تعمیر جلوبندی ام جی mg

تعمیر گیربکس ام جی550

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر جلوبندی ام جی mg

تعمیرگاه جلوبندی ام جی

این فقط موتور خودرو نیست که برای رانندگی ایمن باید در شرایط سالم باشد. “مجموعه جلوبندی خودرو” چارچوب حیاتی است که فرمان و سیستم تعلیق را به جلوی شاسی متصل می کند. قطعات فرسوده یا قطعات مونتاژ جلویی شل می‌تواند باعث ایجاد مشکلات خطرناکی شود. رانندگی ایمن، فرمان پاسخگو و توقف سریع همگی به خطر می افتند در صورت بروز مشکلات و شل شدن یا خوردگی قسمت های تعلیق و فرمان باید به سرعت خرابی ایجاد شده در جلوبندی خودر شناسایی و رفع شود. در خودرو های ام جی نیز مانند سایر خودرو ها جلوبندی بخش مهمی از خودرو است و به دلیل قرار گرفتن بخش های حیاتی در زیر جلوبندی از اهمیت بالایی برخوردار است، جلوبندی خودرو های ام جی کیفیت قابل قبولی دارد اما در برخورد امکان آسیب جلوبندی وجود دارد.

 

تعمیر جلوبندی ام جی

جلوبندی خودرو چیست ؟

گروهی از قطعاتی که به آن ها مجموعه جلوبندی خودرو می گوییم، جلوبندی خودرو شامل سیستم فرمان و هم سیستم تعلیق خودرو می شود. سازه باید محکم، محکم و ایمن باشد و اجزای فلزی و نرم در شرایط خوبی داشته باشند.

سیستم فرمان :  دو نوع اساسی از سیستم های فرمان در خودروها وجود دارد: سیستم فرمان محبوب رک و پینیون و سیستم جعبه فرمان. هر یک از این دو می تواند توسط یک پمپ هیدرولیک یا اخیراً فرمان برقی الکترونیکی (EPS) که به راننده کمک می کند تا در فضاهای تنگ مانور دهد.

سیستم تعلیق:  این چرخ ها را به شاسی متصل می کند و از فنرها، کمک فنرها، میله های اتصال و بازوهای کنترل برای کاهش ضربه و امکان حرکت نسبی استفاده می کند. این سیستم ها ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر جلوبندی ام جی در کرج

سیستم جلوبندی خودرو ام جی mg یکی از بخش های مهم در خودرو های ام جی و سایر خودرو ها است سیستم جلوبندی سبب افزایش تعادل خودرو و حرکت درست خودرو در سراشیبی و موانع می شود. تعمیر جلوبندی خودرو پس از مدتی به دلیل اصطحکاک دچار آسیب و فرسودگی می شود و به تعمیر نیاز دارد. برخی از افراد به اشتباه معتقدند که جلوبندی خودرو عمدتاً برای داشتن یک سواری نرم است و بنابراین این تعمیرات به اندازه سایر مسائل تعمیر و نگهداری مانند تعویض روغن یا ترمز مهم نیستند. با این حال، داشتن سیستم جلوبندی ام جی خراب و  بد می‌تواند بر توانایی شما در کنترل خودرو تأثیر بگذارد، به‌ویژه هنگام توقف یا چرخش، بنابراین به نفع شماست که این بخش از تعمیر و نگهداری خودرو را نادیده نگیرید .

نکته ی مهم این است که از کجا متوجه شویم جلوبندی خودرو ام جی به تعمیر نیاز دارد ؟ در ادامه ی مقاله علائم خرابی جلوبندی ام جی و روش تعمیر آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

تعمیرگاه تعمیر جلوبندی ام جی mg

در تعمیرگاه جاوبندی ام جی انواع تعمیرات تخصصی جلوبندی ام جی و اجزای داخلی جلوبندی مانند سیستم تعلیق و کمک فنر به صورت تخصصی ارائه می شوند و هر کدام از این موارد توسط تکنسین های متخصص انجام می شوند تا هیچ مشکلی برای خودرو ام جی شما ایجاد نشود. تعمیر جبوندی ام جی با توجه به نقشی که جلوبندی خودرو در سلامت و حرکت و تعادل خودرو دارد اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با دقت بالایی انجام شود و پیش از اقدام به تعمیر در ابتدا باید مشخص شود که چرا جلوبندی ام جی دچار مشکل شده است.

 

تعمیر جلوبندی ام جی

نشانه های خرابی جلوبندی ام جی

  1. ورود ضربه در زمان رانندگی با خودرو

اکثر مردم وقتی شروع به احساس کردن هر ضربه ای در جاده می کنند، یا زمانی که هر ضربه باعث می شود بدنه خودرو “جهش” پیدا کند، می توانند بفهمند که شوک ها یا پایه هایشان فرسوده شده است. سواری خشن نشانه آشکاری است که سیستم جلوبندی خودروی شما نیاز به کار دارد.

  1. رانش یا کشیدن در حین چرخش

با خرابی سیستم تعلیق، هنگام چرخش، اغلب احساس می‌کنید خودرو در حال چرخش است. این اساساً به این معنی است که ضربه‌ها دیگر بدنه خودرو را در برابر نیروی گریز از مرکز چرخش ثابت نگه نمی‌دارند و خطر واژگونی را افزایش می‌دهند. اگر این حس را در حین چرخاندن احساس کردید، وقت آن است که خودرو را برای تعمیر به یک تعمیرگاه خودرو مورد اعتماد ببرید .

  1. فرورفتگی یا «شیرجه» هنگام توقف

وقتی ضربه‌ها فرسوده می‌شوند، وقتی ترمزها را محکم فشار می‌دهید، احتمالاً احساس می‌کنید که بدنه خودرو در ابتدا به سمت جلو و پایین می‌رود. این در واقع می تواند بر توانایی شما برای توقف سریع خودرو تأثیر بگذارد (جلوبندی و تعلیق خراب و بد می تواند زمان توقف را تا 20 درصد افزایش دهد).

  1. ناهمواری آج لاستیک

به لاستیک های خود نگاهی بیندازید. اگر متوجه شدید که آج روی لاستیک‌های خود فرسوده شده است، یا اگر متوجه لکه‌های طاسی شدید، این اغلب نشانه‌ای از این است که سیستم جلوبندی ماشین را به طور یکنواخت نگه نمی‌دارد و در نتیجه فشار نابرابر روی لاستیک‌ها وارد می‌کند.

  1. ضربه های آسیب دیده، “روغنی”.

اگر می توانید به زیر خودرو نگاه کنید، مستقیماً به کمک فنرها یا پایه ها نگاه کنید. اگر آنها چرب یا روغنی به نظر می رسند، به احتمال زیاد مایع نشت می کنند و بنابراین به درستی کار نمی کنند. احتمالاً زمان آن رسیده است که آن شوک ها را جایگزین کنید.

  1. تست پرش را امتحان کنید

اگر مشکوک هستید که سیستم جلوبندی و تعلیق خودروی ام جی شما  خراب و بد می شود (شاید به دلیل یک یا چند مورد از علائمی که در بالا ذکر کردیم ایجاد شود)، این آزمایش ساده را امتحان کنید. هنگامی که ماشین در “پارک” است، جلوی وسیله نقلیه را با تمام وزن خود فشار دهید، چند بار آن را “جهش” دهید، سپس رها کنید. این کار را دوباره در عقب خودرو انجام دهید. اگر پس از رها کردن خودرو بیش از 2 تا 3 بار به تکان خوردن یا جهش ادامه دهد، سیستم جلوبندی فرسوده شده است.

 

تعمیر جلوبندی ام جی

بهترین تعمیرگاه تعمیر جلوبندی ام جی در کرج

سیستم جلوبندی ام جی، اگرچه ممکن است در یک نگاه بسیار ساده به نظر برسد، یکی از گران ترین تعمیراتی است که ممکن است مجبور شوید برای آن برنامه ریزی کنید. خدای نکرده، شما یک ماشین مدرن تری دارید که مجهز به دمپرهای فعال یا سیستم تعلیق بادی است.سیستم جلوبندی خودروی ام جی شما یک سیستم بسیار پیچیده با قطعات مختلف است. هر کدام نقش خاص خود را برای اجرای تعلیق شما دارند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، ممکن است یکی از آن قسمت هایی باشد که نیاز به تعمیر دارند.

سیستم تعلیق خودروی شما یک آیتم بسیار پیچیده است که فقط یک قطعه منحصر به فرد نیست، بلکه چندین قسمت مختلف با هم کار می کنند. در راهنمای هزینه‌های تعمیر سیستم تعلیق بیشتر در مورد اجزای مهم‌تر – و اغلب تعمیر شده – بیشتر خواهیم آموخت. در حال حاضر، می توان گفت که سیستم تعلیق یک خودرو نمی تواند به خوبی کار کند، حتی اگر فقط یکی از آنها از کار افتاده باشد.

سیستم تعلیق و جلوبندی ام جی خودرو، بدنه یا قاب خودرو را به چرخ ها متصل می کند. بنابراین اجازه می دهد تا حرکت و انرژی به طور موثر بین آنها منتقل شود. سیستم تعلیق دو عملکرد اصلی دارد. اولاً، باید بتواند مدیریت جاده را حفظ کند. به عبارت دیگر، سیستم تعلیق باید اطمینان حاصل کند که ماشین می تواند تا حد امکان “چسبیده” یا کشش را روی زمین نگه دارد.

سیستم تعلیق خودروی شما کیفیت و راحتی سواری شما را با کاهش هر گونه ناراحتی تضمین می کند. بدون تعلیق، می‌توانید تک تک ترک‌ها، برآمدگی‌ها یا کوچک‌ترین سنگ‌ریزه‌هایی را که از روی آنها می‌رانید احساس کنید. علاوه بر این، اطمینان از اینکه ماشین شما زیاد تکان نمی‌خورد یا نمی‌چرخد، از جدا شدن یا آسیب دیدن بسیاری از قطعات متحرک خودرو جلوگیری می‌کند.

 

کمک فنر یا استرات خودرو ام جی

هر دوی آنها عملکردهای مشابهی را انجام می دهند، به این ترتیب که به محافظت از ماشین شما کمک می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، آن‌ها هرگونه شوکی را که ممکن است ماشین شما با آن برخورد کند، از بین می‌برند، مانند رانندگی در چاله. تفاوت در اینجا این است که تسمه ها اجزای ساختاری ماشین شما هستند. در هر صورت، ضربه ها و سازه ها و لوله های استوانه ای پر از مایعات برای حفظ فشار هیدرولیک تنظیم شده است. این هیدرولیک ها هستند که تمام ضربه ها را نرم می کنند.

رایج ترین مشکل شوک ها یا پایه ها نشت مایعات هیدرولیک است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که ترک‌ها ظاهر می‌شوند، یا اگر مهر و موم‌ها پس از سایش و پارگی مداوم فرسوده شوند. هنگامی که کمک فنرهای شما شروع به نشت می کنند، دیگر به طور موثر در محافظت از خودروی شما در برابر هر گونه نقص در جاده کار نمی کنند. این در نهایت منجر به فرسودگی زودرس سایر قسمت های تحت فشار سیستم تعلیق خودرو شما می شود.

نوار نوسان و بوش نوار تاب

همانطور که در حال رانندگی در سطوح ناهموار جاده هستید، این کار فشار زیادی را به چهارچوب ماشین شما وارد می کند. در برخی موارد، این استرس ممکن است به طور نابرابر پخش شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، برخی از قسمت‌های ساختار خودرو شما فشار بیشتری را نسبت به قسمت‌های دیگر متحمل می‌شوند. این چیز خوبی نیست زیرا به احتمال زیاد سعی می کنید مطمئن شوید که ماشین شما در حالت بالایی قرار دارد. تصور کنید که می خواهید یک ماشین اسباب بازی را با دستان خالی تاب دهید. از طرف دیگر، ممکن است ماشین شما از یک طرف یا طرف دیگر چیزهای زیادی یاد بگیرد.

میله نوسان تعلیق با این کار مقابله می کند. عملکرد اصلی میله چرخش این است که نیروها را به طور مساوی در سراسر ماشین شما پخش کند. این همچنین به این معنی است که اگر ماشین شما از یک جهت بیش از حد متمایل شده باشد، به طرف مقابل نیرو وارد می کند.

سیستم تعلیق خوب همیشه باید ماشین شما را ثابت و آرام نگه دارد، حتی زمانی که در حال رانندگی بر روی نابخشودنی ترین سطوح جهان هستید. بنابراین، نباید احساس کنید که در یک قلعه متحرک نشسته اید. اگر ماشین شما هر بار که از روی یک گود یا چاله نسبتاً کوچک رانندگی می‌کنید، بیش از حد به اطراف می‌چرخد، این یکی دیگر از نشانه‌های خرابی سیستم تعلیق است. مگر اینکه ماشین شما عمداً طوری طراحی شده باشد که کم سوار باشد.

 

به غیر از بالا و پایین پریدن، ممکن است به جلو و عقب نیز بپرید. ممکن است با زدن پدال ترمز احساس کنید که ماشین شما در حال فرورفتن یا شیرجه زدن است.

 

تعمیر جلوبندی ام جی

هزینه تعمیر جلوبندی ام جی

سیستم جلوبندی تعلیق شما رانندگی نرمی به شما می دهد و برای مقابله با سطوح ناهموار جاده سخت کار می کند. سیستم تعلیق بخشی از شاسی است و از فنرها، کمک فنرها، پایه ها و همچنین اتصالات، یاتاقان ها و اتصالات توپی تشکیل شده است. با گذشت زمان، قطعات سیستم تعلیق فرسوده، نشتی، پیچ خوردگی یا شکستن می شوند و مشکلات ایمنی مختلفی را ایجاد می کنند. تعویض قطعات قبل از اینکه خیلی دیر شود بسیار مهم است. اما چه چیزی هزینه را تعیین می کند؟

موارد مختلفی در قیمت تعمیر جلوبندی ام جی نقش دارند که عبارتند از:

  1. روش ساخت و مدل ماشین شما

هزینه تعمیر سیستم جلوبندی ام جی mg به مدل و سال خودرو بستگی دارد. در وسایل نقلیه لوکس یا عملکردی مانند یک SUV یا یک سدان بزرگ، هزینه بیشتر خواهد بود. اما، اگر خودروی قدیمی با زنگ زدگی زیر آن باشد، دسترسی مکانیک به قطعات قدیمی و برداشتن آن‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد که ممکن است قیمت بالاتری نیز به همراه داشته باشد.

  1. آسیب ها و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند

تخمین میانگین هزینه تعمیر سیستم تعلیق و جلوبندی mg دشوار است. قیمت خود قطعه (از مارک های ارزان تا قطعات تعلیق با کیفیت OE)، هزینه های نیروی کار و همچنین پیچیدگی تعویض را پوشش می دهد.

به یاد داشته باشید که در سیستم جلوبندی خودرو ام جی mg ، قطعات به صورت جفتی تعویض می شوند. این بدان معناست که برای مثال، پایه های چپ و راست تعویض می شوند. همچنین معمول است که هر دو قسمت جلو و عقب به طور همزمان به روز شوند. این برای حفظ تعادل و ثبات و جلوگیری از فشار دادن قطعات قدیمی یا نیمه فرسوده به قطعات جدید است. اگر فقط یک طرف را تعویض کنید، عدم تعادل ایجاد می‌کند: استرس بیشتری روی طرفی که تعویض نشده است وارد می‌شود و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

همچنین ممکن است خودروی شما پس از تعویض قطعات تعلیق به تراز چرخ ها نیاز داشته باشد  که هزینه تعمیر را بیشتر افزایش می دهد. به دفترچه راهنمای مالک نگاهی بیندازید تا ببینید آیا تراز چرخ توصیه می شود یا خیر. حتی کوچکترین ناهماهنگی می تواند منجر به سایش زودرس لاستیک و آسیب دیدن قسمت های فرمان و سیستم تعلیق شود.

  1. تعمیرگاه نزدیک شما

هزینه های تعمیر بسته به منطقه و همچنین بسته به مکانیک شما بسیار متفاوت است، بنابراین مهم است که برای برآورد تعمیر سیستم تعلیق با گاراژهای محلی تماس بگیرید. تنظیم سیستم تعلیق جدید پیچیده است. جایگزینی ممکن است به خوبی با تست های کامپیوتری و تشخیص ترکیب شود تا از تعادل مطلوب اطمینان حاصل شود.

  1. نام تجاری قطعات تعلیق

از مکانیک های محلی که به آن مراجعه میکنید بپرسید که کدام مارک ها را توصیه می کنند. قیمت ها برای قطعه سازان مختلف متفاوت است. این بستگی به کیفیت مواد، طراحی و هر نوآوری محصول دارد که آنها را مؤثرتر یا بادوام تر می کند. ممکن است انتخاب ارزان ترین قطعات جایگزین وسوسه انگیز باشد. اما اگر یک برند سیستم تعلیق و جلوبندی قابل اعتماد را انتخاب کنید، به احتمال زیاد در درازمدت از طریق قطعات مستحکم با ارزش صرفه جویی خواهید کرد.

هزینه تعمیر سیستم  جلوبندی و تعلیق به شما کمک می کند تا از بروز مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری کنید و همچنین با خودرویی که با حداکثر کارایی رانندگی می کند ایمن نگه دارید.

اگر سؤال یا نگرانی خاصی در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می کنیم با تکنسین و مکانیک  های خبره ما در تعمیرگاه گیربکس نامبروان مشورت کنید. تحت هیچ شرایطی مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به محتوایی نخواهیم داشت.

 

تعمیر جلوبندی ام جی

نحوه بررسی جلوبندی خودرو از نظر سایش و آسیب

در اینجا مراحل بازرسی کامل مونتاژ جلو آمده است:

  1. قبل از شروع ،  یک تست پرش انجام دهید . در حالی که ماشین پارک شده است، آنقدر بالا و پایین فشار دهید تا بدن به سمت بالا برود. سپس رها کنید. باید پرش متوقف شود و در طی دو پرش تثبیت شود. اگر ادامه یابد، شوک‌ها یا پایه‌ها احتمالاً نیاز به تعویض دارند. می توانید بعداً به این موارد نگاه کنید.
  2. مطمئن شوید که ماشین روی یک سطح صاف و یکنواخت  با ترمز دستی روشن است.
  3. آن را با گیره چرخ  در اطراف تایرهای عقب محکم کنید.
  4.  با استفاده از جک دستی یا هیدرولیک جلوی ماشین را بالا ببرید.
  5. به لاستیک‌ها نگاه کنید  – زیرا سایش ناهموار لاستیک می‌تواند سرنخ‌های ارزشمندی از هرگونه مشکل در مجموعه جلویی بدهد. الگوهای ساییدگی لاستیک و علل آن را ببینید.
  6.  با گرفتن سمت چپ و راست و تلاش برای تکان دادن چرخ ها، لق بودن لاستیک ها را بررسی کنید . سپس چرخ را از بالا و پایین بگیرید و دوباره سعی کنید آن را تکان دهید. چرخ باید خوب و محکم باشد، بنابراین اگر حرکت یا سر و صدایی پیدا کردید، نشان دهنده فرسودگی میله های کراوات یا اتصالات توپ است.
  7.  برای مشاهده دقیق تر قطعات، در صورت شل بودن  لاستیک را بردارید.
  8. به اتصالات توپی بالا و پایین  نگاه کنید تا ببینید آیا خرابی وجود دارد یا خیر. سعی کنید این اتصالات توپ کروی شکل را با میله ای حرکت دهید تا ببینید که آیا می لرزند یا خیر. اگر داخل و خارج شوند، مقداری خوردگی دارند و نیاز به تعویض دارند. چکمه (پوشش) نیز ممکن است شکافته شود، به این معنی که می تواند آب را وارد کند.
  9. به پیوندهای انتهایی روی نوار نوسان  (که به آن میله ضد غلت نیز گفته می شود، که چرخ های مقابل را به هم متصل می کند) نگاه کنید. ببینید آیا آنها در حال تکان دادن هستند. اگر چیزی بیش از حداقل حرکت در این پیوندها وجود داشته باشد، آنها باید جایگزین شوند.
  10. مجموعه میله را  با  گرفتن و تکان دادن بررسی کنید تا ببینید آیا حرکت می کند یا خیر. ممکن است در انتهای داخلی یا بیرونی میله‌های کراوات کمی بازی وجود داشته باشد، و همچنین باید ترک یا پارگی روی چکمه‌ها (کاورهای لاستیکی) را بررسی کنید.
  11. به قفسه و پینیون  (سیستم مرکزی که شامل قفسه فرمان است) نگاه کنید. اگر نشانه ای از نشتی وجود داشته باشد، این مایع فرمان برقی (که به رنگ نارنجی یا کهربایی است و بوی سوختگی دارد) خواهد بود. ممکن است از مخزن سیال فرمان برقی روی رک و پینیون چکه کند. اگر رک و پینیون خود واقعاً نشتی داشته باشد (در مهر و موم/چکمه انتهای قفسه)، اغلب به این معنی است که کل واحد نیاز به تعویض دارد.
  12. فراموش نکنید که به همه بوته ها  (که گاهی به آنها بوته گفته می شود) نگاه کنید. این اجزای کوچک حیاتی معمولاً از لاستیک ساخته می شوند و برای کاهش اصطکاک بین قطعات فلزی قرار می گیرند. در بازوی کنترل، قفسه و پینیون و سایر قسمت‌های تعلیق، بوته‌ها را خواهید دید. آنها با افزایش سن، گرما و استرس تمایل به پوشیدن دارند، شل می شوند و ترک می خورند. تعویض آنها به سختی امکان پذیر است، بنابراین اگر بوته ای از بین رفته را دیدید با یک مکانیک صحبت کنید.
  13. در نهایت، نگاهی به پایه ها، کمک فنرها و فنرهای سیم پیچی بیندازید . اگر در شروع تست متوجه بالش بیش از حد شدید، به این قسمت های ضربه گیر دقت کنید. ضربه گیر یا پایه به صورت عمودی بالای هر چرخ بالا می رود. ممکن است رطوبت ناشی از نشت روغن، یا شاید فرورفتگی یا ترک را ببینید یا احساس کنید. اگر اینطور است، در حالت ایده آل باید آنها را به صورت جفت جایگزین کنید. اگر رها شوند، هندلینگ را مختل کرده و خودرو را در توقف های اضطراری ناامن می کنند.
تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس
تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس

تعمیرگاه جلوبندی ام جی

آیا همه اجزا با سرعت مشابهی سایش دارند؟

اگرچه قطعات سیستم تعلیق در معرض مسافت یکسانی قرار می گیرند، برخی از آنها سریعتر فرسوده می شوند. به عنوان مثال، هر قسمتی که در سمتی قرار دارد، مجازات بیشتری را از کوبیدن حاشیه ها یا بالای چاله ها می گیرد. همچنین قطعاتی که بار سنگین تری را تحمل می کنند. مفاصل توپ بارگذاری شده باید سخت کار کنند و سریعتر از معادل های تخلیه نشده خود خراب شوند!

مهم است که هر گونه تعمیر سیستم تعلیق جلویی را رعایت کنید. یک قطعه فرسوده می تواند به سرعت روی دیگران تأثیر بگذارد و باعث ایجاد استرس اضافی و فشار بی مورد در جای دیگر شود. مطمئناً ایمنی راننده در اولویت قرار دارد، بنابراین رسیدگی به مشکلات جلویی بسیار مهم است تا بتوان با خیال راحت با خودرو کار کرد و بهترین عملکرد را داشت.

قطعات بدنه خودرو

تمام قطعات بدنه خودرو دارای یک عملکرد هستند. بله، آنها ظاهر خودرو را بهبود می بخشند، اما کاربردهای مهم دیگری نیز دارند.

کاپوت ماشین

کاپوت موتور را در برابر زباله و سایر خطرات از جمله نور مستقیم خورشید و باران محافظت می کند. سیستم رهاسازی کاپوت در اکثر خودروها رایج است و معمولاً از دسته دستگیره داخلی کاپوت، کابل آزاد کننده کاپوت و مجموعه قفل کاپوت تشکیل شده است. دستگیره قفل کاپوت معمولاً در زیر فرمان، در کنار صندلی راننده یا در چارچوب در قرار می گیرد. در اتومبیل‌های مسابقه‌ای یا اتومبیل‌های دارای کاپوت پس از فروش (که از سیستم قفل کارخانه استفاده نمی‌کنند)، ممکن است کاپوت با پین‌های کاپوت پایین نگه داشته شود. برخی از هودهای پس از فروش که دارای سیستم قفل هستند همچنان به پین ​​های هود مجهز هستند تا در صورت از کار افتادن قفل، دکمه هود را پایین نگه دارند.

در اصطلاح بریتانیایی، کاپوت به پوشش پارچه ای روی محفظه سرنشین خودرو (که در ایالات متحده به عنوان “سقف” یا “بالا” شناخته می شود) اطلاق می شود. در بسیاری از وسایل نقلیه موتوری که در دهه‌های 1930 و 1940 ساخته شده‌اند، شباهت به کاپوت  واقعی زمانی که باز مشاهده می‌شود، واضح است. در وسایل نقلیه مدرن به همان هدف ادامه می دهد، اما دیگر شبیه یک پوشش سر نیست.

 

سپر

سپرها یا جاذب انرژی در جلوی خودرو قرار دارند. آنها اولین نقطه ضربه هستند و به همین دلیل در نظر گرفته شده اند تا خودرو را از آسیب بیش از حد محافظت کنند و هزینه های تعمیر را کاهش دهند. اگر می خواهید آن را تعویض کنید، به سراغ سپر بادوام یا تقویت شده بروید.

انتهای سپر

قطعات بدنه خودرو  از فولاد و سایر فلزات ساخته شده است. انتهای سپر که در هر دو انتهای سپر قرار دارد، مجموعه بزرگتر را آب بندی می کند و از آن در برابر کثیفی و سایر مواد خورنده محافظت می کند که می تواند به این قطعات خودرو آسیب برساند .

پانل والانس

اکثر وسایل نقلیه مدرن دارای پانل های بالکن هستند. آنها در جلو، عقب یا هر دو تعبیه شده‌اند و به سپرها متصل می‌شوند تا به جریان هوا برای کمک به آیرودینامیک و پنهان کردن و محافظت از اجزای زیرین کمک کنند.

گلگیر داخلی

گلگیرها اجزای قوس مانندی هستند که در کنار بدنه خودرو در اطراف هر یک از بریدگی چرخ ها یافت می شوند. آنها بدن را از برف، زباله، خاک و سایر موادی که لاستیک ها هنگام رانندگی پرتاب می کنند محافظت می کنند.

پنل الحاقی گلگیر

این پنل ها ظاهر و عملکرد گلگیر را بهبود می بخشد. آنها بین سپر و گلگیر قرار دارند، بنابراین، بالشتک اضافی را در برابر ضربه ایجاد می کنند.

پنل سرصفحه

آنها در بالای سپر قرار دارند و از ورق فلز، پلاستیک یا فایبر گلاس ساخته شده اند. آنها به عنوان یک اتصال دهنده بین جلوپنجره و چراغ های جلو عمل می کنند.

پنل روپوش شیشه جلو

پانل روپوش در زیر شیشه جلوی پایینی قرار دارد. جایی است که شیشه جلو در حالی که در حرکت نیست استراحت می کند، آب پراکنده شده توسط برف پاک کن ها از آن عبور می کند و از ورود زباله های اضافی به پنل هواکش و روکش جلوگیری می کند.

پوسته درب پایین

درب به عنوان یک نقطه اتصال برای دستگیره ها و آینه های بغل عمل می کند (البته نه در همه مدل ها). پوسته پایینی درب به همان اندازه ضروری است زیرا از آسیب دیدن پانل درب توسط ضربه، ضربه، ضربه و آوارهای پرنده جلوگیری می کند.

پانل راکر

این یک پانل فولادی است که بین چرخ های جلو و عقب، در امتداد کف و زیر درها قرار دارد. آنها پشتیبانی ساختاری را فراهم می کنند و از چارچوب خودرو در برابر مواد خورنده مانند رطوبت و خاک محافظت می کنند.

پانل قوس چرخ

این تابلویی است که بالای چرخ خم می شود. از بدن در برابر خاک، آب و زباله های پرتاب شده از جاده توسط ماشین شما و سایر وسایل نقلیه عبوری محافظت می کند.

پانل ربع

بین درب عقب و صندوق عقب قرار دارد. برخی از خودروها دارای پانل یک چهارم پایین و بالایی هستند. این معمولاً قسمتی است که در صورت تصادف رانندگی در عقب یا خم کن گلگیر پارکینگ آسیب می بیند. از آنجایی که خودروها متفاوت ساخته می شوند، می توانید پانل پایینی یا بالایی را به طور مستقل برای برخی از خودروها تعویض کنید، در حالی که ممکن است لازم باشد کل پنل را برای برخی دیگر خریداری کنید.

دیواره آتش

فایروال دیوار محافظی است که محفظه مسافر و موتور را از هم جدا می کند. در تصادفات، از راننده و سرنشینان در برابر قسمت عمده موتور محافظت می کند.

تعمیر جلوبندی ام جی

میانگین طول عمر یک سپر چقدر است؟

یک ضربه گیر معمولی باید بتواند حدود 5 تا 10 سال دوام بیاورد. یک سپر به خوبی نگهداری شده از نظر تئوری می تواند برای همیشه دوام بیاورد. با این حال، نوآوری‌ها در سپرها و مواد مستحکم ممکن است سپرهای قدیمی‌تر را منسوخ یا کمتر موثر کند.

سخت ترین قسمت برداشتن سپر از وسیله نقلیه در محوطه نجات، شل کردن پیچ و مهره هایی است که ممکن است زنگ زده باشند. مهمترین ابزاری که در انجام این کار کمک می کند، یک قوطی روان کننده با کیفیت بالا است. می توانید پیچ ​​های نصب سپر را با استفاده از یک مجموعه سوکت بردارید، اما اگر یک میله شکن نیز داشته باشید تا اهرم بیشتری به شما بدهد، کار شما آسان تر خواهد شد. از سوکت و آچاری با کیفیت بالاتر استفاده کنید که تحت مقدار گشتاوری که ممکن است برای درآوردن مهره ها از شما بخواهد شکسته نشود. همچنین اگر مهره‌ها اندازه مناسبی دارند، می‌توانید از آچار سنگین یا آچار قابل تنظیم استفاده کنید، فقط مراقب باشید در این فرآیند مهره‌ها را جدا نکنید.

تعمیر گیربکس ام جی550
تعمیر گیربکس ام جی550
امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷