است.

گیربکس به کار رفته در خودرو های پورشه در سال های اخیر تفاوت های زیادی داشته است و با گیربکس های نسل اول و یا گیربکس های رایج در بازار ایران تفاوت های زیادی دارد به همین دلیل است که تعمیر این گیربکس ها به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد.

با توجه به اینکه خودرو های برند پورشه در دسته ی خودرو های لوکس قرار دارند تعمیر و سرویس این خودرو ها در تمام کشور های جهان فرایندی پر هزینه است، برای جلوگیری از بروز هزینه های اضافی در گیربکس پورشه تنها راه حل سرویس و رفع هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس به سرعت است. برای اینکه بدانید گیربکس پورشه دچار مشکل شده است باید نشانه های خرابی این گیربکس را بدانید.

 

نشانه های خرابی گیربکس پورشه عبارتند از:

نشت روغن گیربکس

کاهش شتاب خودرو

عدم تغییر درست دنده خودرو

خارج شدن خودرو از دنده به صورت غیر معمول

احساس بوی سوختگی از خودرو

تکان های غیر معمول خودرو در زمان حرکت

شنیدن صدای تقه از زیر کاپوت خودرو

روشن شدن چراغ داشبور خودرو

پس از بروز هر کدام از این نشانه ها باید سریعا به مرکزی معتبر برای تعمیر گیربکس مراجعه کنید.

 

نشانه‌های خرابی گیربکس پورشه

گرم شدن بیش‌ازحد

گرمای بیش‌ازحد به دلیل سیستم کلاچ خشک گیربکس DSG رخ می‌دهد و سنسورهای موجود در گیربکس این گرم شدن‌ها را تشخیص داده و از خود محافظت می‌کنند. برای جلوگیری از این گرمای بیش‌ازحد، وسیله نقلیه ما باید در وضعیت (N) (خنثی) قرار گیرد و در ترافیک سنگین و چراغ‌های راهنمایی منتظر بمانیم.

لرزش هنگام برخاستن

دلیل لرزش‌هایی که در هنگام برخاستن از زمین رخ می‌دهد به دلیل فرسودگی مجموعه کلاچ است.

صدایی که از گیربکس می‌آید

صداهای کلیک معمولاً به دلیل شل شدن دندانه های کلاچ ایجاد می‌شود. صداها در هنگام تعویض دنده ممکن است به دلیل فرسوده‌شدن دنده‌ها ایجاد شوند.

گسل‌های مکاترونیک

مکاترونیک مغز گیربکس DSG است و سنسورها بازیگران که در اینجا تعویض دنده وسیله نقلیه ما را فراهم می‌کنند. فشار روغن در آن برای اطمینان از تعویض دنده باید به حد معینی برسد، بنابراین وقتی برای اولین بار وسیله نقلیه خود را روشن می‌کنیم، چند دقیقه صبر می‌کنیم تا مطمئن شویم که فشار هیدرولیک در مکاترونیک به سطح موردنظر می‌رسد.

اختلال در عملکرد مغز مکاترونیک

مغز مکاترونیک یک بخش الکترونیکی است و حسگرهای روی آن در دماهای شدید و خرابی می‌سوزند.

نشت روغن مکاترونیک

در محل اتصال مکاترونیک و گیربکس قطعه‌ای به نام واشر و او رینگ وجود دارد که به‌مرورزمان با گرمایش و سرمایش تغییر شکل می‌دهد و در اثر این تغییر شکل نشت روغن از این قسمت مفصلی رخ می‌دهد.

پمپ فشار هیدرولیک مکاترونیک خراب است

برای ایجاد تعویض دنده مکاترونیک، فشار هیدرولیک در آن باید بین 42 بار تا 60 بار باشد. وقتی این فشار زیر 42 بار یا بالای 60 بار باشد، نمی‌تواند دنده‌ها را به‌درستی تعویض کند. ممکن است خودرو آن را از دنده خارج کند و به دنده موردنظر تغییر ندهد.

روغن اضافی گیربکس اتوماتیک نیز مانند کمبود آن باعث ایجاد برخی مشکلات می‌شود.

بیش‌ازحد مایع گیربکس اتوماتیک در وسیله نقلیه شما:

ازآنجایی‌که مایع اضافی گیربکس باعث نشتی می‌شود، از روغن‌کاری کافی گیربکس و گرم شدن بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند.

فشار بیش‌ازحد روغن در گیربکس روی آن تأثیر گذاشته و در تعویض دنده مشکل ایجاد می‌کند.

قطعاتی که بیش ازآنچه باید روغن‌کاری می‌شوند در معرض فرسایش قرار می‌گیرند.

 

  • مشکلاتی مانند فرسودگی قطعاتی که بیش‌ازحد روغن‌کاری شده‌اند، کاهش / تمام شدن روغن گیربکس درنتیجه تخلیه روغن اضافی و فشار زیاد درنهایت باعث اختلال در عملکرد گیربکس می‌شود. گیربکس خراب همچنین به معنای موتوری است که به‌خوبی کار نمی‌کند.

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه با توجه به تعداد بالای قطعات گیربکس پورشه و پیچیدگی‌هایی که این گیربکس در خودرو دارد فرایندی سخت و چندمرحله‌ای است که حتماً باید توسط تکنسین متخصص انجام شود در غیر این صورت نمی‌توان سلامت گیربکس را تضمین کرد.

تعویض گیربکس اتوماتیک پورشه، یکی از پرهزینه‌ترین تعمیراتی است که صاحب خودرو ممکن است مجبور به برنامه‌ریزی شود. گیربکس نیرو را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند تا خودرو در جهت دلخواه حرکت کند. گیربکس‌های اتوماتیک برای ساده کردن رانندگی با استفاده از طراحی پیچیده‌تر در نظر گرفته‌شده‌اند. گیربکس‌های اتوماتیک شامل مدارهای پیچیده و عملکردهای الکترونیکی پیچیده هستند.

زمان و مسافت پیموده شده بین رانندگان خودرو و نحوه استفاده یا سوءاستفاده آن‌ها از گیربکس متفاوت است. بااین‌حال، گیربکس‌های اتوماتیک معمولی حدود 150،00 تا 200،000 مایل یا تقریباً 7 سال دوام می‌آورند.

گیربکس پورشه خود را سرویس کنید

یا به‌تنهایی، اگر تجربه تعمیر و نگهداری خودرو دارید، یا با استخدام یک مکانیک، روغن و فیلتر گیربکس خود را تعویض کنید. همانند تعویض روغن، برای فواصل دقیق سرویس به مشخصات سازنده مراجعه کنید. به‌طورکلی روغن و فیلتر را هر 20000 تا 30000 مایل یا هر 18 ماه یکبار تعویض کنید. خودروهای جدیدتر همچنین می‌خواهند گیربکس اتوماتیک خود را از رسوبات و زباله‌ها هر 40000 تا 50000 مایل یا هر 2 سال یکبار پاک‌سازی کنند.

تکنیک های رانندگی هوشمند می‌تواند طول عمر گیربکس اتوماتیک پورشه شمارا افزایش دهد. 3 تمرین زیر را در نظر داشته باشید:

  1. از رانندگی تهاجمی اجتناب کنید. رانندگی تهاجمی از یک موقعیت توقف می‌تواند گرما را افزایش دهد، همان‌طور که شتاب و شتاب مداوم را افزایش می‌دهد. رانندگی با آرامش بیشتر می‌تواند فشار روی گیربکس و خودتان را کاهش دهد.
  2. قبل از گرم شدن موتور و گیربکس رانندگی نکنید. در هوای سرد، قبل از اینکه ماشین را در دنده قرار دهید، اجازه دهید ماشین در حالت آرام‌آرام بماند تا دور موتور در دقیقه پایین بیاید. مایع گیربکس وقتی سرد است غلیظ‌تر است و به‌طور مؤثر از پایین به بالا حرکت نمی‌کند. بگذارید گرم شود تا بهتر کار خود را برای جلوگیری از آسیب اصطکاک انجام دهد.
  3. در حین حرکت خودرو دنده را تعویض نکنید. گیربکس‌های اتوماتیک همچنان شامل تعویض دنده بین دنده‌عقب و درایو هستند. اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که از محل پارک خارج شوید یا یک پیچ 3 نقطه‌ای سریع انجام دهید، اجازه دهید ماشین قبل از تعویض دنده کاملاً متوقف شود تا به دنده‌های داخلی آسیبی نرسد.

گیربکس‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که سطح معینی از قرار گرفتن در معرض گرما را تحمل کنند. پیروی از شیوه‌های رانندگی عمدی می‌تواند به افزایش عمر گیربکس شما کمک کند.

مطمئن شوید که مکانیک واجد شرایطی را برای تشخیص هرگونه مشکل مشکوک در گیربکس اتوماتیک، به‌ویژه مکانیکی که در مورد نیازهای خاص مدل خودروی شما آگاه است، پیدا کنید. مکانیک مناسب برای تعمیر گیربکس می‌تواند در طولانی‌مدت در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

در نامبروان کلیه تکنسین‌ها و مکانیک در کنار دانش فنی و تخصصی مهارت و تجربه لازم و کافی در حوزه تعمیر گیربکس پورشه را دارا می‌باشند، این افراد می‌توانند آسیب ایجادشده در گیربکس پورشه شمارا به‌درستی شناسایی و رفع کنند.

 

تعویض روغن گیربکس پورشه

تعویض روغن گیربکس با انجام مراحل خاصی انجام می‌شود:

  • ابتدا باید قسمت خنک‌کننده‌ای که از جعبه‌دنده تا رادیاتور امتداد دارد برداشته شود و بااتصال یک شیلنگ لاستیکی به لوله موتور را روشن کند.
  • پس‌ازاین فرآیند، روغن انتقال باید از طریق لوله جریان یابد و روغن موجود در گیربکس کاملاً تخلیه شود.
  • سپس پیچ های زیر گیربکس را باید جدا کرد و روکش میل‌لنگ را جدا کرد.
  • پس از پاک‌سازی میل‌لنگ از روغن گیربکس، فیلتر و واشر باید تعویض شوند.
  • فرآیند باید بااتصال میل‌لنگ به جعبه‌دنده بلافاصله پس از نصب فیلتر و واشر خاتمه یابد.

آیا می‌توان به‌جای روغن گیربکس از روغن‌موتور استفاده کرد؟

بلوک موتور خودروی شما از قطعات متحرک تشکیل‌شده است و روغن‌موتور روی این قطعات متحرک در بلوک موتور معلق بوده و به‌صورت یک‌لایه نازک می باشد.

به این ترتیب از اصطکاک / سایش این قطعات جلوگیری می‌کند و دما را به حداقل می‌رساند و درنتیجه از حرکت سالم این قطعات متحرک اطمینان حاصل می‌کند.

روغن‌موتور همچنین وظیفه کنترل تشکیل کثیفی را با جلوگیری از ریزش تراکم موتور و اطمینان از خنک شدن و تمیز کردن قطعات موتور بر عهده دارد.

از سوی دیگر، روغن گیربکس فشار هیدرولیک لازم را تولید می‌کند تا اطمینان حاصل شود که گیربکس به‌راحتی می‌جوشد و وظیفه انتقال خود را انجام می‌دهد، بنابراین از عملکرد روان خودرو شما اطمینان می‌دهد.

روغن گیربکس به‌اندازه روغن‌موتور برای وسیله نقلیه شما مهم است. اما چون روغن گیربکس برخلاف روغن‌موتور نمی‌سوزد، به‌راحتی کاهش نمی‌یابد و در صورت عدم نشتی تمام نمی‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، هم روغن گیربکس و هم روغن‌موتور برای وسیله نقلیه شما ضروری هستند. اما این دو سیال عملکرد و عملکرد متفاوتی دارند. بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا به‌جای روغن گیربکس از روغن‌موتور استفاده می‌شود خیر است. روغن‌موتور را نمی‌توان به‌جای روغن گیربکس استفاده کرد و در صورت استفاده از آن ممکن است سیستم گیربکس خراب شود. نباید فراموش کرد که این مراحل مراحلی است که باید توسط متخصص انجام شود.

نحوه استفاده از گیربکس DSG پورشه

  • اجتناب از توقف و استارت مکرر در ترافیک سنگین و در سراشیبی‌ها از گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس و فرسودگی لنت‌ها جلوگیری می‌کند.
  • انجام تعمیرات دوره‌ای گیربکس به‌موقع از بسیاری از خرابی‌هایی که ممکن است با آن مواجه شویم جلوگیری می‌کند.
  • درحالی‌که وسیله نقلیه در حال سرازیر شدن است، باعث سوختن بیشتر خودرو می‌شود. پایین آمدن با فشار دادن ترمز در وضعیت دنده D ضروری است.
  • وقتی پشت چراغ می‌ایستید ترمز باید کاملاً فشار داده شود، اگر کمتر یا تا نیمه فشار داده شود کلاچ خراب می‌شود.
  • وقتی وسیله نقلیه خود را پارک کرده‌اید و برای تحمل بار روی گیربکس، ابتدا باید ترمزدستی خودرو را گرفته و خودرو را به حالت (N) برسانید. باید پای خود را از روی ترمز بردارید و اجازه دهید خودرو خم شود و سپس دنده را در وضعیت (P) قرار دهید.

 

چرا گیربکس اتوماتیک به حالت خنثی می‌رود؟

اطمینان حاصل کنید که نشت روغن در گیربکس خود را تعمیر کرده‌اید، این مشکل می‌تواند ناشی یک آب‌بندی یا واشر بسیار ساده باشد. اگر از فرآیند تعمیر اجتناب می‌کنید، هر بار که مشکلی داشتید روغن اضافه کنید و سعی کنید وضعیت را نجات دهید، این مشکل می‌تواند مشکلات بسیار پرهزینه‌تری ایجاد کند. که با توجه به نوع خودرو پورشه هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر طول می‌کشد؟

حداقل 3 روز طول می‌کشد، DSG نیز با توجه به خرابی متفاوت است.

چگونه خرابی گیربکس را تشخیص دهیم؟

تعمیر گیربکس می‌تواند گران باشد، بنابراین بسیاری از مردم به رانندگی ادامه می‌دهند و علائم آسیب را نادیده می‌گیرند.

5 شایع‌ترین نشانه های خرابی گیربکس پورشه

  1. لغزش گیربکس اتوماتیک
  2. سخت شدن تعویض دنده
  3. عدم پاسخ به‌موقع گیربکس
  4. نشت مایع انتقال
  5. «Check Engine» در زمان خرابی گیربکس روشن می‌شود.

تراز کردن گیربکس پورشه

این اولین دلیل خرابی گیربکس کاملاً مکانیکی است، چرخ دنده ها طوری طراحی شده اند که در یک پیکربندی و تنظیمات معکوس برای هر دندانه دنده کار کنند، که در صورت نامناسب بودن می تواند باعث تمرکز بار بر روی بخشی از چرخ دنده شود. دنده، محفظه، یاتاقان ها یا سایر بخش های ضعیف تر گیربکس و باعث خرابی زودرس می شود.

شناسایی ناهماهنگی را می توان در طول دوره نگهداری در طول عمر گیربکس انجام داد. قبل از خرابی، روش سالم‌تر برای پردازش، اطمینان از نصب صحیح گیربکس در حین نصب در یک برنامه جدید یا پس از سرویس برخی از اجزای دستگاه است.

روانکاری گیربکس

اکثر گیربکس ها با روغن روان کننده با کیفیت بالا متناسب با نوع کاربرد، محیط و پیکربندی نصب عرضه می شوند. سازنده مقدار مناسبی را محاسبه می کند و نوع روغن مناسب را برای اطمینان از روانکاری ایده آل برای چرخ دنده ها و یاتاقان ها تعریف می کند. پیکربندی روانکاری حمام و پاشش به پخش مناسب روغن در گیربکس اجازه می دهد تا روغن یک لایه نازک روی چرخ دنده ها ایجاد کند.این لایه نازک روغن از تماس فلز به فلز بین چرخ دنده ها در طول درگیری آنها جلوگیری می کند. در طول عمر گیربکس، کمیت و کیفیت روغن بسته به کاربردها و فواصل سرویس منظم می تواند تغییر کند.

 

خودرو های پورشه

پورشه  یک شرکت خودرو سازی آلمانی است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. این شرکت که در شتوتگارت واقع شده‌بود، فعالیت خود را در زمینه طراحی و توسعه موتورهای خودرو و نیز ارائه خدمات مهندسی و مشاوره آغاز کرد و توانست بسیاری از مشتریان را در اولین سال‌های فعالیت خود مانند مرسدس‌بنز، ایودی، اپل و … جذب کند. در سال ۱۹۳۰ بود که شرکت، به ویژه فردیناند پورشه، توسط دولت نازی آلمان برای طراحی و ساخت فولکس‌واگن دعوت شد.

امروزه فولکس‌واگن  یکی از موفق‌ترین اتومبیل‌های در تاریخ صنعت خودروی جهان است که توسط مارک ماشین پورشه طراحی و تولید می‌شود. همان طور که آدولف هیتلر به قدرت رسید و دعوتی به فردیناند پورشه برای کار با فولکس‌واگن جدید فرستاد، فردیناند پورشه از مدیریت کارخانه شگفت‌انگیز و اتو استفاده کرد. در سال ۱۹۳۸، قرارداد فردیناند پورشه با اوتو منقضی شد، اما از آنجا که آلمان در جنگ بود، فردیناند تصمیم گرفت به تولید ماشین‌های جنگی مثل ببر I و تانک‌های Tiger II ادامه دهد.

در سال ۱۹۳۹ اولین ماشین پورشه، پورشه ۶۴، با استفاده از فولکس‌واگن مدل بتل ساخته و عرضه شد. پورشه در اوایل دهه ۱۹۵۰ بیمار شد و در نهایت در ۱۹۵۱ درگذشت. بعد از مرگش نیمی از سهام شرکت پورشه به پسرش فری منتقل شد. در سال ۱۹۵۲، فری وارد حوزه تولید خودرو ورزشی با تولید و تولید پورشه ۱ / ۳۵۶ شد. از آن زمان، علی‌رغم فراز و نشیب‌های بسیاری مثل مشکلات مالی، پورشه می‌تواند موقعیت خود را در صنعت خودرو حفظ کند. امروزه این شرکت پنجمین تولید کننده بزرگ در آلمان از نظر دارایی و درآمد سالانه می‌باشد. ماشین‌های پورشه اگر چه در اعداد پایین تولید می‌شوند، به عنوان گران‌ترین ماشین‌های لوکس دنیا طبقه‌بندی می‌شوند.

شرکت پورشه همواره در زمان های مختلف یکی از شرکت های معتبر و پیشگام در تولید و استفاده از قطعات و تجهیزات به روز بوده است، خودرو های این برند با اینکه گران هستند و در دسته ی ماشین های لوکس طبقه بندی می شوند اما همچنان در جهان طرفداران زیادی دارند.

نمی توان نقش گیربکس منحصر به فرد را در محبوبیت خودرو های پورشه نادیده گرفت. گیربکس هایی که در خودرو های پورشه به کاربرده می شوند، از نظر کارایی ، کیفیت، دوام و راحتی جزو گیربکس های محبوب در دنیا هستند. با توجه به لوکس بودن خودرو های پورشه در جهان قطعات این خودرو ها خصوصا گیربکس نیز لوکس محسوب می شوند و در صورت خرابی و نیاز به تعویض هزینه ی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که دانش فنی لازم در زمینه شناخت و سرویس گیربکس پورشه اهمیت زیادی دارد.

تعمیر گیربکس پورشه

گیربکس پورشه

گیربکس پورشه یکی از مهم‌ترین و کاربردی ترین اجزا در ماشین های پورشه است، به طوری که می‌توان آن را در یک رده با موتور خودرو قرار داد. گیربکس قدرت موتور را  به چرخ ها منتقل می کند. اگر به یک گیربکس پورشه نگاه کنید، متوجه پیچیدگی آن خواهید شد.گیربکس پورشه مکانیزم ویژه‌ای دارد که با آن سرعت موتور خودرو به چرخ‌های ماشین تا حد معینی با استفاده از دنده‌ها و سرعت‌های متفاوت منتقل می‌شود.

با وجود گیربکس پورشه، شما می‌توانید کنترل کامل بر سرعت اتومبیل خود داشته باشید. با وجود گیربکس اتوماتیک در پورشه، راننده نباید نگران باشد زیرا می‌تواند اتومبیل را در موقعیت مورد نظر کنترل کند بدون اینکه سرعت موتور را افزایش دهد.

به همین دلیل، گیربکس اتوماتیک پورشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو است، و اگر لازم باشد که در هر زمان تعمیر شود، باید با یک فروشگاه تعمیر و نگهداری متخصص برای انجام آن تماس بگیرید. مهارت و تسلز تعمیرکار نقش مهمی در عیب یابی و تعمیر درست گیربکس پورشه با توجه به گران بودن قطعات آن در صورت نیاز به تعویض دارد.

 

تعمیر گیربکس پورشه

گیربکس به کار رفته در پورشه  ازچه نوعی است؟

به وطر کلی دو نوع گیربکس در باز موجود هستند یگی گیربکس دستی و دیگری گیربکس اتوماتیک، گیربکس های به کار رفته در خودرو های پورشه تماما از نوع گیربکس اتوماتیک هستند. شرکت‌های خودرو سازی مانند پورشه، بنز ، مرسدس و … از گیربکس های  اتوماتیک برای خودروهای خود استفاده می‌کنند. وظیفه اصلی گیربکس، انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها است و در گیربکس های اتوماتیک این رویه با سرعت و دقت بالاتری انجام می شود.

گیربکس اتوماتیک شتاب بالایی دارد و این احتمال وجود دارد و  مزیت گیربکس اتوماتیک این است که راننده خودرو نیازی به تغییر دنده در سرعت های مختلف به شکل دستی ندارد.

 

تعمیر گیربکس پورشه

هزینه ی تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه نیاز به سطح بالایی از مهارت دارد که همه نمی‌توانند تعمیر کنند.لازم به ذکر است که این گیربکس های اتوماتیک دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای عملکرد متفاوتی هستند. بنابراین یک تعمیرکار باید تمام انواع انتقال اتوماتیک را تشخیص دهد تا این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. سرویس دوره ای گیربکس پورشه می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات حاد در گیربکس اتوماتیک خودرو پورشه جلوگیری کند.

به طور کلی هر نوع صدا، مشکل در تغییر دنده گیربکس ، تغییر در رنگ روغن گیربکس نشانه های خرابی گیربکس پورشه هستند و در صورت بروز هر کدام از آنها باید برای رفع و عیب یابی مشکل اصلی به یک تعمیرکار ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

خودرو های برند پورشه در ایران نیز مانند سایر کشور ها طرفداران خاص خود را دارند به همین سبب در این مقاله گیربکس خودرو پورشه و موارد مربوط به تعمیر آن را بررسی کردیم.

 

تعمیر تضمینی گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه برای مالکان این خودروها یکی از دغدغه‌های اصلی در حیطه تعمیر خودرو به شما می‌رود. پورشه به دلیل تولید خودروهای متنوع، به‌روز و لوکس در جهان معروف است، خودروهای برند پورشه همواره به دلیل امکانات بالا و به‌روزی که دارند باقیمت زیادی در بازار به فروش می‌رسند. با توجه به اینکه تعداد خودروهای پورشه در حال حاضر در ایران کم است و قیمت این خودروها نیز بالا هستند، تعمیر و سرویس به‌موقع خودرو می‌تواند طول عمر خودرو پوشه شمارا تا چندین سال افزایش دهد و امکان فروش خودرو به‌صورت دست‌دوم را نیز برای شما فراهم کند. یکی از بخش‌های مهم در خودروهای پورشه که به‌صورت اختصاصی توسط برند طراحی و تولید می‌شوند؛ گیربکس‌ها هستند، با توجه به اینکه خودروهای پورشه مدل‌های متفاوتی دارند گیربکس به‌کاررفته در خودرو نیز بسته به نوع کارایی خودرو متفاوت است.

 

تعمیر گیربکس پورشه در کرج

اگر به دنبال تعمیر صحیح و بدون خرابی گیربکس پورشه خود هستید باید در گام اول به دنبال مرکزی باشید که در امر گیربکس پورشه و تعمیر آن تخصص داشته باشید. گیربکس پورشه پیچیدگی‌هایی دارد که خاص این نوع گیربکس است و در باقی گیربکس‌ها کمتر دیده می‌شود به همین دلیل تنها افرادی که دوره‌های مربوط به تعمیر این گیربکس را گذرانده باشند می‌توانند گیربکس پورشه شمارا به‌درستی تعمیر و سرویس کنند.

نوآوری‌های پورشه و گیربکس داستان طولانی است. معماری موتور-گیربکس که در پورشه 924، 928، 944 و 968 وجود دارد، این مزیت را دارد که به این مدل‌ها توزیع وزن بهینه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد رفتاری سالم و دقیق داشته باشند.

 

علت صدای گیربکس پورشه چیست؟

صدای خش‌خش در گیربکس علامت هشداردهنده شکستگی قریب‌الوقوع است. در این شرایط وقوع خرابی کند است، به این معنی که مکانیسم به‌آرامی فرسوده می‌شود تا زمانی که کاملاً خراب شود.

دلایل صدای گیربکس

کمبود روان کننده: روغن موجود در سیستم ممکن است معیوب باشد زیرا با مواد مضر پرشده است. امکان نشتی نیز وجود دارد. به‌طور مشخص، خش‌خش زمانی رخ می‌دهد که قطعات با هر دست‌کاری در تماس باشند. آن‌ها دیگر در مواد چسبناکی که آن‌ها را از سایش محافظت می‌کند غسل نمی‌کنند.

قطعات آسیب‌دیده: چرخ‌دنده‌ها یا بلبرینگ‌ها ممکن است فرسوده یا خورده باشند.

اگر صدای خش‌خش در گیربکس شنیده شد، باید سریعاً برای تعمیر گیربکس اقدام کنید. فوراً به یک متخصص مراجعه کنید:

روغن را عوض کنید تا بتوانید تشخیص دهید که روغن معیوب است.

نشتی در گیربکس را بررسی کنید.

وضعیت قطعاتی که در صورت آسیب‌دیدگی احتمال دارد جیرجیر کند را بررسی کنید. در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید. بهترین راه‌حل برای ماندگاری هرچه بیشتر آن، نگهداری صحیح از آن است. برای این منظور، توصیه می‌شود به‌طور منظم پایه‌های الاستیک و سطح روغن گیربکس و همچنین اتصال انتخاب‌گر دنده را بررسی کنید.

 

علائم خرابی گیربکس

با توجه به علائم مختلف می‌توان گیربکس آسیب‌دیده را تشخیص داد.

زمانی که تعویض دنده دشوار می‌شود و با صدای خش‌خش همراه است. این مشکلات ممکن است نشان‌دهنده ساییدگی درپوش‌های همگام ساز باشد.نامبروان به عنوان مرکز تخصصی تعمیر گیربکس پورشه در کرج هر نوع خرابی در گیربکس پورشه شما را پس از علت یابی توسط متخصصین رفع میکند.

 

خدمات تعمیر گیربکس پورشه

  • تعمیر کلیه گیربکس‌های پورشه
    (356, 912, 914, 915, G64, G50, 911, 964, 993, 996, 996-Cup / Turbo, 997, 997-Cup / Turbo, 24,914, CUP sequential) 944، 928، 959، 968.
  • تعمیر گیربکس‌های مسابقه‌ای و رالی
  • بازنگری گیربکس با توجه به سن و مسافت پیموده شده پس از ارزیابی گیربکس شما باقیمت ثابت
  • دنده‌های دیگر در صورت درخواست
  • تبدیل پورشه 993 C4 به C2 گیربکس
  • تعویض حلقه‌های سنکرو، فولادی برای برنج در صورت درخواست
  • تغییر نسبت دنده (چرخ‌دنده)
  • تبدیل گیربکس پیاپی فنجانی پیشرفته (چرخ‌های دنده نسخه عریض و شل بودن)
  • تبدیل پیشرانه به ترجمه کوتاه، به‌عنوان‌مثال 8:32 G50 دنده 5
  • تبدیل به خنک‌کننده روغن
  • دیفرانسیل‌ها و قفل‌ها را تجدیدنظر کنید
  • نصب قفل دیفرانسیل (Drexler Automotive) با مقادیر قفل مطابق با نیاز شما
  • خدمات قطعات یدکی تمامی گیربکس‌های پورشه
  • تنظیم پیشرانه و عکس‌العمل
  • خدمات قطعات یدکی برای گیربکس اتوماتیک پورشه شما، به‌عنوان‌مثال 96430130102، 96430130104 پوشش گیربکس 993

پس از اولین بازدید از گیربکس توسط استادکاران متخصص، تصاویری از آسیب‌دیدگی و پیشنهاد قیمت ثابت برای تعمیر دریافت خواهید کرد.  میزان هزینه موردنیاز برای تعمیر و تعویض گیربکس پورشه بر اساس مدل پورشه، نوع گیربکس به‌کاررفته در خودرو، نوع و شدت خرابی، نیاز به تعویض کامل یا عدم تعویض کامل گیربکس، زمان موردنیاز برای تعمیر، روش موردنیاز برای تعمیر و اقلام موردنیاز برای جایگزینی در گیربکس در صورت نیاز مشخص می‌شود.

به همین دلیل تعمیر گیربکس پورشه هزینه ثابتی ندارد. مراکزی که برای تعمیر گیربکس پورشه هزینه ثابتی ارائه می‌دهند، مراکز قابل‌اعتمادی نیستند، هر فرد متخصصی می‌داند که تا پیش از بررسی دقیق گیربکس پورشه و شناسایی مدل گیربکس نمی‌توان قیمت تعمیر و میزان خرابی را مشخص کرد.

 

در هنگام تعمیر گیربکس ابتدا عملکرد گیربکس پورشه شما را بررسی می‌کنیم تا خرابی آن مشخص شود، سپس گیربکس دمونتاژ شده و تمامی قطعات معیوب و فرسوده گیربکس تعویض و یا در صورت امکان تعمیر می‌شوند. به دنبال آن گیربکس تمیز و مونتاژ می‌شود و درنهایت دوباره تست عملکردی انجام می‌شود.

با گیربکس جایگزین پورشه، گیربکس معیوب شما با گیربکس اصل کارخانه یا گیربکس دست‌دوم تعویض می‌شود، انتخاب نوع گیربکس برای جایگزینی کاملاً بر عهده خود شما است. با تعمیر گیربکس پورشه ابتدا مشکل خرابی گیربکس مشخص می‌شود. سپس گیربکس پورشه تعمیر یا اورهال می‌شود و قطعات معیوب یا فرسوده تعویض می‌شوند.

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک نامبروان

با نامبروان بهترین انتخاب را پیدا خواهید کرد! گیربکس تعمیر اساسی یا تعویض گیربکس فرقی نمی‌کند. ما بیش از 20 متخصص گیربکس داریم. همه این افراد در تعمیر و سرویس گیربکس پورشه تخصص دارند. به‌سادگی می‌توانید تفاوت کیفیت کار متخصصان ما را با سایر متخصصان گیربکس مشاهده کنید.

تعمیرات ما توسط کارکنان متخصص و با قطعات اصلی باکیفیت انجام می‌شود. به لطف تجهیزات ویژه در کارگاه مستقل پورشه و تجربه ما، کلیه تعمیرات کاملاً طبق مشخصات کارخانه پورشه انجام می‌شود.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *