تعمیر گیربکس ولوو

تعمیر گیربکس ولوو

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس ولوو

تعمیرگاه گیربکس ولوو

شرکت خودرو سازی ولوو یکی از شرکت های مهم و معتبر در جهان در زمینه ی خودرو سازی است و هر ساله خودرو های جدیدی را تولید و روانه بازار می کند. خودرو های برند ولوو نیز مانند سایر خودرو ها از جدیدترین فناوری های روز بهره می برند، یکی از این فناوری ها استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودرو است. خودرو های ولوو در ایران اغلب به دلیل عدم تعمیر درست گیربکس دچار مشکلات مختلفی می شوند به همین دلیل است که گفته می شود تعمیر گیربکس امری تخصصی است و مهارت نیاز دارد. در ادامه ی مقاله نکات و موارد مهم و در ارتباط با گیربکس های مختلف برند ولوو را بررسی خواهیم کرد.

هر زمان که مشکلی در گیربکس شما پیش بیاید، باید در اسرع وقت برطرف شود. ادامه رانندگی با گیربکس آسیب دیده می تواند منجر به انواع مشکلات طولانی مدت شود. حتی یک وضعیت جزئی می تواند به سرعت بسیار بدتر شود و آسیب بیشتری به ولوو ارزشمند شما وارد کند. هیچ یک از مشکلات گیربکس شما هرگز خود به خود حل نمی شود – آنها باید توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده و با تجربه بررسی شوند. عدم حل این مشکلات جزئی می تواند منجر به شرایط طولانی مدت شود که می تواند گیربکس اتوماتیک شما را غیرقابل تعمیر کند.

اگر گیربکس شما دنده را تعویض نمی کند، ممکن است بتوانید با یک تعمیر نسبتاً جزئی از آن دور شوید. شیفت ها توسط قطعات الکتریکی کوچکی که به عنوان شیر برقی شناخته می شوند کنترل می شوند. این شیر برقی ها بسته به هدف و طراحی گیربکس شما می توانند به صورت خارجی روی گیربکس یا داخلی نصب شوند.

خوشبختانه، خدمات تعمیر گیربکس همیشه نیاز به تعویض کامل گیربکس ندارد. مواردی وجود دارد که تعمیر گیربکس این کار را انجام می دهد. اما مهم نیست که در نهایت چه اتفاقی می‌افتد، باز هم ارزان نخواهد بود، زیرا قیمت‌های جدید گیربکس و زمان برای یک مکانیک ماهر هر دو پرهزینه هستند.

تعمیر گیربکس ولوو با توجه به ساختار این گیربکس اتوماتیک و تفاوتی که با سایر گیربکس‌ها دارد سخت و دشوار است. کلیه آسیب‌های گیربکس ولوو در تعمیرگاه نامبروان به‌صورت تخصصی عیب‌یابی و رفع می‌شوند.

 

چگونه آسیب گیربکس ولوو را تشخیص دهم؟

در گام اول برای شما به‌عنوان مالک خودرو، توجه به صدا و علائمی که اغلب در گیربکس خودرو وجود ندارند، می‌تواند به شناسایی آسیب در زمان مناسب و مراجعه به تعمیرگاه کمک کند.

گیربکس صدا می‌دهد.

این می‌تواند به دلیل آسیب مکانیکی به گیربکس باشد یا الکترونیک کنترل گیربکس مشکل داشته باشد.

در دورهای پایین موتور، موتور متوقف می‌شود

شیر به ای پس مبدل ممکن است معیوب باشد.

گیربکس هنگام راه‌اندازی به‌آرامی واکنش نشان می‌دهد

این مشکل معمولاً به دلیل فشار ناکافی برای فشرده کردن لاملاهای گیربکس است. فقط در سرعت بالاتر فشار کافی برای حرکت خودرو وجود دارد

گیربکس به طور ناگهانی تغییر می‌کند

خطا می‌تواند در الکترونیک کنترل باشد یا خطای مکانیکی وجود داشته باشد.

وسیله نقلیه دیگر حرکت نمب کند

درهرصورت، ابتدا باید تمام قطعات گیربکس بررسی شوند. اگر در اینجا خطایی وجود نداشته باشد، گیربکس باید جدا و از خودرو ولوو شما خارج شود تا خطا مشخص شود.

 

متخصص در گیربکس اتوماتیک TF-80

TF-80SC مانند AF40 یک گیربکس 6 سرعتِ اتوماتیک از سازنده ژاپنی Aisin Warner است. اتوماتیک اغلب در خودروهای ولوو استفاده می‌شود، به‌عنوان‌مثال در مدل‌های: C30، C70، S60، S80، V40، V50، V70، XC60، XC70، XC90.

خودروسازان دیگری به‌جز ولوو که TF 80SC را در خودروهای خود نصب می‌کنند عبارت‌اند از شورلت، فورد، هیوندای، جگوار، پژو، اوپل و بی ام و در i8 خود.

ما به‌عنوان یک کارگاه متخصص گیربکس اتوماتیک باتجربه و آگاه، واحدها را می‌شناسیم و این گیربکس اتوماتیک را بدون توجه به مدل خودرویی که باشد تغییر می‌دهیم. بااین‌حال، گروه ما توصیه می‌کند که از مشکلات و محدودیت‌های احتمالی در گیربکس اتوماتیک خود با مراقبت از قبل جلوگیری کنید.

مشکلات TF-80SC

بسیاری از علل خطاها در TF-80SC را می‌توان به تعمیر و نگهداری و تعمیراتی که درگذشته انجام‌نشده بود، ردیابی کرد. برای مثال، اگر هنگام تعویض دنده، گیربکس شروع به تکان خوردن کند یا نقاط تعویض به تأخیر افتاده باشد، این اغلب به دلیل قدیمی بودن روغن گیربکس اتوماتیک است.

تعویض منظم روغن از کاهش روغن در طول زمان، تشکیل کثیفی و باقی ماندن آن جلوگیری می‌کند. تجربه نشان داده است که تعویض هر 60000 تا 80000 کیلومتر توصیه می‌شود. البته منظور آن‌ها از تعویض دنده و رفتار غیرعادی در رانندگی است – از نوسانات سرعت گرفته تا صداهای خرخر و لرزش گرفته تا تعویض سخت یا تأخیری دنده، این لزوماً به معنای آسیب دیدن گیربکس نیست. بااین‌حال، اگر چیزی اشتباه باشد، نیاز به اقدام وجود دارد. به‌هرحال، یک علت نسبتاً کوچک یک خرابی عظیم و بسیار پرهزینه می‌تواند به بسیاری از قسمت‌های دیگر TF 80SC سرایت کند.

 

یک تشخیص دقیق آسیب، اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا علت مکانیکی در گیربکس وجود دارد، نقص در مبدل گشتاور یا مشکلاتی غیر از خودکار ارائه می‌دهد. یک مثال: اگر دوده مجرای ورودی ولوو دیزلی را مسدود کند، داده‌های نادرستی به واحد کنترل ارسال می‌شود که تأثیر منفی بر رفتار سوئیچینگ دارد. مربوط به درهم تنیدگی TF 80SC و همچنین فرسودگی معمول در سایر گیربکس‌های اتوماتیک است.

صرف‌نظر از اینکه مهروموم‌ها، اسپیسرها، کلاچ‌ها و غیره فرسوده شده باشند، شیفتر کثیف باشد یا مبدل ولوو شما نیاز به تعمیر داشته باشد – گروه ذیصلاح در گیربکس اتوماتیک رویتر علت را به‌سرعت و با اطمینان مشخص می‌کند و همیشه مشکل را پیدا می‌کند.

آیا گیربکس ماشین شما صداهای عجیبی تولید می‌کند؟ وقت را تلف نکنید، برای تعمیر گیربکس خودرو به متخصص گیربکس در نامبروان مراجعه کنید! از وسیله نقلیه خود محافظت کنید و با واکنش سریع هزینه‌های ناشی از آن را پایین نگه دارید. کارشناسان ما در کنار شما هستند برای تعیین وقت و بررسی مشکل خودروی ولوو خود با کارشناسان ما در تعمیرگاه گیربکس نامبروان تماس بگیرید.

 

هزینه تعویض شیر برقی گیربکس

اگر گیربکس شما دنده را تعویض نمی کند، ممکن است بتوانید با یک تعمیر نسبتاً جزئی از آن دور شوید. شیفت ها توسط قطعات الکتریکی کوچکی که به عنوان شیر برقی شناخته می شوند کنترل می شوند. این شیر برقی ها بسته به هدف و طراحی گیربکس شما می توانند به صورت خارجی روی گیربکس یا داخلی نصب شوند.شیر برقی گیربکس جایگزین تقریباً 15 تا 100 دلار برای قطعه به تنهایی است و به طور متوسط ​​300 دلار برای نیروی کار برای جایگزینی شیر برقی انتقال آسیب دیده است. تا آنجا که هزینه تعمیر گیربکس بالا می رود، تقریباً تا آنجا که می توانید خوش شانس است.

هزینه های تعمیر گیربکس ولوو در ایران با توجه به تحریم ها و افزایش نرخ دلار از سایر کشور ها بالاتر است به همین دلیل توصیه می شود تا هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس ولوو را با مراجعه به مراکز معتبر رفع نمایید. در اغلب موارد سرویس و تعویض به موقع روغن گیربکس از بروز مشکلات گیربکس ولوو در ادامه جلوگیری خواهند کرد.

 

گیربکس Geartronic یک برند گیربکس خاص است که معمولاً در خودروهای ولوو یافت می شود. این سیستم برای ارائه عملکرد و انعطاف پذیری مشابه سیستم انتقال تیپترونیک پورشه طراحی شده است. گیرترونیک و تیپترونیک هر دو سیستم انتقال دستی هستند. گیربکس های دستی ترکیبی از ویژگی های گیربکس اتوماتیک و دستی است. کیت‌های گیربکس Geartronic برای تطبیق با تعدادی از خودروهای عملکردی مختلف در دسترس هستند.

 

گیربکس های دستی

گیربکس های دستی ویژگی های گیربکس های اتوماتیک و دستی را برای کنترل رانندگی بهینه و راحتی ترکیب می کنند. گیربکس دستی به خودی خود دنده را کاهش می دهد، زمانی که موتور به سطح مشخصی از دور در دقیقه می رسد، دنده را افزایش می دهد، یا راننده می تواند آن را به میل خود تغییر دهد. وسایل نقلیه با عملکرد بالا اغلب یک گیربکس دستی ارائه می دهند. پورشه، ولوو و ب ام و از جمله شرکت های خودروسازی هستند که آنها را عرضه می کنند.

 

گیربکس Geartronic

Geartronic شرکتی است که گیربکس‌های دستی ولوو را برای خودروهایشان عرضه می‌کند. Geartronic برای ولوو گیربکس پنج سرعته و شش سرعته تولید کرده است. این شرکت همچنین کیت‌های گیربکس Geartronic را تولید می‌کند که به خودروها اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری تعویض دستی به الگوی تغییر دنده دستی تبدیل شوند. این معمولاً به جای وسایل نقلیه معمولی برای اتومبیل های مسابقه ای با عملکرد بالا انجام می شود. Geartronic در اصل نام تجاری گیربکس دستی ولوو است. تیپترونیک نام تجاری نسخه پورشه است.

 

گیربکس Geartronic چگونه کار می کند؟

بسته به نوع گیربکس Geartronic، راننده می‌تواند از یک ویژگی پدال روی فرمان یا یک شیفتر تغییر یافته برای کنترل دنده‌ها استفاده کند. اگر راننده وسیله نقلیه را تعویض نکند، رایانه الکترونیکی از ورودی سنسورها برای تعیین دنده خودرو استفاده می کند و به طور خودکار گیربکس را تنظیم می کند. از مزایای این سیستم می توان به افزایش کنترل راننده بر وسیله نقلیه اشاره کرد که برای خودروهای اسپورت با عملکرد بالا و خودروهای مسابقه ای مهم است.

 

گیربکس دستی در مقابل نیمه اتوماتیک

گیربکس های دستی مشابه گیربکس های نیمه اتوماتیک نیستند. ماشین‌های دستی با استفاده از مبدل گشتاور برای کنترل قدرت و تعویض دنده کار می‌کنند، در حالی که یک ماشین نیمه اتوماتیک از سیستم کلاچ مشابه با سیستم انتقال دستی استفاده می‌کند.

 

گیربکس تیپترونیک چگونه کار می کند؟

هدف

گیربکس تیپترونیک یک گیربکس اتوماتیک است که مانند گیربکس دستی قابل کنترل است. در یک گیربکس اتوماتیک استاندارد، یک کامپیوتر انتخاب می کند که ماشین با کدام دنده کار کند، اما گیربکس تیپترونیک این کنترل را به راننده می دهد. نام “تیپترونیک” توسط پورشه ایجاد شد که اولین گیربکس را ساخت، اما می تواند به سیستم های انتقال مشابه سایر سازندگان نیز اشاره کند.

هدف از سیستم گیربکس تیپترونیک این است که به راننده کنترل بیشتری بر عملکرد خودرو بدهد و احساس تقریبی گیربکس دستی را در اختیار راننده قرار دهد و در عین حال رانندگی ماشین را به همان اندازه خودکار آسان کند. خودروسازان تلاش کرده بودند گیربکس دستی طراحی کنند که عملکردی شبیه به اتوماتیک داشته باشد، اما رویکرد تیپترونیک موفق تر بود.

در رانندگی معمولی، گیربکس تیپترونیک مانند یک گیربکس اتوماتیک عمل می کند و می تواند بدون کنترل راننده دنده ها را تعویض کند. هنگامی که راننده سیستم تیپترونیک را فعال می کند، گیربکس به طور خودکار تغییر دنده را متوقف می کند و برای تعویض دنده به راننده متکی است. معمولاً راننده دنده ها را با پدال شیفترها کنترل می کند که اهرم های کوچکی هستند که روی فرمان قرار دارند. یک پارو دنده را به دنده بالاتر تغییر می دهد در حالی که دیگری به دنده پایین تر.

 

رانندگی با گیربکس تیپترونیک

سیستم‌های گیربکس تیپترونیک اغلب دارای تنظیمات خاصی هستند، مانند تنظیمات عملکرد که در آن گیربکس اتوماتیک دنده را در دورهای بالاتر تغییر می‌دهد تا حس یک خودروی اسپرت را شبیه‌سازی کند. بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ از گیربکس تیپترونیک یا سیستم مشابه در برخی از مدل های خود استفاده می کنند.

دو نوع اساسی از گیربکس خودرو وجود دارد: غیر همگام و همگام. گیربکس غیرهمگام دارای تعدادی دنده و معمولاً یک دنده عقب است. در گیربکس غیر همگام، دنده ها با درگیر شدن و جدا کردن کلاچ تعویض می شوند. این نوع گیربکس برای کامیون های بزرگ، ماشین آلات و اتومبیل های مسابقه ای محبوب است. این مزایای طراحی ساده تر است که در نهایت قابلیت اطمینان را افزایش می دهد و هزینه تعمیرات را در دراز مدت کمتر می کند. برای کامیون های بزرگ، کاهش قابل توجه وزن یک مزیت اضافی وجود دارد که امکان حمل بار بیشتری را فراهم می کند. از طرف دیگر، گیربکس های سنکرون شده از این نظر متفاوت هستند که دنده ها همیشه در جعبه دنده به هم متصل می شوند و به تلاش کمتری برای تعویض دنده نیاز دارند.

تعویض گیربکس، اتوماتیک یا دستی، یکی از پرهزینه ترین تعمیراتی است که صاحب خودرو ممکن است مجبور به برنامه ریزی شود. گیربکس نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل می کند تا خودرو در جهت دلخواه حرکت کند. گیربکس های اتوماتیک برای ساده کردن رانندگی با استفاده از طراحی پیچیده تر در نظر گرفته شده اند. گیربکس های اتوماتیک شامل مدارهای پیچیده و عملکردهای الکترونیکی پیچیده هستند.

زمان و مسافت پیموده شده بین رانندگان خودرو و نحوه استفاده یا سوء استفاده آنها از گیربکس متفاوت است. با این حال، گیربکس های اتوماتیک معمولی حدود 150،00 تا 200،000 مایل یا تقریباً 7 سال دوام می آورند. روغن گیربکس به گونه ای طراحی شده است که گرما را از اجزای داخلی گیربکس حذف کرده و آن را از قطعات متحرک دور کند. سطح پایین مایعات می تواند باعث گرم شدن بیش از حد انتقال و آسیب غیر قابل برگشت شود. بسته به میزان رانندگی شما، گیربکس اتوماتیک باید هر 2 تا 4 هفته یکبار با موتور روشن بررسی شود.

قبل از تعویض، باید از نوع روغن گیربکس توصیه شده در دفترچه راهنمای مالک استفاده کنید. با این حال، گرما در نهایت ترکیبات آلی موجود در روغن گیربکس اتوماتیک معمولی را تجزیه می کند و باعث می شود که کارایی آن کمتر شود.

ولوو یکی از برند هایخ ودرو سازی معروف در جهان است و از نوع خاصی از گیربکس در خودرو های خود بهتره می برد که در این مقاله گیربکس به کار رفته در خودرو های ولوو را بررسی کردیم.

 

تعمیر گیربکس ولوو

برند ولوو در اصل یک برند سوئدی است که در حال حاضر با همکاری شرکت‌های چینی به‌عنوان یک برند چندملیتی شناخته می‌شود، خودروهای سنگین برند ولوو در ایران نسبت به باقی خودروهای تولیدی این برند شهرت بیشتری دارند. در حال حاضر تمامی خودروهای برند ولوو حتی خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای حضور در بازار جهانی دارای دنده‌اتومات هستند، استفاده از دنده‌اتومات در خودروهای ولوو سبب می‌شود تا رانندگی با خودرو بسیار راحت و نرم و روان‌تر از خودروهایی با گیربکس دستی باشد. نکته‌ی مهم در مورد خودروهای ولوو تعمیر گیربکس ولوو است، با توجه به اینکه گیربکس نقش مکمل در کنار موتور درحرکت خودرو را دارد خرابی گیربکس، سبب عدم انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها و عدم حرکت خودرو می‌شود که درنهایت می‌تواند منجر به مختل شدن حرکت خودرو یا بروز حادثه و تصادفات جدی شود.

XC60

XC60 یکی از جدیدترین خودروهای تولیدی برند ولوو است، این خودرو تصویر کاملی از زیبایی اسکاندیناوی با خطوط تمیز و ظریف، توجه ویژه به‌راحتی و پیچیدگی موجود در تمام جنبه‌های تکنولوژیکی است. SUV سوئدی باافتخار مسیر خود را دنبال می‌کند و بدون شک برجسته است. این نوعی وسیله نقلیه است که حسادت را برمی‌انگیزد و در آن کیلومترها را حس نمی‌کنید، البته به‌شرط اینکه مکانیک آن بی‌عیب و نقص باشد. اگر سریع اقدام نکنید، کوچک‌ترین شکست می‌تواند به‌طور مؤثر رویای فتح و فرار شمارا از بین ببرد.

این خودرو گیربکس تمام هوشیاری شمارا می طلبد. بدون آن، SUV شما کوچک‌ترین حرکتی را انجام نخواهد داد زیرا هیچ جزء دیگر نمی‌تواند تعادل بین چرخش موتور و سرعتی که در آن رانندگی می‌کنید را تضمین کند. ترک‌هایی که به‌طور سیستماتیک هنگام تعویض دنده رخ می‌دهد باید به شما هشدار دهد. مقاومت کلاچ و/یا دسته‌دنده نیز باید به شما هشدار دهد. درصورتی‌که انتخاب‌های اتوماتیک بدون هیچ‌گونه تناسب با شرایط رانندگی انجام شود، باید تعمیر فوری را نیز در نظر گرفت.

به‌طورکلی، هر رفتار یا علامت غیرعادی که از جعبه می‌آید نیاز به بررسی دارد. در بهترین حالت، یک تعویض کوچک روغن گیربکس Volvo XC60، منوهای تنظیمات یا افزودن ساده روغن گیربکس Volvo XC60 عملکرد گیربکس شمارا بازیابی می‌کند. در بدترین حالت، قطعه غیرقابل‌ترمیم است یا تخریب آن‌چنان پیشرفته است که تعمیرات استاندارد در طول زمان هیچ تضمینی را ارائه نمی‌دهد.

برای تعمیر گیربکس ولوو XC60 چه مراحلی را باید طی کرد؟

اگر این سؤال را از خود می‌پرسید، احتمالاً به این دلیل است که قصد دارید گیربکس خود را بدون مراجعه به کارگاه تعمیر کنید. ما درک می‌کنیم که شما می‌خواهید تا حد امکان صرفه‌جویی کنید، اما مراقب باشید، تشخیص اشتباه و دست‌کاری‌های نادرست ممکن است برای شما گران تمام شود . به جای اینکه مشکل گیربکس Volvo XC60 خود را حل کنید، خطر بدتر کردن آن را دارید.

برای ایمنی و سلامت وسیله نقلیه خود، مستقیماً با یک متخصص قرار ملاقات بگذارید. هر اطلاعاتی که می‌توانید در مورد علائمی که شمارا نگران می‌کند به او بدهید مفید خواهد بود.

اولین گام در تعمیر شامل تجزیه‌وتحلیل جعبه گیربکس اتومات شما است. مکانیک سایش قطعات را کنترل می‌کند، سطح روان کننده و میزان رسوب آن را بررسی می‌کند. او همچنین استحکام اتصال‌دهنده‌ها را آزمایش می‌کند، مطمئن می‌شود که هر جزء در محور صحیح قرارگرفته است. عناصر مکاترونیک آزمایش می‌شوند و احتمالاً برای پایان دادن به مشکل گیربکس اتوماتیک Volvo XC60 شما دوباره برنامه‌ریزی می‌شوند. این داده‌ها برای اهداف اطلاعاتی برای شما ارسال می‌شود زیرا درواقع، تشخیص ممکن است متفاوت باشد. نوع گیربکس نصب‌شده در ولوو شما عمدتاً تعیین‌کننده است.

 

تعمیر گیربکس ولوو در کرج

برند ولوو در اصل یک برند سوئدی است که در حال حاضر با همکاری شرکت‌های چینی به‌عنوان یک برند چندملیتی شناخته می‌شود، خودروهای سنگین برند ولوو در ایران نسبت به باقی خودروهای تولیدی این برند شهرت بیشتری دارند. در حال حاضر تمامی خودروهای برند ولوو حتی خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای حضور در بازار جهانی دارای دنده‌اتومات هستند، استفاده از دنده‌اتومات در خودروهای ولوو سبب می‌شود تا رانندگی با خودرو بسیار راحت و نرم و روان‌تر از خودروهایی با گیربکس دستی باشد. نکته‌ی مهم در مورد خودروهای ولوو تعمیر گیربکس ولوو است، با توجه به اینکه گیربکس نقش مکمل در کنار موتور درحرکت خودرو را دارد خرابی گیربکس، سبب عدم انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها و عدم حرکت خودرو می‌شود که درنهایت می‌تواند منجر به مختل شدن حرکت خودرو یا بروز حادثه و تصادفات جدی شود.

XC60

XC60 یکی از جدیدترین خودروهای تولیدی برند ولوو است، این خودرو تصویر کاملی از زیبایی اسکاندیناوی با خطوط تمیز و ظریف، توجه ویژه به‌راحتی و پیچیدگی موجود در تمام جنبه‌های تکنولوژیکی است. SUV سوئدی باافتخار مسیر خود را دنبال می‌کند و بدون شک برجسته است. این نوعی وسیله نقلیه است که حسادت را برمی‌انگیزد و در آن کیلومترها را حس نمی‌کنید، البته به‌شرط اینکه مکانیک آن بی‌عیب و نقص باشد. اگر سریع اقدام نکنید، کوچک‌ترین شکست می‌تواند به‌طور مؤثر رویای فتح و فرار شمارا از بین ببرد.

این خودرو گیربکس تمام هوشیاری شمارا می طلبد. بدون آن، SUV شما کوچک‌ترین حرکتی را انجام نخواهد داد زیرا هیچ جزء دیگر نمی‌تواند تعادل بین چرخش موتور و سرعتی که در آن رانندگی می‌کنید را تضمین کند. ترک‌هایی که به‌طور سیستماتیک هنگام تعویض دنده رخ می‌دهد باید به شما هشدار دهد. مقاومت کلاچ و/یا دسته‌دنده نیز باید به شما هشدار دهد. درصورتی‌که انتخاب‌های اتوماتیک بدون هیچ‌گونه تناسب با شرایط رانندگی انجام شود، باید تعمیر فوری را نیز در نظر گرفت.

به‌طورکلی، هر رفتار یا علامت غیرعادی که از جعبه می‌آید نیاز به بررسی دارد. در بهترین حالت، یک تعویض کوچک روغن گیربکس Volvo XC60، منوهای تنظیمات یا افزودن ساده روغن گیربکس Volvo XC60 عملکرد گیربکس شمارا بازیابی می‌کند. در بدترین حالت، قطعه غیرقابل‌ترمیم است یا تخریب آن‌چنان پیشرفته است که تعمیرات استاندارد در طول زمان هیچ تضمینی را ارائه نمی‌دهد.

 

برای تعمیر گیربکس ولوو XC60 چه مراحلی را باید طی کرد؟

اگر این سؤال را از خود می‌پرسید، احتمالاً به این دلیل است که قصد دارید گیربکس خود را بدون مراجعه به کارگاه تعمیر کنید. ما درک می‌کنیم که شما می‌خواهید تا حد امکان صرفه‌جویی کنید، اما مراقب باشید، تشخیص اشتباه و دست‌کاری‌های نادرست ممکن است برای شما گران تمام شود . به جای اینکه مشکل گیربکس Volvo XC60 خود را حل کنید، خطر بدتر کردن آن را دارید.

برای ایمنی و سلامت وسیله نقلیه خود، مستقیماً با یک متخصص قرار ملاقات بگذارید. هر اطلاعاتی که می‌توانید در مورد علائمی که شمارا نگران می‌کند به او بدهید مفید خواهد بود.

اولین گام در تعمیر شامل تجزیه‌وتحلیل جعبه گیربکس اتومات شما است. مکانیک سایش قطعات را کنترل می‌کند، سطح روان کننده و میزان رسوب آن را بررسی می‌کند. او همچنین استحکام اتصال‌دهنده‌ها را آزمایش می‌کند، مطمئن می‌شود که هر جزء در محور صحیح قرارگرفته است. عناصر مکاترونیک آزمایش می‌شوند و احتمالاً برای پایان دادن به مشکل گیربکس اتوماتیک Volvo XC60 شما دوباره برنامه‌ریزی می‌شوند. این داده‌ها برای اهداف اطلاعاتی برای شما ارسال می‌شود زیرا درواقع، تشخیص ممکن است متفاوت باشد. نوع گیربکس نصب‌شده در ولوو شما عمدتاً تعیین‌کننده است.

 

تعمیر گیربکس ولوو

تعمیر گیربکس ولوو ازآن‌جهت اهمیت دارد که گیربکس در خودروهای ولوو اهمیتی برابر و حتی بیشتر از موتور خودرو دارد، گیربکس خودروهای ولوو در ابتدا دستی بود اما در حال حاضر به‌صورت اتوماتیک و مشابه سایر خودروهای امروزی است. گیربکس ولوو با توجه به کارایی اتوماتیک و سیستم برقی مجهز و پیشرفته ای که دارد رانندگی را هموارتر و آسان‌تر می‌کند. با توجه به اتوماتیک بودن گیربکس و درگیر بودن چندین جز در خودرو در حین حرکت به‌صورت هم‌زمان، گیربکس ولوو نیز مانند موتور از آسیب و خرابی در امان نیست، تعمیر گیربکس ولوو با توجه به نوع خرابی و بخش آسیب‌دیده در گیربکس باید توسط افراد متخصص و باتجربه به‌منظور جلوگیری از گسترش خرابی و تعمیر درست انجام شود.

 

تعمیرگاه گیربکس ولوو

در تعمیرگاه گیربکس ولوو کلیه خدماتی که برای تعمیر درست و اصولی و بدون مشکل گیربکس نیاز است توسط افراد متخصص بسته به نوع خرابی گیربکس و با توجه به ابزارهای مدرن و به‌روز ارائه می‌شوند، خدمات تا زمانی ادامه‌دارند که مشکل گیربکس اتوماتیک ولوو شما رفع شود. در ادامه برخی از مشکلات رایج در گیربکس ولوو که به تعمیر نیاز دارند را بررسی خواهیم کرد.

 

ضربه گیربکس ولوو

در خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، در مواردی که قطعات متحرک فرسوده شده باشند یا روغن گیربکس روان کاری کافی را انجام ندهد، ضربه گیربکس رخ می‌دهد. ضربه در هنگام تعویض دنده صدای تق‌تق ایجاد می‌کند و احساس مشابه خوردن ضربه از پشت در خودرو ولوو شما ایجاد می‌شود، علت صدای دوشاخه معمولاً به دلیل عدم عبور کامل دنده و حرکت ناگهانی قطعات در حال چرخش است و ممکن است منبع مشکل در خودروهای تمام‌اتوماتیک (مبدل گشتاور) و نیمه اتوماتیک (تریپتونیک) متفاوت باشد.

در گیربکس‌های دارای مبدل گشتاور یعنی تمام‌اتوماتیک معمولاً در اثر ضربه روغن‌کاری ناقص وجود دارد و تعویض روغن گیربکس و حفظ سیستم تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند. بااین‌حال، برخی از مراکز روغن گیربکس را با روغن نامناسب جایگزین می‌کنند و حتی در صورت عدم وجود مشکل، ممکن است در هنگام تعویض دنده در خودرو شرایطی مانند ضربه و لرزش رخ دهد. به همین دلیل داشتن روغن با مشخصات مندرج در دفترچه سرویس خودرو و با توجه به روغن مارک و مدل مشخص‌شده در دفترچه راهنما از بروز مشکل در گیربکس ولوو شما جلوگیری می‌کند. همراه با تعویض روغن، فیلتر روغن نیز تغییر می‌کند و انتظار می‌رود تعویض دنده پس‌ازاین فرآیند روان‌تر شود.

برای جلوگیری از ضربه زدن در تعویض دنده، لازم است نحوه استفاده در دفترچه راهنمای خودرو در نظر گرفته شود و دوره‌های نگهداری در دفترچه راهنما رعایت شود. استفاده از روغن‌هایی از نوع و مشخصات ذکرشده در دفترچه راهنما و استفاده از قطعات اصلی در تعمیر و نگهداری باعث افزایش طول عمر سیستم انتقال و رفع مشکل کوبش می‌شود.

 

خرابی مغز گیربکس اتوماتیک ولوو

گیربکس اتوماتیک دارای مغز است و وظیفه این مغز این است که با کمک سنسورها اطلاعاتی را از خودرو دریافت کند و بر اساس این اطلاعات تصمیم بگیرد که گیربکس چگونه باید رفتار کند.

یک گیربکس اتوماتیک دارای تعدادی اجزای کلیدی (قدرت موتور، شیب جاده، داده‌های سنسور موقعیت دریچه گاز و غیره) است که برای استخراج نسبت دنده استفاده می‌شود. سرعت موتور و سرعت خروجی گیربکس محاسبه می‌شود و تصمیم می‌گیرد که چه زمانی دنده را عوض کنید و کدام دنده را اعمال کنید.

 

چگونه می‌توان نقص مغز گیربکس اتوماتیک را تشخیص داد؟

هنگامی‌که کامپیوتر گیربکس اتوماتیک خراب می‌شود، خودرو در “حالت خطا” کار می‌کند. نام این حالت بسته به مدل خودرو می‌تواند «حالت پیش‌فرض» یا نام‌های دیگر باشد. خودرو در یک‌دنده قفل‌شده و برخی از ویژگی‌های خودرو غیرفعال است. به‌عبارت‌دیگر، اگر کامپیوتر گیربکس اتوماتیک خراب شود یا مشکلی جدی را تشخیص دهد، تکنسین خودرو می‌تواند بلافاصله آن را از قفل دنده تشخیص دهد.

 

در صورت بروز مشکل در گیربکس اتوماتیک، خودرو ممکن است با مشکلات زیر مواجه شود:

ضربه زدن هنگام بلند شدن وسیله نقلیه

ضربه زدن در تعویض دنده

لرزش هنگام استارت خودرو

عدم توانایی در تعویض دنده‌ها

تعویض دنده به عقب وقتی وسیله نقلیه در دنده است

 

فواید تعمیر گیربکس ولوو

تعمیر و نگهداری گیربکس رانندگی ایمن و لذت‌بخش را فراهم می‌کند زیرا تعویض دنده وسیله نقلیه شمارا آسان‌تر می‌کند.

کنترل فرمان را افزایش می‌دهد و این امر از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

جابجایی بین دنده‌ها را آسان می‌کند

عمر وسیله نقلیه شما با انجام تعمیر و سرویس به‌موقع افزایش پیدا می‌کند.

صداهایی مانند زمزمه، ناله از گیربکس در حین رانندگی

 

مراحل تعمیر گیربکس ولوو

به‌عنوان اولین مرحله در تعمیر و نگهداری گیربکس، لایه روغن کثیف جمع شده روی پروانه‌ها تمیز می‌شود.

پس از تمیز کردن بقایای روغن قدیمی، پر کردن روغن انجام می‌شود.

برنامه تعمیر و نگهداری با بررسی قبلی که آیا قطعات در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند ادامه می‌یابد.

در صورت وجود قطعه آسیب‌دیده یا فرسوده با قطعه مناسب تعویض می‌شود.

اینکه تعمیر گیربکس ولوو تا چه مرحله‌ای ادامه داشته باشد وابسته به میزان نوع خرابی گیربکس متفاوت است.

 

هزینه تعمیر گیربکس ولوو

گیربکس اتوماتیک ولوو زبان ساده، نام سیستمی است که برای تطبیق با سختی جاده یا تنظیم سرعت خود با سیستم اتوماتیک به‌جای استفاده دستی از دنده استفاده می‌کنید. دلیل راحت و ارجح بودن این سیستم این است که وقتی می‌خواهید دنده را عوض کنید نیازی به استفاده از دسته‌دنده و کلاچ نیست. در خودروهای با گیربکس دستی، تعویض دنده توسط راننده با کمک دسته‌دنده و با در نظر گرفتن بسیاری از موقعیت‌های مختلف هنگام رانندگی انجام می‌شود. اما در خودروهای با گیربکس اتوماتیک، تعویض دنده توسط سیستم اتوماتیک و با توجه به شرایط جاده انجام می‌شود. این کار استفاده از ابزار را بسیار آسان می‌کند. گیربکس اتوماتیک انواع مختلفی دارد. بااین‌حال، گیربکس اتوماتیک نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر نسبت به گیربکس دستی دارد. اگر این تعمیرات نادیده گرفته شود، ممکن است گیربکس ولوو به‌صورت کامل خراب شود و نیاز به تعویض کامل گیربکس وجود داشته باشد که هزینه بسیار بالایی دارد.

در ایران ولوو نمایندگی رسمی در حال حاضر برای تعمیر و سرویس خودروهای خود ندارد این امر سبب شده است تا تعداد مراکزی که بدون نیروی متخصص برای تعمیر گیربکس ولوو اقدام می‌کنند پیش از پیش افزایش پیدا کند، نامبروان به‌عنوان تنها مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس ولوو در ایران، در کنار ابزارهای موردنیاز تعمیر گیربکس اتوماتیک از تکنسین‌های متخصص، حرفه‌ای و باتجربه برای تعمیر گیربکس ولوو شما استفاده می‌کند به همین دلیل مشکل و خرابی گیربکس بدون استرس و خرابی مجدد در کوتاه‌ترین زمان رفع می‌شود.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

یک پاسخ

  1. سلام ولوو 460 اتومات دارم سربا لای کم می یاره سرعت کم توی یک دنده می مان کم وبیش گاز هرز میخوره مشهد برنامه شو عوض کردن 1000 کیلومتر خوب بود دوباره مثل اول شد شتاب نداره تا وقتی که دور بگیره لطفا اگر مشکل بیشتر ایجاد میکنه راهنمایی کنید چه عیبی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *