نحوه استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک

نحوه استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

نحوه استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک

استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک بنا به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدرو الکترومکانیکی آن، به نسبت خودرو هایی با دنده دستی به دقت و حساسیت زیادی نیاز دارد .

گیربکس اتوماتیک شما به نگهداری درست و اصولی نیازمند می باشد تا طول عمر بیشتر داشته باشد. در این زمینه گیربکس نامبروان شما را راهنمایی می کند.                                                                                           

 توقف های طولانی خودرو

برای پارک کردن خودرو سعی کنید وزن  خودرو را به گیربکس تکیه ندهید چون باعث آسیب های جدی به گیربکس میشود. بیشتر رانندگان برای پارک کردن خودرو آن را فقط در حالت p یا همان پارک قرار می دهند بدون اینکه از ترمز دستی استفاده کنند.

این کار اشتباه می باشد چون باعث میشوید تمام وزن خودرو شما را گیربکس تحمل کند مخصوصا در سراشیبی ها که فشار بیشتری به گیربکس وارد میشود.

 نحوه استفاده صحیح از گیربکس اتومات

 برای درست پارک کردن به صورت صحیح خودرو گیربکس اتوماتیک بعد از ایستادن کامل دنده را در حالت N بگذارید بعد ترمز  ترمز دستی ماشین خودرا بکشید و بعد ترمز پایین را رها کنید تا مطمئن شوید خودرو حرکتی نمی کند و در آخر با نگه داشتن ترمز دنده ماشین را در حالت p بگذارید.

درتوقف های کوتاه خودرو

 خیلی از افراد برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری استهلاک گیربکس‌های اتوماتیک در ایستادن های کوتاه  مثلا 2 الی3 دقیقه و یا پشت چراغ‌ قرمز دنده  را به حالت N یا p منتقل میکنند  ولی در واقع بهترین کار این است که دنده در وضعیت D باقی بماند و پایتان را روی ترمز قرار دهید. در این حالت استهلاک گیربکس به مراتب کمتر است. در بسیاری از موارد تغییر زیاد دنده از حالت D به N موجب استهلاک بیشتر گیربکس‌های اتوماتیک می‌شود ودر صورت توقف های بیشتر از 3 دقیقه دنده را به حالت N بگذارید نه در حالتp.             

 شروع حرکت 

برای شروع حرکت ابتدا باید دست  دنده را از حالت P  به حالت D انتقال دهیم.

خلاص کردن دنده در سرازیری

بیشتر دارندگان خودرو های اتوماتبک به اشتباه در سرازیری خودروی خودرا خلاص میکنند چون فکر میکنند که این کار باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش اصطکاک گیربکس میشود ولی نمی‌دانند که این کار نتیجه عکس می‌دهد و باعث می‌شود که روان‌ کاری قطعات گیربکس با مشکل روبرو شوند و در نتیجه در کوتاهترین زمان باعث خرابی گیربکس میشود.

انجام این کار اشتباه است و برای گیربکس مضر وکنترل خودروی خود را با این کار از دست میدهید و خدایی نا کرده موجب حادثه میشوید.     

 

توقف های طولانی

هنگامی که  در ترافیک های سنگین قرار می گیرید  دنده  را به حالت دستی تغییر دهید با دنده 1 رانندگی کنید، و بعد از باز شدن راه دنده را به وضعیت D  برگردانید و به رانندگی ادامه دهید.

با این کار از خرابی داغ شدن گیربکس جلو گیری میکنید چون تعویض  مکرر دنده 1 به 2  باعث داغ شدن آن میشود  و تقه هایی که در اثر این کار در گیربکس ایجاد می شود، در دراز مدت آن را از تنظیم خارج  می کند و باعث خرابی گیربکس میشود.

1. نکات مهم مشکلات گیربکس را جدی بگیرید و هرچه سریع تر به تعمیرگاه تخصصی مراجه کنید ، و با ادامه رانندگی باعث خرابی بیشتر گیربکس نشوید با این کار  زمان و هزینه را افزایش میدهید.

2. روغن خود را در زمان تعیین شده عوض کنید.

3. از استفاده زیاد از دکمه S خود داری کنید چون فشار زیادی به گیربکس وارد میکند.

4. از بکسل کردن حمل بار سنگین خودداری کنید.

5. تا حد امکان از رفت آمد به مسیر های سرازیری شیب دار خود داری کنید تا به گیر بکس فشار وارد نشود.

امتیاز 4.7 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷