تعمیر گیربکس فراری

تعمیر گیربکس فراری

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس فراری

تعمیرگاه گیربکس فراری

تمام خودرو های فراری دارای گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. فراری طرح‌های مختلف گیربکس را اتخاذ کرده است که با گیربکس چهار سرعته دستی شروع و به گیربکس هیبریدی ختم می شود. در خودرو های فراریگیربکس پنج سرعته دستی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سال اخیر همه چیز در کمپانی فراری تغییر زیادی کرده است. نه تنها گیربکس بلکه تعداد دنده ها و موقعیت اهرم نیز تغییر کرده است.

فراری یکی از برند های محبوب و لوکس خودرو سازی در جهان است که به دلیل تولید خودرو های مخصوص رالی و مسابقات شهرت زیادی دارد. یکی از بخش های مهم در خودرو های فراری گیربکس به کار رفته در خودرو است هر مدل خودرو فراری بسته به میزان کارایی و هدفی که در ساخت آن مد نظر بوده است گیربکس متفاوتی دارد. در ادامه ی مقاله گیربکس فراری و نکات تعمیر آن را بررسی خواهیم کرد.پ

 

تعمیر گیربکس فراری

خودرو های فراری یکی از خودرو های محبوب و لوکس در بازار محسوب می شوند این خودرو ها با توجه به کارایی و کیفیت بالایی که دارند همواره در بازار خودرو سازی مشتریانی دارند. انواع خودرو های فراری هر چند کم در بازار ایران نیز خرید و فروش می شوند با توجه به کم بودن این خودرو ها در بازار ایران نسبت به سایر کشور ها و نبود نمایندگی رسمی فراری در ایران تعمیر گیربکس خودرو های فراری در ایران سخت تر سایر کشور ها است. درست است که گیربکس فراری عمر و دوام بالایی دارد اما نمی توان گیربکس فراری را بدون سرویس رها کرد.

تعمیرات گیربکس فراری با توجه به سیستم برق به کار رفته در این خودرو ها و نوع گیربکس پیچیده هستند و هر فردی حتی اگر کمی دانش در ارتباط با گیربکس داشته باشد نمی تواند برای تعمیر گیربکس فراری اقدام کند. تعمیر گیربکس فراری موارد متفاوتی را بسته به نوع خرابی و مشکل ایجاد شده در گیربکس شامل می شود اما رایج ترین مشکلات ایجاد شده برای گیربکس فراری در ایران ناشی از عدم سرویس به موقع گیربکس و عدم تعویض به موقع روغن گیربکس هستند.

روغن گیربکس فراری با روغن های گیربکس رایج در بازار ایران متفاوت است و باید از روغن های مرغوب و اصل برای جایگزینی استفاده کرد، به کارگیری روغن نامرغوب شاید در ارتباط توجیه اقتصادی داشته باشد اما با توجه به ضرری که به گیربکس خودرو وارد می کند و فاسد شدن سریع اصلا به صرفه نیست. برای تعویض روغن گیربکس فراری اگر می خواهید خودرو دچار مشکل نشود حتما به مراکز معتبر که از روغن گیربکس اصل استفاده میکنند مراجعه کنند.

مواردی که نشان دهنده ی خرابی گیربکس فراری هستند عبارتند از:

روشن شدن چراغ گیربکس

کاهش شتاب خودرو

نشتی روغن گیربکس

تغییر رنگ روغن گیربکس

تقه زدن گیربکس: علت اصلی تقه زدن در گیربکس خرابی سیستم برقی خودرو است که به آن ساعت گیربکس می گویند این مورد سبب می شود تا فشار روغن استاندارد گیربکس به هم بخورد و گیربکس دچار مشکل شود.

کاش سطح روغن گیربکس

احساس بوی سوختگی از گیربکس

در صورت بروز هر کدام از این موارد باید سریعا به مراکز معتبر برای بررسی گیربکس و علت ایجاد مشکل مراجعه کنید.

گیر کردن خودرو در دنده ی 3 که نشان دهنده ی حالت اضطرار در خودرو است،هنگامی که خودرو دچار مشکل و نقص فنی می شود سیستم کامپیوتری به کار رفته در خودرو دستور می دهد تاگیربکس به دنده ی 3 منتقل شود این کار باعث می شود تا فشار کمتری به گیربکس وارد شود و خرابی های بیشتری در گیربکس ایجاد نشوند، علاوه بر این این شرایط سبب می شود تا راننده متوجه خرابی ایجاد شده در خودرو شود و برای رفع آن اقدام کند.

توجه داشته باشید که تعمیر به موقع گیربکس فراری علاوه بر کاهش هزینه ها سبب می شود تا نیاز به جایگزین کردن کامل گیربکس به حداقل برسد، جایگزینی کامل گیربکس علاوه بر بار مالی بالا به دلیل خارج شدن خودرو از حالت فابریک کارخانه اصلا توصیه نمی شود.

 

کمپانی فراری

فراری یک سازنده خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی است که در مارانلو، ایتالیا واقع شده است. این شرکت که توسط انزو فراری در سال 1939 از بخش مسابقه‌ای آلفارومئو با نام Auto Avio Costruzioni تأسیس شد، اولین خودروی خود را در سال 1940 ساخت و اولین خودروی خود را با نشان فراری در سال 1947 تولید کرد.

فیات S.p.A 50% فراری را در سال 1969 تصاحب کرد و در سال 1988 سهام خود را به 90% افزایش داد. در اکتبر 2014، Fiat Chrysler Automobiles (FCA) قصد خود را برای جدا کردن Ferrari S.p.A از FCA اعلام کرد. همانطور که اعلام شد FCA 90٪ از فراری را در اختیار داشت.

این جدایی در اکتبر 2015 با تجدید ساختاری آغاز شد که فراری NV (شرکتی که در هلند ثبت شده است) به عنوان هلدینگ جدید گروه فراری SpAو فروش بعدی توسط FCA از 10٪ از سهام در یک IPO آغاز شد. و فهرست همزمان سهام عادی در بورس نیویورک. از طریق مراحل باقی مانده از جدایی، علاقه FCA در کسب و کار فراری بین سهامداران FCA توزیع شد و 10٪ همچنان در اختیار پیرو فراری بود.اسپین آف در 3 ژانویه 2016 تکمیل شد.

این شرکت در طول تاریخ خود به دلیل حضور مستمر در مسابقات اتومبیلرانی به ویژه در فرمول یک مورد توجه بوده است، جایی که این تیم قدیمی ترین و موفق ترین تیم مسابقه ای است و بیشترین مسابقات قهرمانی سازندگان (16) و بیشترین تعداد قهرمانی رانندگان را تولید کرده است. برد اتومبیل های جاده ای فراری به طور کلی به عنوان نمادی از سرعت، تجمل و ثروت در نظر گرفته می شوند.

اتومبیل های فراری در کارخانه مارانلو به مساحت 165000 متر مربع (16.5 هکتار) ساخته می شوند.در سال 2014 فراری توسط Brand Finance به عنوان قدرتمندترین برند جهان رتبه بندی شد. در ژوئن 2018، یک 250 GTO مدل 1963 گران‌ترین خودروی تاریخ شد و رکورد فروش 70 میلیون دلاری را به ثبت رساند. از سال 2021، فراری با 52.21 میلیارد دلار، دهمین خودروساز بزرگ از نظر سرمایه دربازار است.

 

تعمیر گیربکس فراری

انواع گیربکس فراری

گیربکس اتوماتیک  همچنین به نام خودکار یا n-speed شناخته می شود که با حرکت خودرو به طور خودکار از طریق دنده ها تغییر می کند. مزیت آشکار این است که راننده را از تعویض دستی دنده ها رها می کند و دیگر نیازی به پدال کلاچ نیست.یک عیب کاهش راندمان مکانیکی انتقال قدرت بین موتور و پیشرانه است. این باعث کاهش گشتاور و کاهش راندمان سوخت می شود.تا سال های اخیر، گیربکس دستی به همین دلایل ترجیح داده می شدند شد. پیشرفت در طراحی انتقال و کوپلر این شکاف را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

گیربکس دستی الکتروهیدرولیک  یک سیستم گیربکس نیمه اتوماتیک است که از یک کلاچ اتوماتیک که توسط کامپیوترهای الکترونیکی و هیدرولیک کنترل می شود استفاده می کند. برای تعویض دنده ها، راننده با اهرم تعویض دنده را انتخاب می کند و سیستم کنترل می شود و به طور خودکار کلاچ و دریچه گاز را تسهیل می کند.

سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS)  یک سیستم خودکار برای بازیابی انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت تحت ترمز است. انرژی بازیافت شده برای استفاده بعدی تحت شتاب ذخیره می شود. در چرخ فلایویل یا باتری ذخیره می شود.

این سیستم همراه با یک گیربکس فرعی پیچیده کار می کند که دارای یک گیربکس  متغیر پیوسته (CVT)  (همچنین به عنوان گیربکس بدون دنده نیز شناخته می شود). CVT به عنوان گیربکس استاندارد برای وسایل نقلیه مدرن در نظر گرفته می شود که نه تنها عملکرد سریع تر را ارائه می دهد، بلکه مصرف سوخت خوبی نیز دارد.

 

تعمیر گیربکس فراری

گیربکس فراری با توجه به ساختار خاصی که دارد باید به صورت منظم تعمیر و سرویس شود تا خودرو های فراری حداکثر کارایی و کیفیت شان را داشته باشند. برخی از علائم زمانی که در خودرو فراری ایجاد می شوند نشان دهنده بروز مشکل در گیربکس هستند، این علائم عبارتند از:

نشتی روغن گیربکس

احساس بوی سوختگی در داخل کابین خودرو

خلاص شدن خودرو در حالت پارک

سخت شدن تغییر دنده ها

این ها بخشی از رایج ترین علائمی هستند که عموما زمانی ایجاد می شوند که گیربکس فراری دچار مشکل شده باشد. مشکل ایجاد شده در گیربکس فراری باید به سرعت تعمیر شود اگر تعمیر گیربکس در زمان مناسب انجام نشود ایراد ایجاد شده در گیربکس پیشرفت میکند و علاوه بر ایجاد مشکل در گیربکس سبب بروز آسیب در سایر قطعات خودرو نیز می شود که هزینه های تعمیر فراری را چند برابر می کند.

سرویس به موقع گیربکس و سایر بخش های خودرو های برند فراری تا حد زیادی از بروز آسیب جدی در گیربکس جلوگیری میکنند به همین دلیل است که بر روی سرویس خودرو تاکید زیادی می شود.

تعمیر گیربکس فراری

فراری یکی از برند های تولید کننده انواع خودرو های اسپورت و مسابقه در جهان است و خودرو های تولیدی این برند با توجه به خاص بودن و پیچیدگی هایی که دارند از جمله خودرو های لوکس در بازار به شمار می روند. با توجه به هزینه ی بالای خرید انواع خودرو های برند فراری سرویس و تعمیر به موقع این خودرو توسط افراد متخصص برای سلامت و افزایش طول عمر خودرو نقش کلیدی را ایفا می کند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *