تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس bmw

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

فهرست مطالب نمایش

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیرگاه گیربکس بی ام و

بی ام و یکی از ماشین‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی به دست آورده‌است و بسیاری از مردم از این خودرو استفاده می‌کنند. این نوع خودرو انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت خودش را دارد, اما این ماشین‌ها در میان اتومبیل‌های لوکس در کشور ما هستند. تعمیر گیربکس بی ام و یکی از مشکلاتی است که آن‌هایی که از این خودرو استفاده می‌کنند, امروزه با آن مواجه هستند و به دنبال بهترین فروشگاه تعمیر و جعبه‌دنده هستند برای این نوع خودرو.

تعمیر گیربکس بی ام و باید با توجه به مدل خودرو بی ام و انجام شود، خودروهای برند بی ام و بر اساس هدف از تولید گیربکس‌های متفاوتی دارند، در حال حاضر گیربکس به‌کاررفته در خودروهای بی ام و به‌صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است. تعمیر گیربکس بی ام و در ایران تنها در چند مرکز محدود به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

تعمیر گیربکس بی ام و با توجه به ماهیت گیربکس در خودرو اهمیت دارد، هر خودرو مانند سایر اقلام تولیدشده توسط انسان از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده است، کارکرد کامل و درست تمامی این بخش‌ها در کنار هم سبب حرکت خودرو می‌شود.

عملکرد گیربکس مانند شریان‌های حیاتی بدن انسان است، اگر گیربکس بی ام و نتواند به‌درستی نیروی دریافتی را به چرخ‌ها برساند خودرو حرکت درستی ندارد یا حرکت بی ام و شما با مشکل مواجه می‌شود، تعمیر گیربکس بی ام و به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات مختلف ایجادشده در گیربکس خودرو را شناسایی و رفع کنید. توجه داشته باشید که تعمیر گیربکس بی ام و حتماً باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 

تعمیر گیربکس بی ام و در کرج

بی ام و همیشه در زمینه نوآوری جلوتر بوده است. این به ویژه در مورد عملکرد صادق است. برند بی ام و  از جدیدترین پیشرفت‌ها استفاده می‌کند تا رانندگی هر  وسیله نقلیه بی ام و  را لذت بخش کند. گیربکس Steptronic مخصوص بی ام و  نمونه کاملی از این نوع نوآوری است. در حالی که ممکن است این اولین بار باشد که در مورد آن می شنوید، BMW در واقع تقریباً 20 سال پیش این را ایجاد کرد، و آنها هنوز در طراحی اولیه خود در حال بهبود هستند.

تعمیر گیربکس bmw
تعمیر گیربکس bmw

تعمیر تخصصی گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و یکی از موارد سخت و مهم در تعمیرات مربوط به خودروهای بی ام و به شمار می‌رود چراکه گیربکس خودروهای بی ام و دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند، بی ام و در نسل جدید خودروهای خود از گیربکس اتوماتیک هفت دنده و در برخی دیگر از گیربکس اتوماتیک نه دنده‌ای استفاده می‌کند. گیربکس‌های به‌کاررفته در خودروهای تولیدی برند بی ام و بسته به نوع خودرو متفاوت هستند.

 

گیربکس بی ام و

بی ام و خودروهای مختلفی تولید می‌کند، برخی از این خودروها مختص مسابقه و برخی دیگر برای رانندگی در شهر و جاده مناسب هستند، درنتیجه تعمیر هرکدام از این گیربکس‌ها باهم تفاوت‌هایی دارد شاید این تفاوت‌ها در ظاهر تعمیر به چشم نیایند و در نگاه اول همه‌ی گیربکس‌ها یکسان باشند اما عامل شتاب‌دهنده در گیربکس و نوع سیستم برقی و تعداد قطعات در انواع گیربکس‌های بی ام و متفاوت است. همین تفاوت‌ها در ساختار با توجه به عملکرد سبب شده است تا خودروهای بی ام و محبوبیت بالایی در بازار خودروسازی جهانی داشته باشند.

 

تعمیر گیربکس بی ام و در نگاه اول مشابه گیربکس‌های عادی به نظر می‌رسد، این تصور اما کاملاً اشتباه و دور از واقعیت است، گیربکس بی ام و هرچند مشابه اغلب گیربکس‌ها در حال حاضر به‌صورت اتوماتیک است اما به دلیل دارا بودن سیستم برقی و شتاب بالاتر و سبک طراحی متمایز از گیربکس‌های اتوماتیک رایج در بازار تفاوت‌هایی دارد، اغلب این تفاوت‌ها در دو قسمت بروز می‌کنند: تعمیرات و سرعت خودرو. در زمان تعمیر گیربکس بی ام و باید تمامی قطعات بررسی، در صورت فرایند جداسازی انجام‌شده تا درنهایت علت خرابی شناسایی شود، تعمیر بدون بررسی دقیق گیربکس و اجزای مرتبط با آن تنها مرهمی برای خرابی گیربکس است و گیربکس بی ام و شما پس از مدت کوتاهی دوباره دچار خرابی می‌شود.

یکی از مواردی که در زمان تعمیر گیربکس بی ام و باید مدنظر داشته باشید انتخاب محل مناسبی برای تعمیر خودرو است، در حال حاضر تعداد مراکز تعمیر خودرو بسیار زیاد هستند و تعداد این مراکز دائماً در حال افزایش است، دراین‌بین اما تعداد مراکزی که نیروی متخصص در حوزه تعمیر گیربکس اتوماتیک دارند بسیار کم است، در کنار این مورد با توجه به ساختار پیچیده‌تر گیربکس بی ام و در مقایسه با سایر خودروها، تعمیر این گیربکس‌ها به دانش بیشتری نیازمند است که هر متخصصی این دانش و تجربه را ندارد.

تکنسین تعمیر گیربکس باید در ابتدا با توجه به نشانه‌های خرابی و علت مراجعه شما نوع خرابی را برآورد کند، در گام بعدی باید تمامی قسمت‌های گیربکس و بخش‌هایی که می‌توانند سبب خرابی گیربکس شوند را برای علت‌یابی دقیق بررسی کند، اگر نیاز باشد باید گیربکس از خودرو خارج شود تا تعمیر و بررسی دقیق انجام شود، سپس با توجه به‌شدت خرابی باید روش مناسب برای تعمیر گیربکس انتخاب و پیاده‌سازی شود.

بر اساس نوع خرابی گیربکس روش‌های مختلفی برای تعمیر و سرویس گیربکس به‌کاربرده می‌شوند، اینکه کدام روش برای تعمیر گیربکس بی ام و شما مناسب است وابسته به‌شدت خرابی گیربکس دارد، استفاده از یک روش واحد برای تعمیر کلیه گیربکس‌های بی ام و بزرگ‌ترین خطا در تعمیر گیربکس بی ام و به شمار می‌رود.

تعمیر گیربکس بی ام و
تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیرات گیربکس بی ام و

مدتی است که بی ام و علاوه بر گیربکس‌های دستی، تنها گیربکس‌های دوکلاچه و مبدل‌های گشتاور اتوماتیک را در خودروهای خود نصب‌کرده است. اکثر گیربکس‌های بی ام و توسط شرکت ZF تولید می‌شوند و عموماً قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه هستند.

گیربکس دوکلاچه یک گیربکس اتوماتیک است که با استفاده از 2 کلاچ قادر است دنده‌ها را به‌سرعت و به‌سختی با هیچ وقفه‌ای در جریان تعویض کند. اگر می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، می‌توانید درباره گیربکس‌های دوکلاچه بیشتر بخوانید.

یک مبدل اتوماتیک قادر است در هنگام رانندگی راحتی خاصی را ارائه دهد. علاوه بر این، این گیربکس بی ام و همچنین مزیت تعداد زیادی دنده و انعطاف‌پذیری بیشتر را در مقایسه با سایر گیربکس‌ها ارائه می‌دهد. نقطه‌ضعف در اینجا زمان تعویض طولانی‌تر – و درنتیجه غیرورزشی – است. بااین‌حال، توسعه نیز در اینجا پیشرفت‌هایی دارد، به‌طوری‌که یک انتقال مبدل گشتاور مدرن به عملکرد سایر گیربکس‌ها نزدیک می‌شود.

به گفته رئیس پیش توسعه، دلیل استفاده تنها از 2 نوع گیربکس اتوماتیک، فضای نصب، وزن، راحتی مطلوب هنگام استارت، کارایی و تعداد دنده موردنظر است. اغلب در ارتباط با بی ام و از اصطلاح گیربکس Steptronic شنیده می‌شود. این گیربکس هم به‌صورت گیربکس دوکلاچه و هم به‌صورت اتوماتیک توسط سازنده آلمانی موجود است.

 

نام گیربکس اتوماتیک BMW چیست؟

گیربکس اتوماتیک Steptronic اغلب به‌عنوان گیربکس بی ام و نصب می‌شود. عملکردهای اساسی گیربکس استپ ترونیک شامل حالت رانندگی کاملاً اتوماتیک، حالت رانندگی دستی/اسپرت که اجازه می‌دهد تا سرعت موتور بالاتر قبل از تعویض دنده داشته باشد و حالت تعویض دستی که به راننده امکان می‌دهد دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کند.

بسته به مدل خودروی بی ام و، گزینه‌های اضافی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بین حالت‌های رانندگی Sport، Comfort و Eco Pro یکی را انتخاب کنید. در حالت رانندگی Comfort و Eco، نقاط تعویض دنده کمتر از حالت Sport است. گیربکس Steptronic بی ام و برای طیف وسیعی از مدل‌های بی ام و موجود است. سایر گزینه‌های گیربکس، البته، یک گیربکس کاملاً دستی و یک گیربکس اتوماتیک اسپرت – استاندارد یا به‌عنوان یک آپشن برای بسیاری از مدل‌ها هستند.

گیربکس اتوماتیک ورزشی یک مورد اضافی را توصیف می‌کند که می‌توانید هنگام خرید آن را علامت بزنید. این هنوز هم همان گیربکس است، اما روی فرمان پدل های تعویض دنده وجود دارد، ماشین در حالت مربوطه به روشی اسپرت تر تعویض می‌کند و همچنین تغییرات نرم‌افزاری دیگر. یکی از آن‌ها لانچ کنترل است که دربسته استاندارد نیز موجود نیست.

تعمیرات انواع گیربکس بی ام و در نامبروان زیر نظر کارشناسان خبره ما به‌صورت تخصصی انجام می‌شود، کلیه فرایندها با گارانتی ارائه می‌شوند. ما تضمین می‌کنیم که تکنسین‌های ما در تعمیر گیربکس بی ام و نفر اول هستند.

 

چرا گیربکس بی ام و خراب می‌شود؟

موارد مختلفی می‌توانند سبب بروز خرابی و مشکل در گیربکس بی ام و شوند، یکی از اصلی‌ترین موارد عدم سرویس به‌موقع گیربکس است، قطعات خودروهای بی ام و هرچند کیفیت بالایی دارند اما این امر از خرابی قطعات جلوگیری نمی‌کند، سرویس به‌موقع گیربکس و باقی اجزای خودرو بی ام و سبب می‌شود تا هر نوع خرابی در مراحل ابتدایی و اولیه در خودرو شناسایی و رفع شود، در این صورت هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

مورد دیگری که بیشترین عامل خرابی گیربکس بی ام و به شمار می‌رود، عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس است، روغن گیربکس یک روان کننده در گیربکس به شمار می‌رود و باعث می‌شود تا چرخ‌دنده‌ها روان و بدون سایش حرکت کنند، اگر سطح روغن گیربکس کاهش پیدا کنند عملکرد چرخ‌دنده‌ها کند می‌شود و در زمان حرکت روی‌هم سایش پیدا می‌کنند، در ادامه این روند چرخ‌دنده‌ها دچار شکستگی و ترک می‌شود و عملکرد گیربکس از حالت طبیعی خارج می‌شود، در این زمان شما ناچار به تعویض چرخ‌دنده‌ها بود.

مورد دیگر که سبب خرابی گیربکس می‌شود استفاده از روغن گیربکس نامرغوب است، روغن‌های گیربکس باکیفیت درصد خلوص متفاوتی در بازار موجود هستند، متأسفانه  اغلب این روغن‌ها جعلی هستند و نام یا طراحی مشابه روغن گیربکس بی ام و اصل‌دارند، به همین دلیل است که توصیه می‌شود روغن گیربکس بی ام و را از مراکز معتبر و تعمیرگاه‌های تخصصی بی ام و خریداری کنید، روغن‌های نامرغوب هرچند قیمت کمی دارند و در نگاه اول سودآوری خوبی دارند اما با توجه به خرابی که در ساختار گیربکس ایجاد می‌کنند و قدرت فساد بالایی که دارند چندین برابر در گیربکس شما خسارت ایجاد می‌کنند، درنتیجه سودآوری اقتصادی و سرمایه‌گذاری عملاً برای شما وجود نخواهد داشت.

استفاده دائم از خودرو و تعویض دائم ترمز و کلاچ که در زمان  ترافیک رخ می‌دهد عامل دیگری که سبب خرابی گیربکس بی ام و می‌شود، تعویض دائم سرعت خودرو و ترمز و کلاچ  سبب اصطکاک در گیربکس می‌شود که این امر در درازمدت می‌توانند سبب سایش در قطعات گیربکس شود.

یکی از موارد دیگر که معمولاً پس از تعمیر گیربکس بی ام و رخ می‌دهد، خرابی در اتصالات گیربکس و عدم انتقال و هماهنگی نیرو با سیستم برقی خودرو است، دلیل بروز این امر اتصالات اشتباه در زمان جایگذاری گیربکس در خودرو است، متأسفانه افرادی که تجربه کافی در امر تعمیر گیربکس بی ام و ندارند گیربکس را بدون دقت و شماره‌گذاری اتصالات از خودرو خارج می‌کنند، این امر سبب می‌شود تا در زمان جایگذاری گیربکس پس از تعمیر خطاهایی در اتصالات ایجاد می‌شود، این خطاها سبب می‌شوند تا گیربکس در عملکرد دچار اختلالات زیادی شود، برای خارج کردن گیربکس بی ام و از خودرو باید در ابتدا اتمامی اتصالت گیربکس با سیستم برقی و باقی اجزای خودرو کدگذاری شده و سپس گیربکس از خودرو خارج شود تا در زمان جایگذاری مشکلی در اتصال ایجاد نشود.

 

هزینه تعمیر گیربکس بی ام و

هزینه تعمیر گیربکس بی ام و از گیربکس‌های دستی و سایر گیربکس‌های اتوماتیک در بازار ایران به دلیل تعداد کم قطعات بیشتر است، هزینه تعمیر گیربکس بی ام و به‌غیراز این مورد به‌شدت خرابی وابسته است اگر خرابی گیربکس وابسته به روغن گیربکس باشد می‌توان تنها با تغییر روغن گیربکس مشکل را رفع کرد، این امر در صورتی امکان‌پذیر است که شما به‌موقع به تعمیرگاه برای تعمیر گیربکس مراجعه کرده باشد و چرخ‌دنده‌ها دچار سایش نشده‌اند، اگر خرابی گیربکس مربوط به سیستم برق باشد هزینه تعمیر بالاتر می‌رود چراکه باید کل سیستم برقی خودرو و اتصالات گیربکس بررسی و خرابی شناسایی و رفع شود.

اگر گیربکس به دلیل تصادف دچارم شکل شده باشد ممکن است نساز به تعویض کامل گیربکس بی ام و وجود داشته باشد در این صورت هزینه گیربکس بسیار بالاتر می‌رود.

با توجه به اینکه تعداد گیربکس‌های بی ام و اصل کارخانه در ایران بسیار کم هستند در مراکز معتبر تا جای ممکن مشکلات گیربکس بدون تعویض کامل گیربکس رفع می‌شوند مگر اینکه راهی برای رفع خرابی جز تعویض گیربکس وجود نداشته باشد. نامبروان به‌عنوان مرکز پیشرو در امر تعمیر و سرویس گیربکس بی ام و در ایران با کادری مجرب و مشاوران متخصص در حوزه تعمیر و سرویس انواع خودروهای بی ام و آماده ارائه بهترین خدمات به شماست.

 

تعمیر تضمینی گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و  برای دارندگان خودروی بی ام و اهمیت زیادی دارد.در خودروهای بی ام و برای اینکه خودرو حرکت درستی داشته باشد و در سراشیبی‌ها و حرکت در بخش‌های مختلف دچار مشکل شود باید اجزای مختلف خودرو در کنار هم به‌درستی کار کنند، اجزایی که درحرکت خودرو نقش دارند بسیار زیاد هستند اما مهم‌ترین آن‌ها گیربکس ، موتور و چرخ‌های خودرو هستند که به‌صورت یک سیستم به یکدیگر متصل هستند.

گیربکس به‌عنوان واسط نیرو بین موتور و چرخ‌ها عمل می‌کند و اگر عملکرد کاملی نداشته باشد موتور ناچار است تا نیروی بیشتری برای حرکت خودرو تولید کند درنتیجه پس از مدتی موتور خودرو هم دچار خرابی می‌شود. تنها راه برای رفع این دسته از آسیب‌ها در خودرو تعمیر گیربکس بی ام و است در غیر این صورت بدون تعمیر درست گیربکس، مشکل و خرابی گیربکس همچنان باقی خواهد ماند.

 

مراحل تعمیر گیربکس بی ام و

برای تعمیر گیربکس بی ام و در ابتدا باید نوع مشکل گیربکس را شناسایی کرد، درنتیجه نیاز است تا گیربکس باز و بررسی شود.

جدا کردن با برداشتن پوشش پوشاننده کنسول مرکزی شروع می‌شود.

گتر تعویض دنده و پیچ‌های نصب کنسول برداشته می‌شوند..

گیربکس از خودرو خارج می‌شود.

اهرم دنده را باکمی چرخاندن تکیه‌گاه توپی بالایی آن و برداشتن پیچ و مهره پیوند پایینی آن برداشته می‌شود..

چهار پیچ و مهره نصب میل درایو برداشته‌شده و کمی به عقب بکشید تا جدا شود. پیچ‌های Silent-blocks پشتی گیربکس را باز می‌شوند.

روی محفظه کلاچ، پیچ‌ها باز می‌شوند. سپس پیچ و مهره‌ای که سیلندر کلاچ را محکم می‌کند برداشته می‌شود. سپس گیره کلاچ از محفظه خود خارج می‌شود. مهره پیچ‌خورده را از کابل سرعت‌سنج بازشده و برداشته می‌شود.

پیچ‌های نگهدارندِ محفظه کلاچ روی بلوک موتور را بردارید (توجه داشته باشید که دو عدد از این پیچ‌ها استارت را در جای خود نگه می‌دارند). سپس می‌توانید گیربکس را با کشیدن آن به سمت بالا و داخل خارج کنید (ممکن است برای صرفه‌جویی در فضا لازم باشد صندلی‌های جلو را جدا کنید).

هنگامی‌که گیربکس از خودرو خارج شد، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، روغن آن را تخلیه کنید، سپس با یک برس آغشته به گازوئیل یا بنزین، بیرون آن را بااحتیاط کامل تمیز کنید. اگر این کار برای شما ناپسند است، گیربکس را به یک ایستگاه خدمات مجهز به سیستم تمیز کردن بخار ببرید. این فقط برای شما هزینه کمی دارد و نتیجه عالی خواهد بود.تعمیر گیربکس باید با در بهترین و تمیزترین حالت ممکن انجام شود. بنابراین ترجیح داده می‌شود قبل از شروع عملیات جداسازی، گیربکس روی یک میز کار تمیز قرار داده شود.

 

نشانه‌های خرابی گیربکس بی ام و چیست ؟

اگر متوجه نشت روغن روی گیربکس شدید

باید توجه داشته باشید که اگرچه نشت روغن مشکل چندان جدی نیست، اما عواقب آن می‌تواند فاجعه‌بار باشد. بنابراین باید سریع عمل کنید. نشت روغن اغلب نشانه‌ای از خرابی یک یا چند اتصال با سرعت ثابت است که معمولاً به‌عنوان “پیچ روغن انتقال” شناخته می‌شود. برای ادامه تعمیر، باید آن‌ها را تعویض کنید. و برای این کار، باید گیربکس را در سمتی که مشکل را شناسایی کردید، بردارید.

اگر متوجه شدید که تغییر از یک‌دنده به دنده دیگر دشوارتر می‌شود

اگر در هنگام تعویض دنده احساس کردید که مقاومت کمی وجود دارد یا ترک‌خورده است، این نشانه خرابی رینگ‌های هماهنگ‌سازی است که احتمالاً روغن ندارند، یا عملکرد آن‌ها به دلیل تخریب روغن مختل شده است.

بنابراین برای حل مشکل، باید گیربکس را تخلیه کرده و روغن را تعویض کنید. بنابراین جداسازی ضروری نیست.

اگر متوجه شدید که دیگر امکان تعویض دنده وجود ندارد

اگر دیگر نمی‌توانید یک یا چند دنده را تعویض کنید، ممکن است مشکل از چرخ‌دنده باشد. این سیستمی است که نقش آن اطمینان از انتقال حرکت اهرم به گیربکس است. بنابراین برای حل مشکل، باید میله یا کابل‌ها را بسته به نوع انتقال خودرو تغییر دهید

علل خرابی گیربکس بی ام و

گیربکس‌های بی ام و معمولاً عمر بسیار بالایی دارند بدین‌صورت که کمتر پیس می‌آید نیاز به تعویض کامل گیربکس وجود داشته باشد همین مورد سبب می‌شود تا افراد دچار اشتباه شوند و فکر کنند که گیربکس بی ام و به سرویس نیازی ندارند درحالی‌که طول عمر گیربکس بی ام و در هر خودرویی که تولید این برند باشد وابسته به سرویس درست و در زمان مقرر است، درواقع اینکه بیان می‌شود گیربکس بی ام و به تعویض نیازی ندارد و طول عمر بالایی دارد در شرایطی است که گیربکس به‌درستی سرویس شود در غیر این صورت گیربکس بی ام و نیز مانند سایر خودروها خراب می‌شود.

سرویس گیربکس‌های بی ام و با توجه به نوع گیربکس و نوع مدل خودرو باهم متفاوت هستند به همین دلیل است که برند بی ام و در کنار هر خودرو یک دفترچه راهنما در اختیار شما قرار می‌دهد که زمان مناسب برای سرویس هر بخش از خودرو در آن مشخص‌شده است، معمولاً زمان سرویس گیربکس بسته به میزان مسافت طی شده مشخص می‌شود.

عمده علل شایع خرابی گیربکس‌های بی ام و عدم سرویس به‌موقع گیربکس خودرو و تعویض روغن گیربکس است. روغن گیربکس درواقع نقش روان کننده حرکت گیربکس را بر عهده دارد، اگر روغن گیربکس فاسد شود و یا سطح روغن گیربکس از حد معمول کمتر باشد گیربکس به‌تدریج دچار اصطکاک  شده و بخش‌های داخلی چرخ‌دنده‌ها آسیب می‌بینند درنتیجه گیربکس از کار می‌افتد. موارد دیگری که می‌توانند سبب خرابی گیربکس بی ام و شوند عبارت‌اند از:

خرابی موتور خودرو

عدم تعادل در سیستم تعلیق و کمک‌فنر خودرو

نشتی لوله‌های انتقال در گیربکس

خرابی سیستم برقی خودرو

این موارد می‌توانند به‌صورت غیرمستقیم سبب خراب و بروز مشکلات مختلفی در گیربکس بی ام و شوند. بدیهی است که بررسی و رفع هرکدام از این موارد به دانش فنی خاصی نیاز دارد، ما در مرکز نامبروان برای رفع نیاز شما به تعمیر گیربکس بی ام و در هر شرایطی آماده ارائه بهترین و به‌روزترین خدمات به شما هستیم.

 

گیربکس استپ ترونیک

ایده پشت گیربکس BMW Steptronic این است که رانندگان کنترل بیشتری بر وسایل نقلیه خود داشته باشند. به این ترتیب، سه حالت رانندگی برای انتخاب با این نوع گیربکس وجود دارد.

در حالت خودکار، هرگز نیازی به نگرانی در مورد تعویض دنده نیست. با حالت دستی/اسپرت، موتور قبل از تعویض دنده دیگر، دور موتور بالاتر می‌رود. در حالت دنده دستی، راننده کنترل کامل روی تعویض دنده دارد. بعلاوه، شیفترهای پدال روی فرمان، حرکت از یک حالت رانندگی به حالت دیگر را بسیار آسان می کند.

همچنین یک انتخابگر راننده وجود دارد که بسته به دنده‌ای که می‌خواهید سوار شوید، می‌توان آن را به عقب یا جلو چرخاند. علاوه بر این، گیربکس‌های Steptronic مدرن نیز دارای برخی قابلیت‌های هوشمند هستند که از چرخش بیش از حد دور یا تعویض دنده ناایمن جلوگیری می‌کند.

بدون گیربکس  سالم ، بی ام و  شما نمی‌تواند آنطور که طراحی شده است خود را به حرکت درآورد. گیربکس برای تبدیل انرژی ایجاد شده توسط موتور به گشتاور مورد نیاز است . این گشتاور باعث می شود چرخ های شما بچرخند و همچنین امکان تعویض دنده را فراهم می کند . به زبان ساده، گیربکس ارتباط بین موتور و چرخ های شما است.مانند موتور ، سیستم گیربکس باید تمام طول عمر وسیله نقلیه شما کار کند و سلامت باشد ، بنابراین  نیاز به نگهداری مناسب دارد. شما باید خدمات معمولی را برای روغن گیربکس خود انجام دهید ، درست مانند روغن موتور .

 

علائم رایج مشکلات گیربکس بی ام و

گیربکس در یک دنده گیر می کند یا از تعویض دنده های خاص خودداری می کند

لیز خوردن مکرر دنده

در حالت خنثی پر سر و صدا

پیام نقص انتقال

گیربکس سخت به جای گیربکس صاف جابجا می شود

تعویض دنده نامنظم است و ممکن است در یک یا چند دنده به هم بخورد

دور موتور میچرخه ولی تعویض نمیکنه

تاخیر هنگام تعویض دنده

روشنایی چراغ موتور را بررسی کنید

کدهای خطا

گیربکس یا گرم شدن بیش از حد موتور

دلایل زیادی وجود دارد که چرا گیربکس بی ام و  شما ممکن است دچار خرابی شود  ، اما سه دلیل اصلی وجود دارد که نسبت به سایرین رایج تر هستند. بیایید این موارد را بیشتر بررسی کنیم:

سیال انتقال کم است

سیستم انتقال به مایع نیاز دارد تا به خوبی روغن کاری شود و به کاهش دماهای بالای تولید شده هنگام تعویض دنده کمک کند. مایع گیربکس ممکن است به دلیل نشتی یا به دلیل پایان عمر خود کم شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که مایع انتقال خود را در صورت نیاز مجدداً پر کنید، حداقل هر شش ماه یکبار آن را بررسی کنید تا از پر بودن مخزن اطمینان حاصل کنید .

نشتی در گیربکس شما

انواع مهر و موم و واشر وجود دارد که برای نگه داشتن سیال انتقال در داخل سیستم انتقال استفاده می شود. با بالا رفتن سن خودرو، این مهر و موم ها و واشرها ممکن است شروع به خراب شدن کنند و منجر به نشت مایع گیربکس شود . در حالی که نشتی گاهی اوقات داخلی است، اغلب نشتی های گیربکس به صورت قطراتی در زمین زیر ماشین شما ظاهر می شود. مایع گیربکس قرمز تیره یا صورتی است و بوی کمی شیرین دارد. تمایل دارد زیر جلوی بی ام و  شما جمع شود.

فیلتر مایع گیربکس مسدود شده

همانطور که مایع انتقال از طریق سیستم انتقال گردش می کند، می تواند کثیفی و کثیفی را جمع کند. به همین دلیل، سیستم گیربکس بی ام و  شما دارای فیلتری برای گرفتن زباله است. این به تمیز نگه داشتن سیستم انتقال کمک می کند. هنگامی که به پایان عمر خود می رسد، فیلتر مایع گیربکس مسدود می شود . این کار از عبور مایع گیربکس جلوگیری می کند و با وجود داشتن مایع کافی در داخل سیستم، سناریویی مشابه زمانی که مایع گیربکس شما کم است، ایجاد می کند.

تعویض روغن گیربکس در شرایطی درست انجام می شود که به روش دستی صورت نگیرد ؛ تعویض روغن گیربکس باید توسط افراد متخصص و به شیوه ی اتوماتیک انجام شود تا کل روغن قدیمی از گیربکس خارج شود و روغن جدید و تازه که متناسب با خودر واست جایگزین آن شود این امر سبب می شود تا گیربکس کیفیت و کارایی لازم و کافی را داشته باشد و روغن گیربکس دیر تر خراب و فاسد شود مخلوط شدن روغن گیربکس در شیوه ی دستی تعویض روغن گیربکس سبب خرابی روغن جدید در مدت زمان کوتاهی می شود که هزینه دوباره برای شما به همراه دارد.

آداپتور مهر و موم پل مکاترونیک

یکی از ایراداتی که روی گیربکس های اتوماتیک  خودروهای بی ام و  تأثیر می گذارد، خرابی آداپتور مهر و موم پل مکاترونیک است . این جزء برای جلوگیری از افت فشار در سیستم انتقال مورد نیاز است که امکان تعویض نرم‌تر دنده را فراهم می‌کند.در بی ام و ، آداپتور پلاستیکی ممکن است ترک بخورد، که باعث نشت مایع و کاهش فشار خروجی دریچه مکاترونیک می شود . این منجر به مشکلات گیربکس و تغییرات نامنظم دنده می شود .

مدل‌های بی ام و  زیر بیشتر مستعد خرابی آداپتور مهر و موم پل مکاترونیک هستند. رانندگان این خودروها ممکن است بخواهند به علائم هشدار دهنده توجه ویژه ای داشته باشند و همچنین مطمئن شوند که گیربکس آنها به درستی تعمیر و سرویس  می شود:

2001-2008 BMW E65/E66 سری 7

2004-2006 BMW E53 X5 V8

2003-2010 BMW E60 سری 5

2005-2011 BMW E90 سری 3

2003-2010 BMW E63/E64 سری 6

2007-2013 BMW E70 X5 به استثنای 4.0d

2008-2012 BMW F01/02 سری 7 به استثنای 760i/Li و Hybrid 7

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس بی ام و در کرج

خودرو های بی ام و از جمله برند های خودرو سازی لوکس در جهان است خودروهای برند بی ام ودر ایران طرفداران زیادی دارند. خودرو های برند بی ام و هر چند از بهترین و با کیفیت ترین قطعات در ساخت بهره می برند اما همچنان در معرض خطر خرابی بخش های داخلی قرار دارند. یکی از بخش هایی که بیشترین میزان خطر خرابی را دارند گیربکس اتومات بی ام و است به همین دلیل برای تعمیر گیربکس بی ام و به دانش و تخصص بالایی نیاز است.

تعمیرگیربکس BMW به راحتی می تواند از 1800 تا 5000 دلار هزینه داشته باشد. قیمت بالا است اما زمانی قابل توجیه است که بدانید انتقال چقدر ضروری است. بدون آن، احتمالاً به جایی نخواهید رسید. اگر می خواهید بفهمید که آیا مشکل شما واقعاً مربوط به انتقال است یا خیر، مراقب این علائم باشید :

ماشین در دنده نمی ماند

گیربکس به دنده های مختلف می لغزد

تعویض دنده کمی طول می کشد

در حالی که علائم مختص آسیب انتقال است، مسائل زیر نیز می تواند نشان دهنده مشکل انتقال باشد:

نشت مایع

صدای وزوز هنگام رانندگی

بوی سوزش

گفته می شود، تا زمانی که آن را بررسی نکنید، نمی توانید مشکل واقعی یا هزینه تعمیر را شناسایی کنید. رانندگی با گیربکس خراب می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین مهم است که آن را در اسرع وقت بررسی کنید.

با این حال، مشکلات انتقال معمولاً قابل اجتناب هستند. رعایت برنامه تعمیر و نگهداری مسئولانه خودرو می تواند در دراز مدت هزاران نفر را در تعمیرات شما صرفه جویی کند. و در حالی که در تعمیرات صرفه جویی می کنید، ممکن است در بیمه خودرو نیز صرفه جویی کنید.

 

روغن گیربکس بی ام و

روغن گیربکس نقش کلیدی و مهمی را در سلامت و کارایی گیربس دارد، هرچ ه روغن گیربکس با کیفیت تر باشد گیربکس بهتر کار می کند و کمتر در معرص خرابی چرخ دنده ها قرار دارد. روغن های گیربکس توسط موسسه نفت آمریکا با استفاده از رتبه بندی GL طبقه بندی می شوند. هر چه درجه GL روغن بالاتر باشد، فشار بیشتری را می توان بدون اینکه هیچ گونه تماس فلز به فلز بین اجزای گیربکس برقرار شود، حفظ کرد. دیفرانسیل های مجزا معمولاً فشار بیشتری بین قطعات فلزی نسبت به گیربکس ها دارند و بنابراین به درجه GL بالاتری نیاز دارند. به عنوان مثال، اکثر گیربکس های مدرن به روغن GL-4 نیاز دارند و دیفرانسیل های جداگانه (در صورت نصب) به روغن GL-5 نیاز دارند.

در هنگام خرابی گیربکس بی ام واولین بخشی که بررسی می شود میزان روغن گیربکس است اگر روغن گیربکس از سطح نرمال کمتر باشد گیربکس دچار خرابی چرخ دنده ها میشود و دنده های خودرو به درستی حرکت نمی کنند. اگر روغن گیربکس کیفین مناسبی نداشته باشد به سرعت فاسد شده و سبب خرابی و زنگ زدگی باقی بخش های گیربکس می شود به مهین دلیل است که همبشه گفته می شود برای تعویض روغن گیربکس بی ام و از روغن اصل به عنوان جایگزین روغن استفاده کنید.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

گیربکس بی ام با استفاده از جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی ها و فرایند های روز دنیا ساخته شده است. گیربکس در خودرو برای انتقال گشتاور تولید شده از موتور به چرخ دنده ها به کار برده می شود و سلامت گیربکس رابطه ی مستقیمی با سلامت و شتاب خودرو دارد. برند بی ام و همواره در تلاش است تا از بهترین و با کیفیت ترین مواد در ساخت گیربکس خودرو های خود استفاده کند. خودرو های مختلف برند بی ام و انواع مختلفی از گیربکس های اتوماتیک در مدل های مختلف را دارا می باشند که تعمیر هر کدام با توجه به نوع گیربکس و ساختاری که دارد متفاوت و متمایز است.

تعمیر گیربکس به قدری اهمیت دارد که در خارج از ایران آموزش تعمیر گیربکس به عنوان یک رشته ی دانشگاهی تدریس می شود. برای تعمیر گیربکس بی ام و باید در ابتدا علت اصلی مشکل ایجاد شده را شناسایی کرد در برخی از مواق ممکن است ایجاد مشکل در سایر قطعات خودرو سبب خرابی گیربکس شود، در این صورت است که با تعمیر گیربکس هم مشکل ایجاد شده در خودرو رفع نمی شود. پس اولین گام در تعمیر گیربکس بی ام و شناسایی علت اصلی است.

اگر علت ایجاد خرابی در گیربکس بی ام و باشد باید با بررسی دقیق نوع مشکل شناسایی شود و مشخص شود کدام قسمت ها از گیربکس دچار مشکل شده اند سپس باید بسته به نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس و میزان خسارت وارد شده برای تعمیر و یا تعویض گیربکس تصمیم گیری کرد. متاسفانه در برخی از موارد به دلیل عدم مراجعه ی به موقع به تعمیرگاه و یا مراجعه کردن به مراکز غیر معتبر مشکل ایجاد شده در گیربکس در زمان مناسب رفع نمی شود و همین عامل سبب می شود تا خرابی گیربکس گسترش پیدا کرده و نیاز به تعویض کامل گیربکس باشد که علاوه بر زمان بر بودن هزینه ی بسیار بالاتری در پی خواهد داشت.

یکی از روش های آسان و کم خرج برای شناسایی و پیشگیری از ایجاد خرابی در گیربکس مراجعه برای انجام سرویس های دوره ای خودرو است. برند بی ام و همواره در کنار هر خودرو دفترچه ی راهنمایی را قرار می دهد در این دفترچه زمان های مناسب برای سرویس دوره ای خودرو براساس میزان مسافت طی شده و یا سال استفاده مشخص شده اند. در سرویس های دوره ای عموما بخش های مختلف خودرو از قبیل:

اتصالات

چرخ دنده ها

سیستم برقی

و روغن گیربکس بررسی می شوند.

یکی از مواردی که سبب عمده خرابی های گیربکس می شود عدم تعویض به موقع روغن گیربکس و سوختن و  فاسد شدن روغن گیربکس است. روغن گیربکس مانند روغن موتور برای افزایش کارایی گیربکس ضروری است و در صورتی که از سطح نرمال پایین تر بیاید سبب تغییرات ناگهانی در دنده خودرو می شود در برخی موارد نیز به دلیل استفاده مداوم از خودرو روغن گیربکس دچار سوختگی می شود، در شهر های بزرگ این امر عمدتا رخ می دهد و در صورتی که روغن گیربکس بسوزد باید سریعا برای تعویض آن اقدام کرد.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

بی ام و همواره یکی از برند های لوکس خودرو سازی در جهان بوده است و همیشه بهترین تکنولوژی ها در ساخت خودرو های خود استفاده میکند. همین عامل سبب شده است تا خودرو های مختلف برند بی ام و هر چند قیمت بالایی دارند اما همچنان جزو خودرو های پر فروش در جهان باشند. قیمت بالای خودرو های تولیدی برند بی ام و سبب شده است تا تعمیر و نگهداری از این خودرو ها به جهت کاهش هزینه ها اهمیت زیادی پیدا کند. یکی از بخش های به کار رفته در خودرو های بی ام و که در صورت خرابی می تواند هزینه ی زیادی برای تعمیر به همراه داشته باشد گیربکس بی ام و است. شما می توانید با تعمیر به موقع و سرویس های دائمی خودرو خود در مراکز تخصصی تا حد زیادی از بروز هزینه های بالا برای تعمیر گیربکس بی ام و جلوگیری کنید.

تعمیر گیربکس بی ام و با توجه به پیچیدگی های ساختاری که این گیربکس دارد به دانش و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و نمی توان به هر فردی برای تعمیر گیربکس بی ام و اعتماد کرد. اگر گیربکس بی ما و به درستی تعمیر نشود و علت اصلی خرابی گیربکس به درستی شناسایی نشود مشکل ایجاد شده در گیربکس حل نمی شود و تنها به صورت موقت رفع می شود و پس از مدت کوتاهی شما مجبور به هزینه ی دوباره هستید.

یکی از مواردی که سبب خرابی گیربکس بی ام و می شود عدم استفاده از روفن گیربکس اصل و متناسب با نوع خودرو است متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و سخت شدن واردات قطعات بی ام و عمده روغن های گیربکسی که برای این دسته از خودرو ها به عنوان جایگزین روغن اصلی به کار برده می شود تقلبی و چینی هستند و با توجه به کیفیت بسیار پایینی که دارند سبب خرابی گیربکس و حتی شکستن چرخ دنده های گیربکس می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و کاهش هزینه های تعمیر گیربکس تنها راه مراجعه به مراکز معتبر و تخصصی و استفاده از روغن گیربکس اصل است.

درست است که گیربکس بی ام و کیفیت بالایی دارد اما استفاده مداوم از خودرو و اصطحکاک سبب می شوند تا خودرو و گیربکس به تعمیر و سرویس نیاز پیدا کنند و این مورد را نمی توان عیب خودرو در نظر گرفت در شهر های شلوغ مانند تهران که ترافیک زیاد است نیاز است تا در فواصل زمانی کمتر برای تعمیر و سرویس گیربکس خودرو اقدام کنید.

اگر لکه های روغن را در زیر خودرو مشاهده کردید به احتمال زیاد لوله های اتصال دهنده ی گیربکس سوراخ شده اند و ورغن گیربکس خارج شده است در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است هر چه سریع تر برای جایگزینی لولوه سوراخ شده مراجعه کنید. این مشکل جزو خرابی های مهم گیربکس بی ام و به شمار می آید و حتما باید توسط افراد متخصص تعمیر شود. اگر لوله گیربکس شما سوراخ شده است نباید مسافت زیادی را از آن استفاده کنید.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

نقش گیربکس بی ام و در خودرو

گیربکس یا جعبه‌دنده در خودرو مسئول تغییر دنده‌ها است. زمانی که می‌خواهید دنده را تغییر دهید اول کلاچ را می‌گیرید و بعد دنده‌ها را تغییر می‌دهید. چرخ‌دنده‌های گیربکس ها، هم اتوماتیک و هم دستی هستند، که در خودرو بی ام و از هر دو نوع گیربکس استفاده شده است.

اگر از گیربکس به صورت درست و اصولی استفاده کنید نیاز به تعمیر و تعویض گیربکس بی ام و و قطعات آن کاهش پیدا می کند. اما مواردی وجود دارند که گیربکس بی ام و نیاز دارد تعمیر شود. این بخش یکی از مهم‌ترین اجزای یک خودرو است و شما باید در مورد گیربکس اصول مراقبتی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

گیربکس اتوماتیک

این بخش از ماشین بی ام و به دلیل نوع ساختار پیچیدگی های آن نمی‌تواند به راحتی تعمیر شود. و اگر آسیب‌دیده باشد تعمیر آن دشوار است. گیربکس اتوماتیک بی ام و  به علت انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدرو الکترومکانیکی آن نیازمند دقت و حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس دستی هم درزمان استفاده و هم در زمان تعمیر است.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

از آنجا که گیربکس بی ام و  یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین است، تعمیر آن کار کار هر فردی  نیست و باید به متخصصان و اساتید واگذار شود. آن‌ها می‌توانند به راحتی آن را با استفاده از دانشی که در گیربکس زمینه ی تعمیر گیربکس بی ام و دارند تعمیر کنند و عیب را به درستی شناسایی و رفع کنند.

علاوه بر این نکات تعمیر گیربکس بی ام و نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که هر فردی آن ها را برای تعمیر در اختیار ندارد. لذا توصیه می شود برای تعمیر درست و اصولی گیربکس اتوماتیک بی ام و اگر می خواهید مشکل خودرو حل شود به مراکز معتبر و تعمیرگاه هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند مراجعه کنید.

اگر تعمیرات گیربکس بی ام و را به فردی نا وارد واگذار کنید ممکن است  عواقب آن جبران‌ناپذیر باشند. به عنوان مثال ممکن است شما ناچار شوید تنها به دلیل یک نقص کوچک کل گیربکس بی ام و را تعویض کنید که با توجه به قیمت ها در حال حاضر هزینه ی زیادی بر دوش شما است.

بنابراین بهتر است به تعمیرگاه های مجاز که امکانات و تجهیزات مناسب برای این منظور دارند مراجعه کنید.با استفاده از این امکانات، تعمیرکار شروع به بررسی گیربکس و شناسایی مشکل به وجود آمده در آن می کند بعد از عیب‌یابی مشکل را رفع می‌کند.

این تعمیرکاران باید به تمام بخش های مختلف گیربکس بی ام و آشنایی کافی داشته باشند و از آخرین تکنولوژی برای تعمیر گیربکس بی ام و استفاده کنند.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و

تمامی خودرو های بی ام و تولیدی در حال حاضر دارای گیربگس اتوماتیک هستند ، و همانطور که می‌دانید، این سیستم‌ها پیچیدگی دارند، و وقتی این سیستم یک مشکل دارد، اتومبیل شما ممکن است دیگر حرکت نکند.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

هزینه تعمیر گیربکس بی ام و

از آنجا که این نوع خودرو به طور کامل وارداتی هستند و قطعات این خودروها از خارج وارد می‌شوند و همچنین قیمت آن‌ها بسیار بالا است، تمامی قطعات و بخش های مختلف حتی روغن گیربکس که برای توعیض روغن بی ام و به کار برده می شوند وارداتی هستند و با توجه به افزایش قیمت ارز، نرخ این قطعات نیز بالا می رود. به همین دلیل است که گفته می شود گیربکس اتوماتیک بی ام و باید توسط افراد متخصص و دارای مهارت در این زمینه تعمیر شود و این تخصص نمی‌تواند در یک روز به دست آید، و سال‌ها کار و دانش لازم است تا فرد بتواند نقص‌های این نوع گیربکس را شناسایی و رفع کند. به همین دلایل است که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و در مقایسه با سایر خودرو ها بالا است.

 

تعمیر گیربکس بی ام و

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک بی ام و چیست؟

به طور کلی گیربکس اتوماتیک بی ام و باید در فواصل زمانی تعیین شده توسط شرکت سرویس و بخش های مختلف آن چک و بررسی شوند تا هر مشکل و عیبی در صورت وجود داشتن به سرعت رفع شود. تعیین زمان سرویس دوره ای در هر خودرو با خودرو ی دیگر متفاوت است و در دفترچه راهنمایی که همراه خودرو داده می شود زمان سرویس دوره ای به ازای ماه یا میزان کیلومتر استفاده شده از ماشین مشخص شده است.

در زمان سرویس دوره ای عموما مشکلاتی از قبیل خلاص شدن خودرو در حالت پارک ، میزان روغن گیربکس ، نشت روغن و سوختگی روغن به صورت عمومی بررسی می شوند. به غیر زمان سرویس در صورت بروز هر گونه از این موارد باید برای تعمیر گیربکس به مراکز معتبر مراجعه کنید. روغن گیربکس سوخته بوی بدی می دهد و به رنگ قرمز است این اتفاق زمانی می افتد که شما بیش از حد از پدال و کلاچ و بدون اصول استفاده کنید. اگر چرخ دنده های گیربکس در بی ام و دچار مشکل شوند نیروی لازم از گیربکس به درستی به چرخ های خودرو منتقل نمی شود و این عامل سبب می شود تا خودرو به درستی حرکت نکند.

تعمیر گیربکس بی ام و

خودرو بی ام و یکی از خودرو های لوکس و پرطرفدار در جهان است و به دلیل لوکس بودن هزینه تعمیر و نگهداری قطعات آن نیز از سایر خودرو ها بالاتر است .تعمیر درست و اصولی گیربکس بی ام و در مراکز معتبر سبب می شود تا عمر مفید و کارایی گیربکس افزایش پیدا کند و تا حد امکان نیاز به تعویض کامل گیربکس را کاهش می دهد که امری حیاتی به شمار می آید.

 

تعمیر تضمینی گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و دانش و مهارت فنی بالایی نیاز دارد. راحتی درحرکت و عدم خرابی خودرو یکی از موارد اصلی در زمان خرید و استفاده از خودرو است، گیربکس یکی از اجزای داخلی مهم در خودرو است که درحرکت صحیح خودرو و عدم بروز مشکلات در حین حرکت نقش اصلی را ایفا می‌کند، خودروهای به‌روز به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند، گیربکس‌های اتوماتیک به‌صورت خودکار عمل می‌کنند و همین عامل سبب می‌شود تا رانندگی راحت‌تر و کم‌خطرتر از رانندگی با خودروهای عادی باشد، خودروهای برند بی ام و همگی مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند، تعمیر گیربکس بی ام و با توجه به اتوماتیک بودن این گیربکس و قطعات و ساختار آن با گیربکس‌های عادی رایج در بازار ایران متفاوت است.

 

روش تعمیر گیربکس بی ام و

روش‌های مختلفی برای تعمیر گیربکس بی ام و وجود دارد، این‌که کدام روش می‌تواند مشکل گیربکس شما را به‌درستی رفع کند باید پس از بررسی و علت‌یابی دقیق مشکل مشخص و شناسایی شود. گیربکس بی ام و معمولاً به‌صورت پنج و یا شش دنده عرضه می‌شود، هر گیربکس از حداقل صد قطعه متفاوت ساخته‌شده است که کارکرد هماهنگ آن‌ها باهم سبب حرکت گیربکس می‌شود، هرکدام از این قسمت‌ها دچار فرسایش و شکستگی شوند عملکرد اصلی گیربکس دچار اختلال می‌شود و خودرو نمی‌تواند حرکت درستی داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال اگر مشکل از روغن گیربکس باشد نیازی به باز کردن و خارج کردن گیربکس از خودرو نیست و می‌توان با تغییر نوع و روغن گیربکس به‌راحتی مشکل گیربکس بی ام و را در زمان کوتاهی رفع کرد. روغن گیربکس در طول زمان با طی مسافت‌های مختلف دچار فساد می‌شود یا اینکه سطح روغن به دلیل حرکت زیاد از سطح نرمال کمتر می‌شود، درنتیجه چرخ‌دنده‌های داخلی در حین حرکت روی‌هم ساییده می‌شوند چون روان کننده‌ای وجود ندارد و گیربکس پس از مدتی دچار شکستگی می‌شود. تعویض به‌موقع روغن گیربکس بی ام و در تعمیرات اساسی و هزینه‌بر گیربکس جلوگیری می‌کند.

 

هدف تعمیر گیربکس بی ام و

هدف اصلی و نهایی در تعمیر گیربکس بی ام و، رفع کامل مشکل ایجادشده در گیربکس است، با توجه به اینکه گیربکس در بخش اصلی خودرو قرار دارد، دلایل مختلفی می‌توانند سبب خرابی و بروز مشکل در گیربکس شوند، گیربکس بی ام و با توجه به نوع ساختاری که دارد کمتر از سایر گیربکس‌ها خراب می‌شود، اما این بدان معنا نیست که به تعمیر نیاز ندارد.

یکی از روش‌هایی که سبب می‌شود تا گیربکس بی ام و کمتر خراب شود، سرویس به‌موقع گیربکس در زمان‌های مقرر تعیین‌شده توسط برند است، در زمان خرید خودرو، همراه با خودرو دفترچه راهنمایی در اختیار شما قرار داده می‌شود که دفترچه خودرو یا مالک نامیده می‌شود. در این دفترچه تمامی زمان‌های سرویس گیربکس، موتور و سایر بخش‌های مهم خودرو با توجه به سال استفاده از خودرو یا کیلومتر طی شده مشخص‌شده‌اند.

 

نحوه تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و روش مشخصی ندارد، با توجه به نوع خرابی است که روش تعمیر گیربکس مشخص می‌شود. در ابتدا علت اصلی خرابی ایجادشده در گیربکس بی ام و با روش‌های اصولی شناسایی می‌شود پس‌ازاینکه مرحله عیب‌یابی کامل انجام شد و تمامی بخش‌های گیربکس بی ام و به‌دقت بررسی شدند، روش مناسب برای تعمیر گیربکس بی ام و مشخص می‌شود.

برای عیب‌یابی در اغلب موارد نیاز است تا گیربکس بی ام و به‌صورت کامل از خودرو خارج شود تا بتوان بخش‌های داخلی و قطعات داخلی گیربکس را بررسی کرد، در ابتدا کاپوت و جلوبندی خودرو جدا می‌شوند و سپس گیربکس به‌صورت کامل از خودرو خارج می‌شود، در گام بعدی تمامی قسمت‌های گیربکس از هم جدا می‌شوند و هر یک جداجدا بررسی می‌شوند، اگر خرابی مربوط به بخش‌های داخلی گیربکس باشد باید رفع و سپس گیربکس دوباره در محل خود قرار گیرد.

درصورتی‌که بخش‌های داخلی گیربکس مشکلی نداشته باشد، اتصالات گیربکس بی ام و با سایر قسمت‌ها و میزان روغن گیربکس بی ام و بررسی و چک می‌شوند. اگر مشکل از روغن گیربکس باشد، باید روغن مناسب برای جایگزینی انتخاب شود، روغنی مناسب است که توسط برند بی ام و برای خودروی شما معرفی‌شده باشد، این روغن‌ها معمولاً توسط خود برند تولید می‌شوند. توجه داشته باشید هک روغن‌موتور کاملاً متمایز از روغن گیربکس است و نباید به‌عنوان جایگزین هم استفاده شوند.

با توجه به قیمت بالای خودروهای بی ام و در ایران، کلیه خدمات مرتبط با گیربکس خودروهای بی ام و در نامبروان توسط تکنسین‌های متخصص و با توجه به نوع گیربکس انجام می‌شوند، تا در کنار رفع مشکل گیربکس بی ام و شما مشکل  جدیدی در خودرو بی ام و ایجاد نشود.

 

تعمیر گیربکس بی ام و در ایران

تعمیر گیربکس بی ام و در ایران با توجه به تعداد کم این خودروها در ایران و عدم وجود نمایندگی اصلی برند بی ام و در ایران از سایر کشورها سخت‌تر و زمان‌برتر است، متأسفانه در ایران تعمیر گیربکس معمولاً با کسب تجربه و دانش و آزمون‌وخطا انجام می‌شود درحالی‌که برای تعمیر گیربکس اتومات خصوصاً خودروهای خارجی این روش جواب‌گو نیست، یک اشتباه کوچک می‌تواند هزینه‌های زیاد و فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد.

برای تعمیر گیربکس بی ام و اگر می‌خواهید برای چندین و چند بار هزینه نکنید  باید مرکز تخصصی و معتبری در ایران زمینه انتخاب کنید، مرکزی که در کنار تجهیزات لازم و ضروری نیروی متخصص و حرفه‌ای در این حوزه داشته باشد، افرادی که دانش و مهارت تخصصی دارند نه صرفاً از روی تجربه سال‌ها کار با روش آزمون‌وخطا گیربکس بی ام و شما را تعمیر کنند.

نامبروان با توجه به اهمیت گیربکس در خودرو و نقش مهمی که درحرکت خودرو دارد تیمی مجهز از افراد مختلف در حوزه تعمیر گیربکس بی ام و را گرد هم آورده است، تمامی این افراد دوره‌های تخصصی تعمیر گیربکس را گذرانده و در کنار تجربه دانش فنی و تخصصی لازم و ضروری در این حوزه را دارا می‌باشند شما می‌توانید برای بررسی گیربکس بی ام و و تعیین وقت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعمیر گیربکس بی ام و

راهکاری تعمیر گیربکس بی ام و با توجه به خرابی گیربکس و ساختار گیربکس بی ام و شما تعیین می‌شوند، تعمیر گیربکس بی ام و می‌تواند به‌صورت های مختلفی انجام شود، هرچند که اغلب خرابی‌های گیربکس بی ام و به دلیل کاهش روغن گیربکس اتوماتیک رخ می‌دهند اما تا علت‌یابی دقیق انجام نشود نمی‌توان دلیل خرابی گیربکس را مشخص کرد و برای تعمیر اقدام کرد.

در ایران به دلیل هزینه‌های تعمیر و سرویس بالای گیربکس بی ام و اغلب افراد شخصاً برای بررسی گیربکس خودروی خود اقدام می‌کنند این امر نه‌تنها صرفه‌جویی در برندارد، بلکه سبب می‌شود تا آسیب ایجادشده در گیربکس شدیدتر شود، شما به ساختار و ریزه‌کاری‌هایی که در اتصال گیربکس بی ام و به‌کاررفته است مطلع نیستید همین عامل سبب می‌شود تا نتوانید گیربکس را به‌طور دقیق و مناسب بررسی کنید.

هیچ‌کس  دوست ندارد که گیربکس بی ام و اش مشکل داشته باشد زیرا جزء حیاتی ماشین بی ام و است. برای کمک به شما، لیستی از مشکلات گیربکس را تهیه‌کرده‌ایم و نحوه شناسایی و رفع آن‌ها را مشخص کرده‌ایم.

  1. از دست دادن قدرت

یکی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس خودرو، شتاب خودرو است. اگر متوجه تأخیر قابل‌توجهی در شتاب خودرو خود شدید، ممکن است دلیل آن عدم کارایی گیربکس باشد. اگر RPM (چرخش در دقیقه) با درگیر کردن یک‌دنده افزایش می‌یابد، اما سرعت خودرو به‌سختی افزایش می‌یابد، دلیلی برای نگرانی شما وجود دارد.

علت

  • صفحات کلاچ فرسوده یا معیوب
  • مشکل در سیلندر اصلی
  • نشت روغن

راه‌حل

  • برای انتقال وسیله نقلیه خود به ایستگاه خدمات با امداد جاده‌ای تماس بگیرید.
  • آن را با مکانیک مربوطه در مورد از دست دادن برق بررسی کنید. اگر مشکلی وجود دارد، آن را برطرف کنید و سپس می‌توانید رانندگی وسیله نقلیه خود را شروع کنید.
  1. نشت روغن گیربکس بی ام و

مهم‌ترین مشکل نشت مایعات از زیر خودرو است. در بیشتر موارد ممکن است روغن گیربکس باشد.

علت

  • مهروموم یا واشر شکسته
  • ترک در محفظه گیربکس
  • مهروموم تخلیه معیوب یا شکسته
  • پیچ یا مهره شل

راه‌حل تعمیر گیربکس بی ام و

  • پروتکل عدم راندن ماشین را دنبال کنید، اما آن را برای بررسی کامل به مرکز خدمات ببرید.
  • اگر مهروموم شکسته است، آن را تعویض کنید، یا اگر مشکل بزرگ‌تری وجود دارد، قبل از شروع به رانندگی ماشین خود، آن را تعمیر کنید.
  1. صدای به هم خوردن چرخ‌دنده‌ها در هنگام تعویض دنده

صدای کوبیدن یا وزوز در هنگام تعویض دنده می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در جعبه‌دنده خودرو باشد.

علت

  • چرخ‌دنده‌های آسیب‌دیده
  • روغن گیربکس کم
  • بلبرینگ‌های فرسوده

راه‌حل

  • دنده‌های آسیب‌دیده را تعویض کنید
  • روان کننده‌ها را دوباره پرکنید
  • بلبرینگ‌ها را تعویض کنید

همان‌طور که گفته شد از رانندگی با خودرو خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به گیربکس شود. برای تعمیر آن را به مرکز خدمات تخصصی ببرید.

تعمیر گیربکس bmw
تعمیر گیربکس bmw

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک نامبروان تشخیص فنی کلیه خرابی‌های گیربکس بی ام و با استفاده از دستگاه‌های روز دنیا و به کمک تکنسین‌های متخصص انجام می‌شود ما قدر هستیم به پشتوانه تیم متخصص خود هر نوع آسیب در گیربکس بی ام و شما را به کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت شناسایی و رفع کنیم، کلیه خدمات ما با ضمانت یک‌ساله ارائه می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *