تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس آئودی

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیرگاه گیربکس آئودی

یکی از اعضای اساسی در ساختمان خودرو که نقشی برابر با موتور و حتی مهم تر از آن در کارایی و حرکت خودرو ایفا می کند، گیربکس است. گیربکس وظیفه ی انتقال گشتاور تولید شده از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد و به همین دلیل اگر گیربکس خراب باشد یا دچار مشکل شده باشد ، نیروی موتور به چرخ های خودرو به درستی منتقل نمی شود و خودرو در نهایت کارایی لازم را نخواهد داشت. آئودی از جمله برند های مهم خودرو سازی در جهان است که از انواع مختلف گیربکس های دستی و اتوماتیک در خودرو های خود استفاده می کند. با توجه به ارائه ی خودرو های آئودی در مدل های متفاوت و گوناگون در ادامه ی مقاله قصد داریم تا گیربکس آئودی و نکات مربوط به تعمیر گیربکس آئودی را بررسی کنیم.

کمپانی آئودی

نام شرکت بر اساس ترجمه لاتین نام خانوادگی مؤسس، آگوست هورچ است. Horch که در آلمانی به معنای گوش دادن است، در لاتین به آئودب تبدیل می شود. چهار حلقه لوگوی آئودی هر کدام نشان دهنده یکی از چهار شرکت خودروسازی است که با هم متحد شدند تا شرکت سلف آئودی، Auto Union را ایجاد کنند. شعار آئودی Vorsprung durch Technik است، به معنی “پیشرفت از طریق فناوری”. آئودی به همراه دیگر برندهای آلمانی بی‌ام‌و و مرسدس بنز جزو پرفروش‌ترین برندهای خودروهای لوکس در جهان هستند.

تصور عموم بر این است که این طرح ایده کلاوس فون اورتزن، مدیر فروش واندرر بوده است – زمانی که برلین به عنوان میزبان بازی‌های المپیک تابستانی 1936 انتخاب شد و شکلی از آرم المپیک نمادی از تمایل اتحادیه خودروهای تازه تاسیس بود. کمیته بین المللی المپیک بعداً در سال 1995 از آئودی در دادگاه بین المللی علامت تجاری شکایت کرد، جایی که آنها شکست خوردند.

 

تعمیر گیربکس آئودی

مشکلات گیربکس اتوماتیک آئودی می تواند به دلیل چیزی ساده مانند سطح پایین روغن گیربکس ایجاد شود. مشکلات گیربکس آئودی نیز می توانند به دلیل معیوب بودن بدنه سوپاپ، ماژول کنترل انتقال، ماژول شیفتر، پمپ سیال ترانس، کلاچ های فرسوده و حتی خطاهای الکترونیکی باشند.

مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک آئودی عبارتند از:

گیربکس تغییر نخواهد کرد

گیربکس در حالت لنگی گیر کرده است.

گیربکس به دنده ضربه می زند

تیپترونیک، درگیر کننده نیست

آئودی به سمت عقب حرکت نخواهد کرد.

گیربکس از حالت پارک جابه جا نمی شود

گیربکس در حالت لنگی گیر کرده است

گیربکس در دنده می رود و حرکت نمی کند.

خودروهای آئودی از اواسط دهه 2000 با گیربکس تیپترونیک می توانند لرزشی همراه با یک ضربه محسوس از خنثی به سمت عقب یا درایو را تجربه کنند. در این حالت در بیشتر موارد، چراغ چک موتور روشن می شود و کد P0706 ذخیره می شود.

علل احتمالی

کانکتور سنسور برد انتقال نمی تواند به درستی آب بندی شود و به آب و کثیفی اجازه می دهد. این باعث خوردگی و تحریف سیگنال ها می شود. هرگونه اثر خوردگی را پاک کنید و از مهر و موم بودن کانکتور اطمینان حاصل کنید.سنسور برد انتقال ممکن است یک خطای داخلی داشته باشد. این مورد قابل سرویس نیست، بنابراین تعویض آن تنها گزینه است. در زیر ماشین، در سمت راننده گیربکس قرار دارد.

هنگامی که در سرعت های بالا با دنده 4 یا 5 حرکت می کنید، اتومبیل های آئودی با گیربکس تیپترونیک می توانند چیزی شبیه به لغزش کلاچ را تجربه کنند. در طی این مدت، دور موتور تا چندین 100 دور در دقیقه بالا و پایین می‌شود. در بیشتر موارد، چراغ چک موتور روشن می شود و کد P0741 ذخیره می شود.

علل احتمالی

مبدل گشتاور ، شیر برقی کلاچ ، سیم کشی یا کانکتور آسیب دیده – تمام سیم کشی ها را بررسی کنید و در صورت نیاز تعمیر کنید.

شیر برقی کلاچ مبدل گشتاور معیوب یا گرفتگی – عملکرد آن را با یک ابزار تشخیص تست کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کلاچ مبدل گشتاور فرسوده .

صدای ساییدن یا تق تق در حین رانندگی

خودروهای آئودی با گیربکس تیپترونیک ممکن است از صدای خراشیدنی رنج ببرند که ممکن است هنگام رانندگی در خودرو وجود داشته باشد.این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که سرد شروع شود و ممکن است با گرم شدن از بین برود یا همیشه وجود داشته باشد. فرکانس نویز از دور موتور پیروی می کند.

 

علل احتمالی

مبدل گشتاور دارای چندین یاتاقان سوزنی در داخل است که ممکن است به دلیل نگهداری ضعیف فرسوده یا آسیب ببیند . علاوه بر نویز، این می تواند ارتعاشات قابل توجهی در هنگام شتاب ایجاد کند.

سطح روغن گیربکس را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. اگر نمی دانید آخرین بار چه زمانی تعویض شده است، آن را با یک فیلتر جایگزین کنید.

علامت PRNDS گاهی اوقات چشمک می زند، خودرو با هیچ دنده ای درگیر نمی شود

بسیاری از خودروهای دارای گیربکس آئودی Multitronic می توانند طیف گسترده ای از مشکلات غیرعادی را تجربه کنند. از آنجایی که این یک انتقال متغیر پیوسته است، از معماری داخلی خاصی استفاده می کند و علائم می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

 

تعمیر گیربکس آئودی

گیربکس آئودی

آئودی از دو نوع مختلف گیربکس اتوماتیک در خودروهای خود استفاده کرده است، Multitronic CVT (گیربکس متغیر پیوسته) و S-Tronic دوکلاچه، و حتی اگر آئودی تصمیم گرفته است که انتقال CVT را برای مدل های آینده متوقف کند، آئودی های زیادی وجود دارند که استفاده از گیربکس CVT هنوز در آن ها رایج است.

براساس آخرین بررسی قابلیت اطمینان ، اغلب خودرو های آئودی فعلی بسیار قابل اعتماد هستند. مدل‌های بنزینی 96.8 درصد و مدل‌های دیزلی امتیاز 96.6 درصد را کسب کردند که تنها 1 درصد از مالکان مشکلات مربوط به گیربکس را گزارش کردند.البته نمی توان نقش سرویس دوره ای و تعویض به موقع روغن گیربکس در سلامت خودرو آئودی نادیده گرفت.

گیربکس متغیر پیوسته یا CVT راه حلی است که سازندگان از جمله آئودی به عنوان گیربکس استاندارد در بسیاری از خودرو های تولیدی خود استفاده کرده اند . در آئودی A4، A5 و A6، CVT ها با طراحی کارآمد خود، بهره وری بهتر سوخت و آلایندگی کمتری را برای رانندگان فراهم کرده اند.برند پریمیوم به همراه گیربکس اتوماتیک فولکس واگن تیانجین (VWATJ) در شمال چین، گیربکس‌های 7 سرعته S ترونیک بسیار کارآمد را برای آئودی A4 L جدید و سایر مدل‌های تولید داخلی عرضه می‌کند

در صورت نگهداری، گیربکس S ترونیک معمولاً بسیار قابل اعتماد است . “برای اطمینان از کارکرد نرم و مداوم گیربکس [S tronic] خود، ضروری است که روغن را حداکثر تا هر 38000 مایل [61155 کیلومتر] تعویض کنید.این مسافت پس از بررسی تعدادی از خودرو های آئودی در شرایط آب و هوایی مختلف محاسبه شده است و به همین دلیل از ضریب اتکایی بالایی برخوردار است. با توجه به نوع گیربکس به کار رفته در ساخت آئودی مسافت حداکثری مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس نیز متفاوت است و در زمان خرید خودرو در یک دفترچه همراه با خودرو زمان سرویس دوره ای و تغویض روغن گیربکس آئودی مشخص شده است.

S Tronic یک جعبه دوکلاچه و دنده مستقیم (DSG) است که به آئودی شما اجازه می دهد بین گیربکس خودکار و دستی ترکیب و/یا سوئیچ کند. مشکلات گیربکس اتوماتیک آئودی می تواند به دلیل مواردی ساده مانند سطح پایین روغن گیربکس ایجاد شوند . این مشکلات همچنین می توانند به دلیل معیوب بودن بدنه سوپاپ، ماژول کنترل انتقال، ماژول شیفتر، پمپ سیال ترانس، کلاچ های فرسوده و حتی خطاهای الکترونیکی باشند به همین دلیل در صورتی که خودرو در حرکت صدای تقه می دهد یا بوی سوختگی از گیربکس حس می کنید بهتر است سریعا برای تعویض و معاینه ی گیربکس آئودی خود مراجعه کنید.

 

تعمیر گیربکس آئودی

سرویس و نگهداری از گیربکس آئودی

با مراقبت و خدمات، انتقال گیربکس های به کار رفته در خودرو های آئودی می توانند 300000 مایل یا بیشتر دوام بیاورد . تغییرات برنامه ریزی شده روغن گیربکس، بازرسی های گیربکس و تنظیمات باند می تواند در هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض گیربکس و سایر قطعات خودرو آئودی صرفه جویی به همراه داشته باشند.

یک خودروی آئودی مراقبت شده با بیش از 100000 مایل مسافت طی شده می تواند همچنان دوام و کارایی لازم را داشته باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که چه مدت قصد دارید وسیله نقلیه خود را داشته باشید، با در نظر گرفتن اینکه یک راننده به طور متوسط ​​حدود 12000 مایل در سال طی می کند.

در ایران با توجه به افزایش قیمت خودرو و سخت بودن واردات انواع خودرو های آئودی نگهداری از خودرو آئودی برای استفاده حداکثری اهمیت بالایی دارد. معمولاً حدود 150000 تا 250000 مایل طول می کشد تا آئودی ها دچار مشکل شوند. خودروهای برند خودروهای لوکس آلمانی آئودی معمولاً با حداقل تعمیر و نگهداری خوب کار می کنند و به طور متوسط ​​حدود 13500 مایل در سال را طی می کنند.

تیپ ترونیک هشت سرعته یک گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور کلاسیک است که قدرت عالی آن در سطح بالای تعویض دنده و رانندگی راحت است. تعویض دنده ملایم، خود به خود، سریع و بسیار انعطاف پذیر است. آئودی از آن در بسیاری از مدل ها با موتور نصب شده به صورت طولی استفاده می کند.

تعمیر گیربکس آئودی

در این مقاله تعمیر گیربکس آئودی و نکاتی که باید در ارتباط با این برند خودرو سازی آلمانی مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. خودرو های برند آئودی اگر در زمان های مقرر سرویس و گیربکس آن ها مورد بازبینی قرار بگیرد می توانند سال های زیادی برای شما کار کنند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *