تعمیر گیربکس برلیانس

تعمیر گیربکس برلیانس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس برلیانس

تعمیرگاه گیربکس برلیانس

برلیانس یکی از شرکت های خودرو سازی چین است و در زمینه مونتاژ خودرو های شرکت های مختلف بی ام و ، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینین‌فارینا و ایتال‌دیزاین فعالیت است. در سال های اخیر محصولات برلیانس در ایران هم تولید و عرضه شدند به همین دلیل در ادامه ی مقاله قصد داریم تا خودروی برلیانس و گیربکس آن را بررسی کنیم.

تعمیر گیربکس برلیانس
تعمیر گیربکس برلیانس

کمپانی برلیانس

کمپانی برلیانس  در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها مینی بوس تولید می کرد در سال 2003 و پس از امضای قرار داد با شرکت بی ام و اقدام به مونتاژ خودرو کرد و اولین خودرو های مونتاژ شده در این شرکت از برند بی ام و بود.

تولیدات شرکت برلیانس روز به روز بالاتر رفت و در سال 2012 حدود 650 هزار دستگاه خودرو در این شرکت تولید و مونتاژ شدند. شرکت برلیانس در سال 2013 به عنوان ششمین کمپانی تولید خودرو در چین اعلام شد.

محل اصلی کمپانی برلیانس در شهر شن‌یانگ، چین است. سهام شرکت برلیانس علاوه بر چین در بورس هنگ کنگ و بورس فرانکفورت هم معامله و به فروش می رسند.

شرکت های خودرو سازی سایپا و پارس خودرو در ایران وظیفه مونتاژ خودرو های برلیانس را بر عهده دارند، مدل های H330 H220 H230 v5 c3 در ایران توسط پارس خودرو مونتاژ می شوند، تولیدات برلیانس در ایران بسیار محدود عرضه می شوند، برلیانس در سال 1399 ورشکسته شد. هر چند برخی از افراد این خبر را شایعه می دانند.

برلیانس H230 یک سدان اقتصادی از محصولات خودروساز برلیانس چین است و  نخستین بار در سال 2012 در نمایشگاه خودروی پکن چین رونمایی شد، این خودرو در سال 1394 در ایران توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می شد.

خودرو برلیانس H230 در دو تیپ گیربکس ۵ سرعت دستی و گیربکس ۴ سرعت اتوماتیک تولید می شود. برلیانس H230 توانست 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه تست حوادث و تصادفات C_NCAP چین دریافت کرد.

گیربکس اتوماتیک شامل یک سیستم بسیار پیچیده است، بنابراین هزینه تعمیر یک گیربکس اتوماتیک بالاتر از هزینه تعمیر موتور است، بنابراین اگر هر یک از علائم زیر در انتقال اتوماتیک اتومبیل شما ظاهر شود، آن را جدی بگیرید و فوراً به یک مغازه تعمیر با تجربه بروید. بنابراین شما مجبور نیستید هزینه‌های سنگین‌تر پرداخت کنید.

تعمیر گیربکس برلیانس
تعمیر گیربکس برلیانس

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک برلیانس H230

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک: فقدان روغن گیربکس, خشک کردن و آسیب یاتاقان‌ها که منجر به زوزه کشیدن خودکار می‌شود. وجود سایش, یکنواختی, شکستگی یا برش چرخ‌دنده‌های گیربکس, محورهای شل و هزاری خاری دنده. تعیین علت زوزه گیربکس اتوماتیک یک کار تخصصی است و نیاز به یک فرد باتجربه دارد و هزینه آن پس از یافتن علت زوزه گیربکس تعیین می‌شود.

گاز: هرز گیربکس  کمبود روغن  گیربکس, روغن ناکافی در پشت کلاچ, سایش و از بین رفتن صفحه کلاچ

تقه زدن گیربکس اتوماتیک: دلیل اصلی برای این مشکل می‌تواند خطای الکتریکی یا کمبود فشار روغن باشد که به علت خرابی و یا پارگی در دسته موتور‌‌‌‌های گیربکس یا خرابی ساعت ماشین رخ می دهد.

خلاص شدن ناخودآگاه گیربکس: قطع شدند دنده اویل پمپ خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن  روغن گیربکس و معیوب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخل گیربکس

شنیدن صدای وزوز از گیربکس: ممکن است چرخ دنده آسیب دیده باشد یا ماشین یاتاقان زده باشد.

تاخیر عملکرد گیربکس: انتقال‌های خودکار برای تغییر دنده در کسری از ثانیه طراحی شده‌اند, اما اگر تاخیر زمانی را تجربه کردید  ممکن است به دلیل نشت روغن گیربکس باشد.

کاهش توان خودرو: اگر سطح روغن گیربکس پایین باشد و یا نشتی وجود داشته باشد, امکان کاهش قدرت در وسایل نقلیه اتوماتیک مانند برلیانس بالا است. اگر چنین مشکلی را دیدید حتماً روغن گیربکس را تغییر دهید.

روشن شدن چراغ بررسی موتور: یکی از دلایل روشن شدن چراغ بررسی موتور شکل گیربکس اتوماتیک است. سنسورها در اتومبیل به کامپیوتر اطلاع می‌دهند که مشکلی وجود دارد.

تکان خوردن ماشین: اگر ماشین تکان می‌خورد یا تکان می‌خورد این می‌تواند نشان‌دهنده مشکل گیربکس باشد. در خودرو های اتوماتیک اگر شتاب بالا باشد خودرو دچار لرزش می شود.

سر و صدای اتومبیل در حالت خلاص: اگر صداهای غیر معمول را هنگام خلاص شدن از ماشین بشنوید مشکل این است که سطح روغن گیربکس پایین است و یا قسمت‌هایی مانند یاتاقان زنجیرها و یا دنده عقب فرسوده شده‌اند.

مکث: اگر اتومبیل تان وقفه‌ای در تعویض دنده دارد علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر تعویض دنده با مشکل انجام شود، نشانه نقص در گیربکس است.

بوی سوختگی ناشی از روغن گیربکس: اگر احساس سوختن از روغن گیربکس دارید باید فوراً آن را تشخیص و رفع کنید. دلیل بوی سوختگی  داغ کردن بیش از حد روغن گیربکس است. روغن گیربکس که کثیف یا بوی سوختگی دارد باعث می‌شود که عملیات روانکاری در سیستم انتقال برق به خوبی انجام  نشود و باعث آسیب به جعبه‌دنده شود.

نشت روغن گیربکس: دلیل دیگری برای مشکل گیربکس اتوماتیک نشتی است که باید برای تعمیر آن اقدام کنید چون اگر نشتی ادامه یابد باعث آسیب شدید به سیستم گیربکس خودروی شما می‌شود. رنگ روغن‌موتور قرمز و واضح است. اگر تیره است باید آن شود.

تعویض خود به خودی دنده: اگر دنده ها ناگهان و به صورت غیر ارادی تغییر می کنند باید هر چه زودتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

لرزش گیربکس: گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک برلیانس H230، در هنگام تغییر دنده نرم و روان هستند بنابراین شما نباید هنگام تغییردنده  شوک لرزش یا لغزش احساس کنید. اگر هنگام تعویض دنده مشکل داشته باشید این مشکل در طول زمان بدتر خواهد شد و جعبه‌دنده و قطعات داخلی آن به شدت آسیب خواهند دید.

برلیانس h330
برلیانس h330

برلیانس با وجود ورشکسته شدن شرکت همچنان در بازار ایران خرید و فروش می شود، با توجه به اعلام ورشکستگی از سوی شرکت قطعات این خودرو در بازار ایران به راحتی قابل دسترس نیستند به همین دلیل توصیه می شود تا در زمان های تعیین شده برای سرویس ماشین مراجعه کنید.

برای تعمیر و یا سرویس خودرو برلیانس حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید چرا که شناخت دقیق علت مشکل خودرو و گیربکس برلیانس سبب کاهش هزینه های احتمالی می شود و گاهی اوقات سبب می شود دیگر نیازی به تعویض کامل گیربکس وجود نداشته باشد.

گیربکس برلیانس h330
گیربکس برلیانس h330
امتیاز 4.8 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید علت ویز ویز کردن و حرکت نکردن ماشین برای حرکت باید پرگاز کرد تازه روغن رو عوض کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *