علت زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

زوزه کشیدن گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

علت زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک: یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های هر خودرو گیربکس آن خودرو می باشد به خصوص زمانی که گیربکس اتومبیل شما اتوماتیک باشد چرا که گیربکس های اتوماتیک از حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس های دستی برخوردار می باشند.

گیربکس از چرخ دنده های بسیار زیادی تشکیل شده که هرکدام گشتاور و نیروی خاص خود را انتقال می‌دهند دنده های گیربکس به این دلیل که در زمان بسیار زیادی درگیر هستند باید با استفاده از روغن های مخصوص گیربکس به صورت کامل روغن کاری شده تا اصطحکاک بین دنده ها کاهش پیدا کند.

یکی از موارد مفید برای طول عمر گیربکس های اتوماتیک استفاده مداوم و مرتب از روغن های گیربکس مناسب و استاندارد می باشد که می تواند گیربکس شما را تا مدت ها سالم نگه دارد.

اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از گیربکس صدایی مانند زوزه بلند میشود معمولاً علت این صدا فشار روغن گیربکس می باشد همچنین می تواند دلایل دیگری همچون خرابی دنده ها مجموعه دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل نیز باشد که باعث ایجاد صدای زوزه در گیربکس می شود.

 

صدای زوزه ی گیربکس را چگونه تشخیص دهیم؟

تشخیص اینکه آیا که بوکس ما صدای زوزه دارد یا خیر توسط تعمیرگاه حرفه ای نامبر وان بسیار آسان می باشد اما یک روش بسیار ساده و کاربردی به شما معرفی میکنیم تا در زمانی که شرایط مراجعه به تعمیرگاه را نداشتید خودتان تشخیص دهید که آیا گیربکس شما صدای زوزه دارد یا خیر؟

ابتدا باید یک جاده صاف و با مسافت زیاد مثل اتوبان را انتخاب کنید و در زمان حرکت شیشه های اتومبیل را بالا بکشید، به هیچ عنوان کولر یا بخاری روشن نکنید و در جاده ای حرکت کنید که کاملاً خشک باشد.

حالا در هنگام حرکت دنده خود را تعویض کنید تا صدای زوزه شنیده شود اگر سرعت شما بالای ۸۰ کیلومتر باشد در هنگام تعویض دنده صدای زوزه کاملاً به گوش می رسد اگر در این سرعت صدای زوزه کاملاً به گوش رسید سریعاً دنده را خلاص کرده و چند دقیقه ای صبر کنید اگر همچنان صدا شنیده شد بدون شک دیفرانسیل شما دارای زوزه شدید می باشد اما اگر در حالت خلاص صدای شنیده نشد مشکل از گیربکس می باشد، که اگر با این صدا رو به رو شدید سریعاً خودروی خود را به یک تعمیرگاه حرفه ای مانند تعمیرگاه نامبروان نشان دهید.

 

علت های زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک:

  1. وجود ساییدگی یا هرگونه آسیب ناهمواری شکستگی و یا پریدگی در چرخ دنده های گیربکس:

اگر گیربکس شما دارای این مشکلات باشد سریع شروع زوزه کشیدن کرده و باعث اذیت و آزار شما میشود که باید در صورت بروز کوچکترین مشکلی به یک تعمیرگاه حرفه ای همچون تعمیرگاه نامبروان مراجعه کنید.

 

  1. شنیدن صدای زوزه در حالت خلاص بودن گیربکس:

اگر در این حالت صدای همچنان به گوش می رسید شاید به دلیل هم راستا نبودن موتور و گیربکس شما یا وجود خلاصی های زیاد و اضافی در دنده ها باشد، یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانیم این است که خودروهای دیفرانسیل جلو به دلیل یکپارچه بودن گیربکس و دیفرانسیل صدای زوزه دیفرانسیل را نیز از گیربکس بروز می‌دهند که تشخیص آن توسط تعمیرگاه نامبروان بسیار آسان می باشد.

 

  1. خشک شدن یا ایجاد خرابی در بلبرینگ های گیربکس:

اگر خشکی و خرابی زیادی در بلبرینگ های گیربکس شما رخ دهد باعث شنیدن صدای پیوسته سود مانند میشود که موجب اذیت و آزار راننده و سرنشینان خودرو میشود در صورت بروز این مشکل باید خودروی خود را سریعاً به تعمیرگاه برده و برای حل این مشکل اقدام کنید چرا که در غیر اینصورت ممکن است سبب ایجاد ضررهای بسیار زیادی برای شما بشود.

 

  1. لقی محورها و یا هزار خاری دنده ها:

اگر محورهای گیربکس لغو باشد یا دنده ها دچار هزارخاری باشند صدایی همچون شیرین به گوش می رسد، شاید در ابتدا این صدا بسیار کم باشد و اذیت ای برای شما نداشته باشد اما توجه کنید که در صورت شنیدن کوچکترین صدای نیز باید ماشین خود را به یک تعمیرگاه خوب نشان دهید چرا که اگر به آن اعتنا نکنید ممکن است ضرر های بیشتری در سایر قسمتهای خود را نیز وارد شود.

 

  1. کمبود روغن گیربکس:

یکی از مهمترین دلایلی که باعث ایجاد صدای زوزه در گیربکس شما می شود کمبود روغن گیربکس می باشد، اگر روغن گیربکس را به صورت مداوم و مرتب چک نکنید آسیب های بسیار زیادی به خودروی شما وارد می شود، همچنین یکی از مهمترین مواردی که سبب سلامت گیربکس اتوماتیک خودروی شما می شود این است که به صورت مداوم و مرتب اقدام به تعویض روغن گیربکس خود کنید چرا گیربکس شما با روغن زنده است در غیر این صورت دچار مشکلات بسیار زیادی می شود.

 

درست شدن زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چقدر زمان می‌برد؟

اینکه تعمیر صدای زوزه گیربکس شما چقدر طول بکشد بستگی به این دارد که علت زوزه کشیدن در دقیقاً از چه قسمتی باشد، برای مثال اگر صدای زوزه کشیدن از قسمت بلبرینگ ها باشد زمان بسیار کمی می برد شاید بتوان آن را در یک ساعت تعمیر کرد، اما اگر مشکل از داخل گیربکس و بسیار فنی باشد شاید نیاز به دو روز زمان برای تعمیر یا تعویض داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که زمان تعمیر گیربکس را مشخص می کند این است که شما چه زمانی خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، زمانی که هنوز یک مشکل بسیار کوچک در خودروی شما به وجود آمده است و صدای زوزه بسیار کمی شنیده می شود و یا زمانی که صدای بسیار زیادی از روز ماشین را فرا گرفته است.

خب طبیعی است در این صورت زمان تعمیر نیز بسیار زیاد خواهد شد چرا که مشکل عمیق شده و نیازمند تعمیر و تعویض های زیادی می شود، توجه کنید اگر صدا و علامت هایی همچون تق زدن گیربکس، زوزه کشیدن کم جعبه دنده، گاز هرز خوردن و…

در خودروی خود مشاهده کردید سریعاً به یک تعمیرگاه حرفه ای  همچون تعمیرگاه اتومبیل نامبروان بروید تا مشکل خودروی شما با سرعت بالایی حل شود چرا که اگر این کار را انجام ندهید مشکل عمیق شده و به همین جهت ضمانت تعمیر نیز زیاد خواهد شد.

امتیاز 4.6 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

2 پاسخ

  1. سلام من ماشینم گیریبگس اتومات الان چند وقتی هست که از سرعت ۸۰تا ۱۱۰صدای زوزه میاد تو اتاق میخواستم لطف کنید راهنمای کنید که چه مشکلی داره ولی از ۱۱۰میگذره صداش قطع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *