تعمیر موتور ام جی mg

تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر موتور ام جی mg

تعمیرگاه موتور ام جی mg

ام جی یک برند خودروسازی بریتانیایی است که توسط سیسیل کیمبر در دهه 1920 تأسیس شد و شرکت خودروسازی ام‌جی با مسئولیت محدود سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی بود که این مارک را به شهرت رساند. MG که بیشتر به‌خاطر خودروهای اسپرت دو نفره‌اش شناخته می‌شود ، سالن‌ها و کوپه‌هایی با موتورهایی تا اندازه سه لیتر تولید می‌کرد. این مارک اکنون متعلق به شرکت دولتی چینی SAIC Motor Corporation Limited است.

مدیر این کسب و کار، سیسیل کیمبر ، تولید استاندارد موریس آکسفورد را اصلاح کرد و MG Super Sports را به صفحه روی دماغه ماشین اضافه کرد. MG Car Company Limited جداگانه در ژوئیه 1930 تأسیس شد. تا 1 ژوئیه 1935، زمانی که موریس آن را به شرکت هلدینگ خود، موریس موتورز لیمیتد فروخت، ملک شخصی موریس باقی ماند .

 

ام جی در طول سال ها دستخوش تغییرات زیادی در مالکیت شد. سازمان نوفیلد موریس با آستین ادغام شد تا شرکت خودروسازی بریتانیا (BMC) را در سال 1952 ایجاد کند . فعالیت‌های آن در سال 1967 به بخش MG BMC تغییر نام داد و بنابراین جزء ادغام سال 1968 بود که شرکت British Leyland Motor Corporation (BLMC) را ایجاد کرد. مارک MG همچنان توسط جانشینان BLMC مورد استفاده قرار گرفت: British Leyland ، Rover Group و در آغاز سال 2000، MG Rover Group ، که در سال 2005 وارد بازار شد. مارک MG به همراه سایر دارایی های MG Rover خریداری شد. توسط گروه خودرو نانجینگ(که در سال 2007 در SAIC ادغام شد). تولید ام جی در سال 2007 در چین دوباره آغاز شد. اولین مدل جدید MG در بریتانیا به مدت 16 سال، MG 6 ، در 26 ژوئن 2011 عرضه شد.

برند ام جی در حال حاضر یک برند قدیمی انگلیسی به شمار می رود که در حال حاضر امتیاز آن توسط شرکت چینی خریداری شده است، این برند همچنان در انگلستان فعالیت می کند اما خودرو های آن در سایک چین تولید می شود. خودرو های ام جی با توجه به اینکه تولید چین هستند قیمت مناسب تری در مقایسه با خودرو های کره ای در ایران دارند به همین دلیل فروش ام جی در بازار ایران نسبت به خودرو های کره ای بالاتر است. با توجه به فروش خوب خودرو های ام جی تعمیرات قسمت های مختلف این خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، خودرو های ام جی خودرو های خوبی هستند اما نمی توان این خودرو ها را از خرابی مصون دانست.

 

خودرو های ام جی در مدل های مختلفی در بازار ایران به فروش می رسند و تعمیرات هر مدل با توجه به مدل خودرو با سایر خودرو ها تفاوت هایی دارد هر چند که در قطعات اصلی شباهت هایی در بین مدل های مختلف وجود دارد. یکی از بخش های اصلی در خودرو های ام جی موتور خودرو است، موتور خودرو از جمله قطعاتی است که دائما در حال کار و تولید انرژی برای حرکت چرخ ها است و اگر موتور خودرو خراب باشد کارکرد و حرکت کل خودرو مختل می شود.

تعمیرات موتور خودرو همیشه یکی از تخصصی ترین تعمیرات به شمار می روند و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شوند افرادی که به علل شایع خرابی موتور ام جی آگاه باشند و بتوانند خرابی ایجاد شده در خودرو را بدون آسیب دیدن باقی بخش ها تعمیر و سرویس کنند.

تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس
تعمیرگاه گیربکس ام جی جی اس

تعمیر موتور ام جی در کرج

ام جی برند خودرو سازی چینی انگلیسی است ، این برند در ابتدا متخص انگلبس بود اما پس از مدتی این شرکت توسط سهامداران چینی خریداری شده و در حال حاضر خودرو های این برند در چین تولید و به جهان عرضه می شوند. خودرو های ام جی با اینکه تولید کشور چین هستند اما کیفیت بالایی دارند و همین امر برنگ برنده ی این برند در بازار خودرو سازی جهان است.

خودرو های تولیدی برند ام جی مدل های مختلفی را شامل می شوند اما نکته ی ثابت در تمام این خودرو ها انجام سرویس و تعمیر به موقع قطعات خودرو خصوصا موتور خودرو است. ، موتور ام جی mg در خودرو مانند قلب در انسان است و اگر روزی موتور خودرو کارایی مناسب را نداشته باشد و یا اینکه از کار بیفتد عملا خودرو از کار می افتد و خاموش می شود.

موتور ام جی mg در واقع به عنوان منبع تولیدی انرژی است ، موتور انرژی لازم برای حرکت خودرو را تولید می کند و منبع نیروی محرکه حرکت در خودرو است، این نیرو به کمک پیشرانه که بخش اصلی آن گیربکس است به چرخ های خودرو منتقل می شود و در نتیجه خودرو حرکت می کند. این عمل بسیار سریع و دائما در خودرو در حال انجام است ، به همین دلیل موتور بیشتر از سایر قطعات در خودرو در معرض سایش و خرابی قرار دارد. از آنجایی که تعمیر موتور بسیار سخت است و تعداد انواع موتورهای مختلف بسیار زیاد است،تعمیر هر نوع موتور در خودرو به دانش اختصاصی نیاز دارد.

 

 مراحل تعمیر موتور ام جی mg

دو رویکرد برای ارتقاء موتور ام جی mg وجود دارد که پس از چندین مایل خراب می شود. شما می توانید در صورت نیاز برای صرفه جویی در هزینه، قطعات جداگانه را تعویض کنید، که به آن رویکرد “تقطی” گفته می شود، یا می توانید یک بازسازی کامل موتور انجام دهید.

رویکرد تعویض قطعه ای موتور ام جی mg این است که فقط قطعات فرسوده یا شکسته را جایگزین کنید و بقیه قطعات موتور را دست نخورده بگذارید. این رویکرد تعمیر و نگهداری معمولاً سعی می‌کند به قطعات جایگزین با اندازه استاندارد مانند یاتاقان‌ها، رینگ‌ها، پیستون‌ها و شیرها بسنده کند. و قطعات سالم موتور ام جی mg را دست نخورده نگه می دارد. بدیهی است که تنها انگیزه زیربنایی در اینجا اقتصادی است و می‌توانید انتظار داشته باشید که چنین تعمیرات مستقلی بدون بهبود قابل توجه عملکرد موتور، وسیله نقلیه شما را در حرکت نگه دارد.

چه زمانی رویکرد تعویض قطعات خراب معنا پیدا می کند؟ زمانی که ممکن است خودرو و/یا موتور به دلیل قدیمی بودن یا ارزش فروش مجدد پایین ارزش صرف هزینه زیادی را نداشته باشند، بنابراین تنها آن قطعاتی که برای روشن نگه داشتن موتور باید کاملاً تعویض شوند، تعویض می شوند.

رویکرد دوم برای ارتقاء مو موتور ام جی mg تور این است که زمانی که موتور نیاز به تعمیرات اساسی دارد و/یا شما به بهبود عملکرد بسیار امیدوار هستید، یک تعمیر اساسی کامل انجام دهید. مطمئناً این روش گران‌تر است، اما نتایج بسیار طولانی‌تر و بهبود یافته‌تری را نیز ارائه می‌دهد.

با تعویض اجزای اصلی موتور ام جی mg مانند رینگ‌ها، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، سوپاپ‌های اگزوز، زنجیر تایم یا تسمه، موتور به حالت جدید باز می‌گردد. این رویکرد ممکن است شامل خرید یک کیت موتور یا خرید قطعات مورد نیاز به صورت جداگانه بسته به ترجیحات مالک باشد.

اگر تعمیرات اساسی موتور را انتخاب می کنید، دو گزینه برای شما باقی می ماند: بازسازی آن یا جایگزینی آن با “موتور بازسازی شده”. هر انتخابی مزایا و معایبی دارد. اول اینکه همه موتورها قابل بازسازی نیستند. اگر بلوک موتور ترک خورده یا به شدت آسیب دیده باشد، بازسازی آن احتمالا امکان پذیر نیست. ثانیا، ممکن است قطعات داخلی مورد نیاز برای موتور شما در دسترس نباشد، اگرچه بازارهای پس از فروش معمولاً عرضه کافی برای قطعات برای موتورهای محبوب‌تر دارند. همیشه مطمئن است که قبل از شروع کار واقعی ابتدا در دسترس بودن را بررسی کنید.

. اگر مطمئن هستید که بلوک موتور ام جی mg قابل استفاده مجدد است، اگر قطعات مورد نیاز در دسترس و مقرون به صرفه باشد، و اگر زمان و توانایی دارید، بازسازی موتور خود به تنهایی بسیار منطقی است. فرآیند بازسازی معمولاً به کار ماشینی نیاز دارد و انتظار می رود تا یک هفته و به احتمال زیاد بیشتر برای این پروژه صرف شود. اگر شرایط فوق برآورده نشد، موتور ام جی mg قدیمی خود را با موتور بازسازی شده جایگزین کنید. اکثر موتورهای بازسازی شده توسط شرکت های معتبر انجام می شود و همراه با گارانتی می باشد.

 

قطعات مورد نیاز تعمیر موتور ام جی mg

بالابر موتور

در ابتدا برای بررسی و تعمیر موتور باید موتور ام جی را از خودرو خارج کنید.  اکثر تعمیرکاران برای انجام این مرحله از بالابر موتور استفاده می کنند که به عنوان جرثقیل موتور نیز شناخته می شود. برای جدا کردن موتور در گاراژ خود، بالابرهای موتور پایه با ظرفیت بالابری 1 یا 2 تن برای این کار مناسب هستند.

بارگذاری میله های تراز

هنگامی که موتور شما توسط زنجیر در دو طرف پشتیبانی می شود، اگر وزن به طور نابرابر توزیع شود، می تواند به یک سمت متمایل شود، که در هنگام برداشتن موتور یک چالش است. برای تصحیح این، یک نوار تسطیح بار موتور به شما این امکان را می دهد که میله نگهدارنده افقی را در صورت لزوم به چپ یا راست حرکت دهید تا بار کج را متعادل کرده و صاف کنید. برخی از میله های تسطیح بار همراه بالابرها هستند.

پایه موتور

هنگامی که موتور را خارج کردید و از خودرو دور شدید، باید آن را از بالابر خارج کنید. پایه موتور اجازه می دهد تا بلوک موتور به طور محکم و ایمن به آن چسبانده شود. اکثر پایه‌ها توانایی چرخاندن بلوک موتور را به هر موقعیتی ارائه می‌دهند تا بتوانید به راحتی از هر طرف کار کنید.

ابزارهای دیگر مورد نیاز موتور ام جی mg

کیت بازسازی موتور

ابزار بلبرینگ

ابزار حفاری سیلندر

رج سیلندر مته سوراخ

کمپرسور رینگ پیستون

محافظ ژورنال میله ای

واشر سیلیکونی ساز

کشنده چرخ دنده زمان بندی

آچار گشتاور

گیره های چرخ

روغن مونتاژ موتور

روان کننده جابجایی آب

مجموعه ابزار دستی اولیه

مته برقی

پانچ برنجی

کمپرسور هوا

تفنگ و شلنگ هوا

روکش های گلگیر

جک

چراغ قوه

نوار ماسک

نشانگر دائمی

تابه تخلیه روغن (حداقل 2 عدد)

کیسه ها و جعبه های ساندویچ پلاستیکی: برای نگهداری و سازماندهی سخت افزار و قطعات

دفترچه راهنمای خدمات

در تعمیرگاه تخصصی موتور ام جی تمامی این ابزار ها برای تعمیر و سرویس موتور ام جی mg موجود هستند و به همین دلیل است که سرویس موتور به صورت تخصصی انجام می شوند و هر نوع مشکلی در موتور ام جی به راحتی رفع می شود. تعمیر موتور ام جی اگر توسط افراد متخصص انجام نشود احتمال اینکه خرابی موتور حل نشده باقی بماند بسیار بالا است.

اجزای جدید برای بازسازی موتور ام جی mg

هنگامی که موتور مایل های زیادی کار کرده باشد، ممکن است قطعات داخلی فرسوده یا آسیب ببینند و باید تعویض شوند. وقتی موتور خود را بازسازی می کنید کدام قطعات موتور را تعویض می کنید به وضعیت آنها بستگی دارد.در داخل بلوک موتور، اقلام سایش معمولی شامل پیستون ها، پین های مچ پیستون، بوش های پین پیستون، رینگ های پیستون، یاتاقان های میله ای و یاتاقان های اصلی است. میل لنگ در صورت امکان ماشینکاری می شود و در صورت عدم امکان ماشینکاری تعویض می شود. میله های اتصال را می توان مجددا استفاده کرد یا جایگزین کرد.

ممکن است به واشرهای سرسیلندر، روکش سوپاپ، واشر پوشش سوپاپ، تشت روغن، پمپ روغن، متعادل کننده های هارمونیک و پوشش های زمان نیاز داشته باشید. اگر در حال بازسازی سرسیلندر موجود خود هستید، به سوپاپ های ورودی و خروجی، فنرهای سوپاپ، راکرها، میله های فشار و سخت افزار مرتبط با آنها نیاز دارید. گاهی اوقات ممکن است بتوانید سرسیلندرهای کامل با میل بادامک و سوپاپ های موجود در داخل آن را خریداری کنید. همچنین برای بستن سرها به بلوک به پیچ های سر جدید نیاز دارید.برخی دیگر از قطعات مورد نیاز عبارتند از پمپ های آب، تابه های دره و واشرهای مربوطه، مجموعه های بدنه دریچه گاز، و فلایویل ها.

 

تعمیرگاه موتور ام جی mg

در تعمیرگاه موتور ام جی mg مراحل زیر برای تعمیر موتور خودرو انجام می شوند:

در گام اول موتور از خودرو خارج می شود

در گام دوم پوشش موتور خودرو برداشته می شود: پیچ های لولا را علامت زده می شود تا بتوان پس از تعمیر به راحتی آن ها را سر جای خود قرار داد.توجه داشته باشید که برخی از هودها دارای اتصالات الکتریکی برای چراغ های جلو، چراغ های سیگنال و چراغ های مه شکن هستند که روی آن نصب می شوند. آنها را هم جدا کنید.

قطعات خارجی موتور را جدا کنید:

به دلایل ایمنی، توجه به این نکته مهم است که قبل از انجام هر کار دیگری باید کابل زمین باتری را جدا کنید. سپس، شیلنگ خنک کننده و رادیاتور را تخلیه کنید. بسیار مراقب باشید که به گیره های فلزی آسیب نرسانید که تعویض آن ها سخت تر از شیلنگ های لاستیکی است.رادیاتور و پوشش فن را بردارید.دینام، مجموعه کششی، فن های خنک کننده و تسمه ها را شل کنید. جریان هوای ورودی و خطوط سوخت را قطع کنید. در صورتی که خودروی شما دارای سیستم سوخت رسانی است که حتی در زمانی که موتور روشن نیست، تحت فشار است، قبل از جدا کردن آنها، سوخت را تخلیه کرده و فشار را کاهش دهید.

نکات: توصیه می‌شود با توجه به بخش‌های زیاد یک موتور، عکس‌های نزدیک بگیرید و قطعات را با نشانگرهایی برای مرجع برچسب بزنید. این کار روند مونتاژ مجدد را بعداً آسان می کند.

 

جداسازی اتصالات الکتریکی موتور

برای جدا کردن گیربکس، ابتدا باید منیفولد اگزوز را جدا کرده و تمام اتصالات الکتریکی قابل مشاهده به گیربکس را باز کنید. می توانید وایرهای شمع را برای بعد بگذارید.ماشین بالا برده می شود و روی پایه های جک قرار داده می شود، سپس گیربکس را از زیر با سایر پایه های جک پشتیبانی می شود. استفاده از تکیه گاه زیر گیربکس قبل از جدا کردن پیچ و مهره ها بسیار مهم است، زیرا هنگامی که آنها را باز کنید، هیچ چیز پشتیبانی کننده گیربکس نخواهد بود.

توجه: در بیشتر موارد، خود گیربکس نیازی به جدا شدن از خودرو ندارد، تا زمانی که بتوان با خیال راحت از آن در هنگام جدا کردن موتور پشتیبانی کرد.

بالابر برای جدا کردن موتور

بالابر را به نقاط بالابر روی سر سیلندر یا بزرگترین پیچ و مهره های نزدیک بالای موتور وصل کنید و تراز را به آرامی تنظیم کنید تا شروع به بلند کردن قسمت جلویی کند.بررسی های نهایی موتور انجام می شود تا به صورت کامل مشخص شود که هر جزء در همان جایی است که در ابتدا بوده است. اکنون موتور باید آماده راه اندازی باشد. اکنون، برای اطمینان از اینکه عملکرد و طول عمر بهینه موتور بازسازی شده خود را دریافت می‌کنید، برای روش‌های دقیق راه‌اندازی و خرابی موتور به دفترچه راهنمای خودرو مشخص می شود.

 

هزینه تعمیر موتور ام جی mg

هزینه تعمیر موتور ام جی mg با توجه به انواع مختلف تعمیراتی که موتور خودرو نیاز دارد متفاوت است در این مقاله انواع تعمیراتی که موتور ام جی نیاز دارد را بررسی کردیم و هزینه ی تعمیر موتور ام جی در هر کدام از این موارد متفاوت است و قانون کلی برای هزینه تعمیرات موتور ام جی وجود ندارد.

هزینه تعمیر موتور ام جی mg اگر مشکلات موتور در ابتدا خرابی شناسایی و رفع شوند با توجه به اینکه خرابی کل موتور را فرا نگرفته است کمتر هستند اما اگر خرابی کل موتور و اجزای داخلی موتور را درگیر کند هزینه تعمیر موتور ام جی افزایش پیدا خواهد کرد به همین دلیل است که بر روی سرویس دوره ای موتور ام جی mg تاکید زیادی می شود.

با در نظر گرفتن همه موارد، بازسازی موتور کار کوچکی نیست، با این حال، با ابزار، دانش و زمان مناسب، این کاری است که انجام آن به تنهایی امکان پذیر است. اگر نیاز به بازرسی ماشین خود دارید، تعمیرگاه گیربکس نامبروان بازرسی های جامعی را ارائه می دهد تا مطمئن شود که موتور ام جی شما کارایی و سلامت کافی را برای حرکت خودرو دارد.

 

ام جی 350

دیگر مدل‌های MG در ایران شامل MG ۳۵۰ است که در سال ۲۰۱۳ با یک طرح ساده و نسبتاً جذاب وارد سال ۲۰۱۳ شدند. پیش از این, انتظار می‌رفت که این خودرو قادر به پر کردن شکاف بین اتومبیل‌های چینی و کره‌ای باشد; اما به دلیل قیمت‌گذاری ضعیف واردات محدود و نبود خدمات پس از فروش این مبلغ برای همیشه فراموش شده‌بود. موتور ام جی  ۳۵۰ 350 یک موتور چهار سیلندر ۴ لیتری است که دارای حداکثر خروجی ۱۰۷ اسب‌بخار در ساعت ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی ۱۳۵ نیوتن در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است.

توان موتور به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس اتوماتیک ۴ سرعت انتقال داده می‌شود به طوری که این ماشین متراکم می‌تواند به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۲ ثانیه توقف کند.حجم مخزن این ماشین ۵۵ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است. آپشن های دیگر ام جی 350 شامل یک سنسور پشت، توزیع نیروی ترمز، سنسور فشار تایر، صفحه مانیتور هفت اینچی، کمربند ایمنی، و تنظیمات صندلی برقی شش وجهی هستند.

 

ام جی 550

اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. این خودرو به دلیل طراحی زیبا و قابلیت‌های تکنیکی بالا به بازار ایران معرفی شد و به سرعت تبدیل به یک خودروی مردمی شد. در سال ۲۰۱۲ همزمان با استقبال خریداران از MG ۶, شرکت MG ۵۵۰ در کشور متوقف شد و اتومبیل را به سایر برادرانش باز گذاشت.

ام جی  دارای ۵۵۰ یک موتور چهار سیلندر ۱.۸ است که دارای حداکثر خروجی ۱۶۰ اسب‌بخار در ۵،۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی ۲۱۵ Nm در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. جعبه‌دنده این ماشین، یک تیپ ترونیک اتوماتیک با سرعت ۵ سرعت است.شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این ۱۴۵۰ کیلوگرم برابر با ۱۰ / ۲ ثانیه است، حجم مخزن آن ۶۲ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر است. گزینه‌های مختلف این خودرو شامل کنترل پرواز، کنترل استاتیک، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور باران و …. است.

 

ام جی 360

ام جی 360  هماهنگی خوبی با استانداردهای بین‌المللی در زمینه طراحی بدنه دارد و می‌تواند خریداران ایرانی را جذب کند. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که ماشین‌های جذاب چینی مانند MG ۳۶۰ عمدتاً در طراحی بدنه مشابه خودرو های معروف در جهان هستند و کمتر پیش می آید که کاملا مبتکرانه و مستقل باشند.

در ظاهر، MG ۳۶۰ نسبت به مدل قبلی این سری، و به خصوص در شیشه جلو، کاملاً شبیه مدل ۳۵۰ است؛ با این حال، تویوتا کمری یادآور مدل ۲۰۰۴ است. چراغ‌های جلوی ماشین به صورت اسپرت و دریپ هستند؛ همزمان با دو منحنی در پایین، آن‌ها به هماهنگی با طراحی شیشه جلوی اتومبیل نگاه می‌کنند. سپر ۳۶۰ ۳۶۰، نسبتاً ساده است و خطوط حجم ویژه‌ای ندارد. تقریباً نیمی از این بخش با فضای خالی و دستگاه‌های پلاستیکی سیاه فراهم شده‌است که علاوه بر ارائه یک لوله هوایی برای نیروی محرکه، نقش عمده‌ای در کاهش هزینه‌های تولید ایفا می‌کند. برای کاهش یکنواختی در طراحی سپر، یک شکل ذوزنقه‌ای به بخش پلاستیکی داده می‌شود و نوار LED نور در داخل آن است.

تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر موتور ام جی mg

مراحل تعمیر موتور ام جی

در صورت امکان موتور را قبل از شروع کار کاملاً تمیز کنید. کثیفی، کثیفی و گریس انباشته شده باعث می شود که درآوردن پیچ و مهره و جدا کردن قطعات به یک کار نامرتب تبدیل شود.

خودرو را نزدیک بالابر خود قرار دهید . شما باید بتوانید روی سطحی یکنواخت و روشن کار کنید و فضای کافی برای قرار دادن بالابر و مانور خود در اطراف داشته باشید. اگر یک گاراژ به اندازه کافی بزرگ دارید، خیلی بهتر است.ایده خوبی است که از زوایای مختلف اجزای موتور از نزدیک عکس بگیرید. با شروع کار، اینها می توانند ارزشمند باشند. حتی ممکن است آنها را پرینت بگیرید و آنها را به عنوان مرجع برچسب بزنید.

قبل از شروع، منطقه کاری خود را سازماندهی کنید. داشتن وان برای نگه‌داشتن پیچ‌ها، گیره‌ها و بست‌ها برای مرتب‌سازی آن‌ها، میز کار یا میز برای قرار دادن ابزارها، و سطل خیساندن و تمیز کردن قطعات، کار با این موارد را آسان‌تر می‌کند.

کاپوت را بردارید. پیچ های لولا را علامت بزنید تا بتوانید بعداً آنها را پیدا کنید. آنها را با دقت شل کنید، در حالی که آن را بیرون می‌کشید و در حین تکمیل کار ذخیره می‌کنید، یک کمک کمکی داشته باشید. توجه داشته باشید که برخی از هودها دارای اتصالات الکتریکی برای چراغ های جلویی یا چراغ های جلو، چراغ های سیگنال و چراغ های مه شکن هستند که روی آن نصب شده اند. اینها هم باید قطع شوند.

شروع به جدا کردن اجزای خارجی موتور کنید. مهم است که قبل از انجام هر کار دیگری کابل زمین باتری را جدا کنید، سپس شروع به تخلیه شیلنگ خنک کننده و رادیاتور کنید تا کار را ایمن انجام دهید. بسیار مراقب باشید که به گیره های فلزی آسیب نرسانید، که تعویض آنها از شیلنگ های لاستیکی دشوارتر است، که ممکن است مجبور به بریدن یا شکستن آنها شوید.

رادیاتور و پوشش فن (در صورت وجود) را بردارید. با آن ملایم باشید، سلول های آلومینیومی ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند.سپس دینام، مجموعه کششی، فن(های) خنک کننده و تسمه ها را شل کنید. جریان هوای ورودی و خطوط سوخت را قطع کنید. برخی از خودروها دارای سیستم سوخت رسانی هستند که حتی زمانی که موتور روشن نیست تحت فشار است، بنابراین قبل از جدا کردن آنها، آماده تخلیه سوخت و کاهش فشار باشید. هنگامی که پمپ فرمان و کمپرسور تهویه مطبوع را باز می‌کنید، این کار را بدون جدا کردن شیلنگ‌ها انجام دهید تا در مونتاژ مجدد زمان صرفه‌جویی کنید.

به حافظه وابسته نباشید. برخی از سیم‌ها و شیلنگ‌ها فقط به یک طریق به محل خود وصل می‌شوند، اما برخی مشخص نیستند. احتمالاً همچنان به نمودار، نمودار/نقاشی و تصاویر نیاز دارید تا روند مونتاژ مجدد را آسان کنید.

تمام اتصالات الکتریکی موتور را جدا کنید. می‌توانید سیم‌های شمع را برای بعد رها کنید، اما شروع به جدا کردن منیفولد اگزوز کنید و تمام اتصالات الکتریکی قابل مشاهده به گیربکس را در آماده‌سازی برای جدا کردن گیربکس باز کنید.

پیچ‌هایی را که محفظه زنگ گیربکس را به موتور متصل می‌کنند، بردارید. ماشین را بالا ببرید و روی پایه های جک قرار دهید، سپس گیربکس را از زیر با سایر پایه های جک پشتیبانی کنید. استفاده از پایه های جک یا سایر تکیه گاه ها در زیر گیربکس قبل از جدا کردن پیچ ها بسیار مهم است. هنگامی که آنها را شل کنید، هیچ چیزی از انتقال پشتیبانی نمی کند و می افتد مگر اینکه توسط چیزی نگه داشته شود. برای وسایل نقلیه با عضو متقاطع متوسط، این مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

برای جدا کردن موتور از بالابر استفاده کنید. بالابر را به نقاط بالابر روی سر سیلندر یا بزرگترین پیچ و مهره های نزدیک بالای موتور وصل کنید و تراز را به آرامی تنظیم کنید تا شروع به بلند کردن قسمت جلویی کند. بسیار مراقب باشید. موتور را بدون ماشین بچرخانید تا از برخورد با ماشین جلوگیری کنید و موتور را روی سطح کار خود یا زمین برای شروع جداسازی و بازرسی پایین بیاورید.

بازرسی بصری موتور را انجام دهید. مایعی که از تعداد زیادی شاخه ها، اتصالات واحد ارسال می کند و اتصالات بین اجزای جدا شده را بررسی کنید. بالانس هارمونیک را برای علائم ترک خوردگی لاستیک جداکننده بررسی کنید، که ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض باشد. هر گونه علائم داغ شدن بیش از حد، ترک خوردن و سوزاندن بلوک را بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که درزگیر واشر بیش از حد از کار قبلی باقی مانده باشد.

قطعات خارجی موتور را بررسی کنید. توزیع کننده را با اعمال فشار روی آن از نظر نشانه های شل بودن بازرسی کنید. با چرخاندن قرقره و گوش دادن به صدای غیرعادی، تسمه دینام را از نظر ساییدگی بررسی کنید. مجموعه کلاچ را از نظر سایش بررسی کنید.

منیفولد اگزوز را در صورتی که زودتر جدا نشده بود بردارید تا خروج موتور از محفظه موتور آسان شود. پیچ‌ها یا ناودانی‌های منیفولد اگزوز ممکن است بسیار خورده باشند، مراقب باشید بدون آسیب رساندن به آن‌ها شل شوند. استفاده از روان کننده های مخصوص برای این کار ممکن است کمک کند، و پیچ های بسیار سرسخت ممکن است برای شل شدن نیاز به گرما داشته باشند.

جداسازی بقیه موتور را شروع کنید. با برداشتن ظرف روغن و درپوش سوپاپ ها و سپس سرسیلندرها شروع کنید. هنگام بلند کردن سر سیلندر، حتما از میله های بالابر محافظت کنید، در صورت خم شدن یا آسیب دیدگی، باید تعویض شوند.

سوراخ های سیلندر را بررسی کنید. ممکن است بخواهید از یک میکرومتر برای تعیین قطر سوراخ استفاده کنید، سیلندرهای بسیار فرسوده ممکن است بیش از حد از بین رفته باشند تا امکان بازسازی موفقیت آمیز را فراهم کنند. اگر می‌دانید که موتور قبلاً بازسازی نشده است، می‌توانید با نگاه کردن به رج سیلندر، تصور خوبی از سایش دیواره‌های سیلندر به دست آورید. این نقطه‌ای است که حلقه‌های پیستون از بالا خارج می‌شوند، سطح زیر رج در اثر تماس رینگ‌های سیلندر در حالی که بالا و پایین می‌روند فرسوده می‌شود، قسمت‌های بالایی فرسوده نمی‌شوند، بنابراین قطر سوراخ اصلی را نشان می‌دهد. به طور کلی، اگر سایش کمتر از 20/1000 اینچ باشد، می توان از پیستون های اصلی مجددا استفاده کرد، بیش از 20/1000 ثانیه نیاز به حوصله موتور و استفاده از پیستون های بزرگ دارد.

تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس ام جی
امتیاز 4 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *