تعمیر گیربکس بورگوارد

تعمیر گیربکس بورگوارد

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس بورگوارد

تعمیرگاه گیربکس بورگوارد

گیربکس اتوماتیک یکی از قسمت های اصلی ماشین های امروزی است. گیربکس خصوصا در اتومبیل های شاسی بلند و دنده اتومات بسیار ممه و با ارزش است.

خودروی بورگوارد یکی از خودرو های آلمانی است که به دلیل کارایی بالایی و قیمت مناسبی که دارد در ایران و جهان مورد توجه خریداران قرار گرفته است. مانند تمام خودرو های شاسی بلند، گیربکس یکی از بخش های حیاتی خودروی بورگوارد است با توجه به اهمیت گیربکس در سیستم ماشین بورگوارد در ادامه ی مقاله قصد داریم تا بورگوارد و گیربکس آن را بررسی کنیم.

 

تعمیر گیربکس بورگوارد

کمپانی بورگوارد

بورگوارد یک کمپانی خودروسازی آلمانی است که برای اولین با درسال ۱۹۱۹ تاسیس شد و توانست تنها در مدت کوتاهی و تا اوخر دهه ی 50 میلادی به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند.

متاسفانه پس از دهه ی پنجاه و بروز مشکلات اقتصادی کمپانی بورگوارد هم مانند سایر کمپانی های خودرو سازی و شرکت ها در آن زمان تعطیل و عملا ورشکسته شد.

کمپانی بورگوارد تا سال 2008 تعطیل بود اما در این سال با سرمایه گذاری نوه بنیان گذار کمپانی بورگوارد و سرمایه گذاری کلان شرکت چینی فوتون کمپانی خودروسازی بورگوارد دوباره راه اندازی شد.

اولین محصول کمپانی بورگوارد که وارد ایران شد کراس اور BX7 است که در چین تولید و به ایران صادر می شود. کراس اور BX7 اولین بار در اواخر سال ۹۶ توسط شرکت کیان موتور به طور رسمی به بازار خودرو سازی ایران معرفی شد.

تمامی مدل های عرضه شده  بورگوارد BX7، دارای یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دنده به صورت دستی هستند اما سیستم دیفرانسیل جلو یا همان  دو دیفرانسیل به انتخاب خریدار است. به صورت کلی نسخه وارداتی بورگوارد BX7، با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند عرضه می شود.

 

تعمیر گیربکس بورگوارد

دلیل اهمیت گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس های اتوماتیک با توجه به عملکرد و ساختار متفاوتی که از دنده های دستی دارند به نگهداری و مراقبت تخصصی تری نیازمند هستند. گیربکس های اتوماتیک به خاطر انتقال گشتاور موتور به کمک جریان روغن و ساختار هیدروالکترومکانیکی که دارد نسبت به دنده های دستی حساس تر است و هزینه تعمیر آن در صورت بروز مشکل به مراتب بالاتر است.

به همین دلیل است که خودرو های دنده اتوماتیک عموما دارای یکی دفترچه راهنما هستند که در آن دوره های سرویس خودرو و خصوصا گیربکس خودرو بر اساس مزیان استفاده ذکر شده است. بررسی و سرویس به موقع گیربکس بورگوارد سبب می شود تا در صورت بروز هر نوع مشکلی ، ایراد به سرعت حل شود و سایر قطعات گیربکس و موتور خودرو آسیب نبینند.

 

تعمیر گیربکس بورگوارد

نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک بورگوارد BX7

برای افزایش طول عمر و بهره وری در خودرو‌‌‌‌های دنده اتوماتیک علی الخصوص بورگوارد BX7،  حتما به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت توجه کنید و طبق زمان مشخص شده برای تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.

در حال حاضر روغن های گیربکس با عناوین و برند های مختلفی در بازار موجود هستند ، متاسفانه برخی از افراد برای کاهش هزینه از روغن نامرغوب استفاده می کنند در حالی که این روغن ها سبب آسیب دیدن گیربکس می شوند و هزینه جبران این خسارت به مراتب بیشتر از هزینه خرید روغن گیربکس مناسب است. توجه داشته باشید که همیشه از روغن گیربکس متناسب با نوع خودروی خودتان استفاده کنید.

حداقل سالی یکبار بار برای بررسی و اطلاع از وضعیت گیربکس به تعمیرگاه مراجعه کنید. مسلم است که مراجعه سالی یکبار کم است و توصیه می شود طبق زمان بندی توصیه شده توسط شرکت برای سرویس و بررسی گیربکس مراجعه کنید.

در این سرویس ها عموما مواردی مثل نشتی روغن و یا هر وضعیت غیر عادی دیگر را بررسی می شوند و میزان روغن گیربکس بو و رنگ آن نیز بررسی میشود تا در صورت فاسد و خراب شدن تعویض شود.

چک کردن سطح گیربکس اتوماتیک مانند گیربکس های دستی نیست و باید در دمای خاصی انجام گیرد، به همین دلیل است که باید برای کنترل سطح روغن گیربکس های اتوماتیک به نمایندگی و مراکز معتبر مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس باید بوسیله دستگاه‌‌‌‌های اتوماتیک انجام شود به این صورت که دستگاه تمام روغن کهنه و سوخته را از داخل گیربکس خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن میکند.

 

با توجه به نوع خودروی بورگوارد BX7 و نوع گیربکس آن باید پدال گاز را نرم فشار دهید، فشار زیاد و بدون نظم به پدالل گاز سبب وارد شدن ضربه به گیربکس خودرو می شود و عمر مفید آن را کاهش می دهد.

خودروی بورگوارد اصلا انتخاب مناسبی برای یدک کشیدن ماشین دیگر نیست چرا که سبب می شود تا روغن گیربکس سوخته و یا اکسید شوند، در نهایت یدک کش شدن سبب آسیب دیدن قطعات داخلی بورگوارد می شود.

در خودروی بورگوارد BX7 مانند سایر خودرو های دنده اتوماتیک باید نسبت به تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن گیربکس ،گاز هرز خوردن حساس باشید. هر نوع تغییر در سرعت ، دور موتور، تعویض دنده و تغییر صدا را جدی بگیرید و سریعا برای معاینه خودرو به مراکز مجاز و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید.

تمام کمپانی‌‌‌‌های خودروسازی پس گذشت زمان برنامه‌‌‌‌های جدیدی را برای نرم افزار گیربکس ارائه میدهند با توجه به این امر شما باید هر دو سال یکبار برنامه گیربکس خودرویتان را به روز رسانی کنید.

سنسورها و مدار‌‌‌‌های الکترونیکی گیربکس اتوماتیک به کار رفته در بورگوارد BX7 حساسیت بالایی دارند به همین دلیل است که توصیه می شود هرگز به فکر موتورشویی آن نباشید.

در زمان تعویض دنده میزان فشار را روی پدال گاز باید کم باشد تا دور موتور پایین بیاید و تعویض دنده انجام گیرد، اگر تعویض دنده در دور موتور بالا انجام شود احتمال آسیب دیدن قطعات موتور بالاتر می رود و عمر و کارایی گیربکس کاهش پیدا خواهد کرد.

هر نوع خطا و مشکل در سیستم گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک بورگوارد BX7 را جدی گرفته و سریعا آن را بررسی کنید تا سایر قطعات ماشین دچار آسیب نشوند.

گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک بورگوارد BX7 با توجه به نوع سیستمی که در ساخت آن به کار رفته حساسیت بالایی دارد و باید به صورت دوره ای برای سرویس و بررسی روغن آن اقدام کنید. بررسی ها احتمال بروز مشکل را به شدت کاهش می دهند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *