تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیرگاه گیربکس تویوتا

یکی از اجزای اصلی خودرو در انواع خودروها گیربکس اتوماتیک آن است که مسئول انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها است. در گیربکس اتوماتیک تویوتا، راننده با قرار دادن دنده در حالت درایو شروع به حرکت می‌کند، و وظیفه گیربکس در اینجا انتخاب گشتاور مناسب است.گیربکس اتوماتیک تویوتا، بهترین حالت را از طریق سنسورهای مختلف فراهم می‌کند و از ضربه و تقه در زمان رانندگی جلوگیری می‌کند. بنابراین نگهداری آن بسیار ضروری است.با توجه به اهمیت گیربکس اتوماتیک تویوتا و کاربرد بالایی که دارد در ادامه ی مقاله قصد داریم تا گیربکس اتوماتیک تویوتا و موارد مربوط به آن را بررسی کنیم.

یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین تولید کنندگان در بریتانیا تویوتا است. خودروهای بزرگتر تویوتا که عمدتاً برای وسایل نقلیه کوچکتر مانند تویوتا یاریس معروف هستند، هنوز هم بسیار محبوب هستند. برخی از رایج ترین تویوتاهای اتوماتیک در جاده ها عبارتند از تویوتا هایلوکس، تویوتا لندکروز و تویوتا C-HR. این خودروهای تجاری سبک قدرتمند قابل اعتماد و مقاوم هستند – با این حال، هنوز هم ممکن است از مشکلات جدی رنج ببرند.

خودرو های تویوتا با توجه به قیمت و کارایی که دارند توانسته اند بخش مهمی از بازار خودروسازی در ایران را به خود اختصاص دهند. با توجه به تنوع و تعداد خودروهای تویوتا در ایران تعمیر و سرویس خودرو های تویوتا در ایران اهمیت بالایی دارد.تعمیر گیربکس تویوتا یکی از مواردی است که نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، نداشتن دانش کافی در امر تعمیر گیربکس تویوتا سبب بروز مشکلات مختلف دیگری در گیربکس خودرو می شود.

اگر متوجه مشکلی در گیربکس اتوماتیک تویوتا خود شدید، باید در اسرع وقت با یک تیم حرفه ای تماس بگیرید. اگر به سرعت تعمیر نشوند، این مشکلات گیربکس خودکار می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات تویوتا شما شود. خواه متوجه چراغ هشدار روی داشبورد خود شده باشید یا در حین رانندگی مشکل داشته باشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. یک مشکل نسبتاً جزئی گیربکس تویوتا نه تنها می تواند منجر به آسیب جدی شود، بلکه می تواند باعث شود که کنترل تویوتا خود را به طور کامل از دست بدهید.

تویوتاها به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته شده اند. اگر از آنها به درستی مراقبت و نگهداری شوند، سال ها خدمات قابل اعتماد ارائه خواهند کرد. با وجود انعطاف پذیری، تویوتاها می توانند از طیف وسیعی از مشکلات گیربکس اتوماتیک رنج ببرند. برخی از رایج ترین مواردی که سبب بروز مشکل در گیربکس تویوتا می شوند عبارتند از:

نشتی روغن گیربکس : گیربکس ها معمولاً واحدهای مهر و موم شده ای هستند که هرگز نباید مایع نشتی داشته باشند. اگر متوجه لکه‌های نشتی در راهرو یا کف گاراژ خود شده‌اید، مقوا را زیر خودروی خود در جلو و وسط قرار دهید تا مشخص شود که آیا نشتی فعال هستند یا خیر. قبل از پر کردن مجدد هر روغن گیربکس تویوتا ؛ مشخصات کارخانه باید رعایت شود زیرا پر کردن بیش از حد می تواند مشکل انتقال بزرگتری ایجاد کند.

 

تعمیر گیربکس تویوتا در کرج

تعمیر گیربکس تویوتا بسته به نوع مدل خودرو تویوتا متفاوت است، تعمیرات گیربکس به‌طورکلی باید با توجه به نوع خودرو و به‌صورت کاملاً تخصصی انجام شوند در غیر این صورت ممکن است گیربکس در حین تعمیر دچار آسیب شود. گیربکس تویوتا ازجمله گیربکس‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در بازار خودروسازی به شمار می‌رود، مدل‌های گیربکس تویوتا با توجه به نوع مدل خودرو تفاوت‌هایی باهم در ساختار و عملکرد دارند، این تفاوت‌ها در نگاه اول شاید عادی به نظر برسند اما در حین تعمیر گیربکس تویوتا اهمیت پیدا می‌کنند.

 

تعمیرگاه گیربکس تویوتا

گیربکس اتوماتیک یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات ماشین تویوتا شماست. گیربکس باید خروجی موتور را به‌سرعت و گشتاور تبدیل کند تا برای رانندگی عملی شود. در مورد اتو ترانس، باید با استفاده از سیستم پیچیده مکانیک و هیدرولیک، تنظیمات را به‌صورت خودکار انجام دهد.

انجام این کار فشارهای زیادی را بر گیربکس خودکار وارد می‌کند – نیرو، فشار، گرما و اصطکاک. این می‌تواند باعث جدا شدن ذرات ریز فلزی از چرخ‌دنده‌ها و سایر اجزا شود و مایع انتقال را آلوده کند. هر چه تعداد این قطعات ساینده بیشتر باشد، سیال بدتر عمل می‌کند و باعث سایش بیشتر می‌شود.

این‌یک چرخه معیوب است که باید مرتباً آن را بشکنید تا گیربکس اتوماتیک و عملکرد آن را حفظ کنید، یا برای هزینه‌های عمده آماده‌باشید.

به همین دلیل است که اگر از تویوتا خود برای یدک کشی یا در محیط‌هایی استفاده می‌کنید که باعث توقف و استارت زیاد می‌شوند، باید گیربکس خودکار خود را به‌طور منظم سرویس کنید – حداقل هر 15 ماه یا 25000 کیلومتر و به‌دفعات بیشتر. برخی از مدل‌های تویوتا نیز ممکن است به سرویس گیربکس منظم‌تری نیاز داشته باشند. متخصص انتقال شما می‌تواند در این مورد به شما مشاوره دهد.

 

تعمیر گیربکس تویوتا در تعمیرگاه تویوتا شامل موارد زیر می‌شود:

تعویض روغن گیربکس

تعمیر کردن لوله‌های روغن گیربکس

بررسی وضعیت روغن گیربکس

تمیز کردن فیلتر گیربکس

بررسی سیستم  برقی و کنترل گیربکس

بررسی نشتی‌ها و سایش‌ها در گیربکس

در تعمیرگاه گیربکس تویوتا تمامی این موارد در زمان تعمیر گیربکس و حتی سرویس گیربکس بررسی می‌شوند و هر مورد در صورت وجود توسط افراد متخصص رفع می‌شود.

 

تعمیر گیربکس تویوتا

تویوتا یکی از برندهای مطرح در حال حاضر در جهان است که به‌واسطه تولید خودروهای مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت بازار فروش خوبی در ایران حتی به‌صورت دسته دوم دارد. خودروهای برند تویوتا همگی دارای گیربکس اتوماتیک هستند و بسته به نوع خودرو و شتاب ، تعداد دنده‌ها در خودرو متفاوت است. تعمیر گیربکس تویوتا به دلیل تعداد بالاتر این خودروها در ایران در مقایسه با خودروهای خارجی دیگر و تنوع بالاتر مدل‌های تویوتا در ایران، رواج بیشتری دارد، به همین دلیل تعداد مراکزی که به‌صورت غیرحرفه‌ای اقدام به تعمیر و سرویس این خودروها می‌کنند در مقایسه با سایر خودروها بیشتر هستند که یک زنگ هشدار برای مالکان خودرو تویوتا به‌حساب می‌آید.

 

تعمیر اتصال گیربکس تویوتا

اتصال گیربکس یک دستگاه کنترل است، نقش آن اطمینان از انتقال حرکات انجام‌شده در سطح اهرم دنده به جعبه‌دنده خودرو است. بسته به مدل ماشین شما، سیستم می‌تواند با کابل یا با میله‌های فلزی باشد. اتصال گیربکس همان‌طور که از نامش پیداست به گیربکس ماشین شما مرتبط است. اتصال گیربکس امکان تغییر ضرایب دنده را برای انتخاب قدرت موتور و انتقال آن به چرخ‌ها فراهم می‌کند. این برای هر دو جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی صدق می‌کند ، تفاوت در تعویض دنده است که در مدل دوم با استفاده از پدال کلاچ به‌صورت دستی انجام می‌شود .

دستگاه کنترل گیربکس ، پیوند گیربکس است. اگر وسیله نقلیه شما بسیار جدید باشد، می‌تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد. به‌طورکلی، یا سیستمی از کابل‌ها یا سیستمی از میله‌های فلزی وجود دارد که به آن پیوند می‌گویند .به‌طور مشخص ، اتصال بین گیربکس و اهرم دنده را فراهم می‌کند .

توجه داشته باشید که اتصالات پیوندی به دلیل داشتن اهرم‌های فلزی و اتصالات توپی نیاز به نگهداری بیشتری دارند. درواقع، دستگاه‌های دارای کابل‌ها و میله‌های تعویض دنده نیازی به نگهداری یا روغن‌کاری ندارند. هرازگاهی غلاف‌ها باید بررسی شوند.

تعمیرات گیربکس بسته به سیستم کنترل خودرو شما متفاوت است. برای اتصال پیوند، 2 عملیات تعمیر و نگهداری لازم است:

تعویض میله‌های اتصال

استفاده از گریس روی میله‌های فلزی.

علاوه بر این، برای سیستم کنترل کابل، تعمیر و نگهداری کمتری خواهید داشت، اما ممکن است مجبور شوید تعمیرات زیر را انجام دهید:

کنترل غلاف تفلون کابل‌ها، در صورت آسیب دیدن غلاف ها باید تعویض شوند.

تعویض کابل‌ها یا میله‌ها در صورت شکستن یا خم شدن اتصال.

برای تضمین طول عمر اتصال گیربکس خود، باید به‌طور دوره‌ای روغن گیربکس را تعویض کرده و سلامت کلاچ را بررسی کنید.

نشانه‌های سایش در اتصال گیربکس چیست؟

اتصال گیربکس می‌تواند باگذشت زمان خراب شود، تعمیرات آن بسته به نوع سیستمی که وسیله نقلیه شما دارد، کم‌وبیش فاصله خواهد داشت. به‌طورکلی، سایش اتصال گیربکس به روش‌های زیر ظاهر می‌شود:

تعویض دنده دشوار است : اهرم دنده قدرت مانور خود را از دست می‌دهد و هنگامی‌که می‌خواهید نسبت دنده را تغییر دهید مقاومت نشان می‌دهد.

صدای غیرمعمولی شنیده می‌شود: صدای جیغ از جعبه‌دنده می‌شنوید. اگر می‌ترکند، مشکل از کلاچ است.

سایش اتصال گیربکس باعث ناتوانی راننده در طول سفر می‌شود. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود در صورت بروز یک یا چند مورد از علائم ذکرشده در بالا، باید خودرو تویوتا خدو را برای بررسی سریعاً به تعمیرگاه منتقل کنید.

هنگامی‌که تعویض دنده دشوار می‌شود، ممکن است لازم باشد گیربکس خود را تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که بسته به مدل خودرو و سیستم کنترلی که دارند، رویه همیشه یکسان نخواهد بود. توجه داشته باشید که تعویض اتصال کابل آسان‌تر از تعویض کل گیربکس تویوتا است.در نامبروان اگر نیاز به تعویض کامل گیربکس خودرو باشد این امر توسط تکنسین‌های متخصص انجام می‌شود.

 

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا هزینه‌ی زیادی برای شما دارد اگر:

به‌موقع برای تعمیر گیربکس اقدام نکنید

سرویس خودرو را نادیده بگیرید

تعمیر گیربکس تویوتا را به افراد نابلد واگذار کنید

از روغن گیربکس و یا قطعات غیر اصل برای جایگزینی استفاده کنید

درصورتی‌که هرکدام از موارد بالا را انجام دهید، هزینه‌ی تعمیر گیربکس تویوتا شما از حالت عادی بیشتر خواهد شد و باید خودتان را برای هزینه‌ی بالا آماده کنید.

تعمیر گیربکس تویوتا در کنار دانش به ابزار نیازمند است، نمی‌توان ادعا کرد فردی در تعمیر گیربکس تخصص دارد اما حتی وسایل اولیه برای تعمیر درست گیربکس را در اختیار نداشته باشد. به همین دلیل در زمان انتخاب تعمیرگاه مناسب برای تعمیر گیربکس تویوتا در کنار بررسی رزومه و سوابق کاری افراد، تجهیزات موجود و مورداستفاده برای تعمیر گیربکس را نیز بررسی کنید. نامبروان به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیر گیربکس تویوتا در کنار استفاده از ابزار مدرن و کارآمد، متخصص‌ترین افراد در حوزه تعمیر تویوتا را برای رفع هر نوع مشکل گیربکس و پاسخ به نیاز شما گرد هم آورده است. تعمیر گیربکس در نامبروان پس از عیب‌یابی گیربکس انجام می‌شود.

 

انواع تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیرات مربوط به گیربکس های تویوتا با توجه به مدل و نوع گیربکس متفاوت هستند. برای تعمیر گیربکس تویوتا در ابتدا باید نوع گیربکس و مدل گیربکس خودرو را مشخص کرد گیربکس های تویوتا با توجه به نوع خودرو و سال تولید خودرو تفاوت هایی در ساختار دارند که این تفاوت های جزئی نقش مهمی در تعمیر گیربکس تویوتا دارد. اگر این تفاوت ها مد نظر قرار داده نشوند ممکن است تعمیر گیربکس خصوصا تعویض قطعات به درستی انجام نشود.

تویوتا دو گیربکس اتوماتیک خود را توسعه داده است:

8 سرعته Direct Shift-8AT و 10 سرعت Direct Shift-10AT. برای هر دو، اقدامات مختلفی برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی و افزایش راندمان انتقال انجام شد. سطوح دنداننده ای  دنده با استفاده از یک تکنیک جدید برای ضریب اصطکاک کمتر هنگام درگیر شدن دنده ها پردازش شدند و پیکربندی مواد اصطکاک مورد استفاده در داخل کلاچ برای کاهش افت گشتاور کلاچ تا حدود 50 درصد در طول چرخش (در مقایسه با 6 معمولی) بهینه شد. – انتقال سرعت). این تلاش‌ها و تلاش‌های دیگر منجر به دستیابی به یکی از بهترین راندمان انتقال در جهان شد*. گیربکس‌های اتوماتیک جدید فشرده‌تر و سبک‌تر از گیربکس‌های معمولی هستند و نیاز سوخت خودرو را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، دنده‌های عریض‌تر و مبدل گشتاور فشرده با کارایی بالا توسعه‌یافته جدید برای محدوده قفل دنده گسترده‌تر ترکیب می‌شوند. پاسخ سریع و روان حاصل به عملکرد پدال گاز، حس رانندگی مستقیم “به دلخواه” را ایجاد می کند.

در مورد Direct Shift-10AT، حتی با وجود اینکه تعداد دنده ها به 10 افزایش یافته است (در مقایسه با 8 دنده در مورد Direct Shift-8AT)، استفاده از دنده های با نسبت نزدیک محدوده استفاده را بهینه می کند. هر دنده، به ویژه در محدوده سرعت کم تا متوسط. تغییرات نرم دنده حاصل، که از سریعترین * های جهان است ، حسی ریتمیک و راحت ایجاد می کند که برای خودروهای دیفرانسیل عقب ممتاز مناسب است.

 

گیربکس 10 سرعته اتوماتیک FR تویوتا

علاوه بر عملکرد پایه بالا که با Direct Shift-8AT مشترک است، عملکرد رانندگی هیجان انگیزی برای خودروهای ممتاز FR دنبال می شود.اتخاذ یک گیربکس با نسبت نزدیک و سرعت تعویض دنده در سطح جهانی آن به اطمینان از رانندگی نرم کمک می کند این نوع گیربکس تویوتا به طور مستقیم به عملکرد شتاب دهنده راننده پاسخ می دهد.

گیربکس جدید FF 8 سرعته اتوماتیک

راندمان انتقال سطح بالا به مصرف سوخت بیشتر کمک می کند، فشرده بودن، سبک بودن، مرکز ثقل پایین به عملکرد رانندگی کمک می کند.محدوده قفل دنده 8 سرعته جدید برای تحقق رانندگی با واکنش مستقیم افزایش یافته است.

 

تعمیر گیربکس تویوتا

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا بسته به نوع گیربکس و میزان خرابی گیربکس تفاوت دارد، نمی توان بدون بررسی گیربکس تویوتا هزینه ی تعمیر را اعلام کرد در برخی از موارد میزان خرابی گیربکس به حدی بالا است که تعمیر گیربکس نمی تواند کارساز باشد و تنها راه تعویض کامل گیربکس است. این مورد باید پس از بررسی دقیق گیربکس مشخص شود. اگر مشکلات گیربکس در همان ابتدا شناسایی و تعمیر شوند هزینه تعمیر گیربکس به مراتب پایین تر است.

خرابی سیستم برقی گیربکس

ساییدگی چرخ دنده ها

فاسد شدن روغن گیربکس

ورود گرد و غبار و مواد خارجی به داخل گیربکس

مشکل در تغییر دنده

کند شدن حرکت دنده ها : اتوماتیک مواجه هستید، ممکن است احساس کنید که با دنده خاصی رانندگی می کنید و سپس بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر می کند. صدای موتور ممکن است تغییر کند یا مانند ناله به نظر برسد. همچنین ممکن است به نظر برسد که خودروی شما دچار مشکل شده است، به طور ناگهانی ضعیف شده است یا آنطور که باید شتاب نمی گیرد.

روشن شدن چراغ هشدار گیربکس: یک چراغ هشدار به تنهایی، مانند چراغ “چک موتور”، معمولاً به این معنی نیست که شما مشکل گیربکس دارید، اما اگر هر یک از علائم بالا همراه با یک اخطار روشن رخ داد، باید برای تعمیر گیربکس تویوتا به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

تعمیر گیربکس تویوتا

کمپانی خودروسازی تویوتا

در سال ۱۹۹۰، اولین سری خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک تویوتا A۳۵۰E با سرعت ۵ سرعت تولید و برای تویوتا کرون مورد استفاده قرار گرفت. این اولین سیستم دیفرانسیل عقب ماشین در جهان بود که از نظریه کنترل پیشرفته بهره‌مند بود. در اواخر دهه ۱۹۹۰، تولید تویوتا با گیربکس اتوماتیک در جهان به بیش از ۲۰ میلیون واحد رسید.

گیربکس اتوماتیک به کار رفته در مدل هایبریدی ، یک گیربکس E – cvt و در سایر مدل‌ها یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته از نوع   Super ECTاست. در سال ۲۰۰۱، تویوتا اولین سیستم شبه هیبرید جهان  را به کار برد که گیربکس اتوماتیک چهار سرعته A340E در گیربکس اتوماتیک تویوتا کرون استفاده کرد.

تویوتا یک برند معروف است که با تولید خودروهای با کیفیت، محبوبیت ویژه‌ای در جهان به دست آورده است. تویوتا هر سلیقه مربوط به تولید خودروهای سواری و شاسی بلند را جذب کرده و طرفداران زیادی در بازار ایران دارد. طراحی خاص و زیبایی مدل‌های این برند به قدری چشمگیر است که بسیاری از مردم فقط تویوتا برند را انتخاب می‌کنند تا یک خودرو بخرند و به هیچ برند دیگری نروند.

اتومبیل‌های تویوتا اتومبیل‌های لوکس محسوب می‌شوند و شهرت ویژه‌ای دارند. کروز، Raufor، Camry، FG، Corolla، Yaris، جی تی و لندکروزر، در میان اتومبیل‌هایی هستند که در ایران وجود دارند و هر کدام طرفدار خود هستند. یکی از محبوب‌ترین انواع سهر در ایران، سفره‌ای تفریحی زمینی است و خودرو های تویوتا بهترین انتخاب برای این دسته از سفر ها هستند.

مسلماً رانندگی با اتومبیل تویوتا لذت بخش است، اما این ماشین‌های زیبا و جذاب به تعمیر و نگهداری خاص نیاز دارند. با توجه به قیمت بالای این خودروها، هزینه تعمیر آن‌ها نیز بالا است. به عنوان مثال، تعمیر یک موتور تویوتا یا تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا می‌تواند پر هزینه باشد.

 

تعمیر گیربکس تویوتا

تغییر دنده

بیشتر اتومبیل‌ها در این برند از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند. زمانی که شما رانندگی می‌کنید، دنده ها  به طور اتوماتیک به محض اینکه شما نیاز به تعویض دنده را دارید، تغییر می‌کند، اما گاهی این اتفاق نمی‌افتد و دنده خیلی دیر تغییر می‌کنند و بعضی اوقات دنده ها اصلا تغییر نمی‌کنند. در این موارد، شما باید فوراً به مغازه‌های تعمیر تویوتا بروید؛ در غیر این صورت شما باید گیربکس اتوماتیک تویوتا را تعمیر کنید و گاهی اوقات این بخش را تعویض کنید.

اشکال در عوض کردن دنده

گاهی اوقات هنگام رانندگی، دنده ناخودآگاه تغییر  می‌کند و به یک دنده غیر منطقی تغییر می‌کند، بنابراین شما نمی‌دانید که چه دنده ای در حال حاضر دارید، این اتفاق گاهی با یک تغییر ناگهانی رخ می‌دهد، یعنی، زمانی که ماشین آماده تغییر دنده‌ها نیست. این طور نیست. همچنین این ها نشان می‌دهند که شما باید برای تعمیر گیربکس خودروی تویوتا اقدام‌های لازم را انجام دهید.

گاهی اوقات تغییر دنده‌ها و تعویض دنده با فشار زیاد دشوار است، اما این کار در انتقال‌های دستی انجام می‌شود و یا هنگامی که گیربکس اتوماتیک را در حالت انتقال دستی قرار می‌دهید. اگر با یکی از مشکلات فوق برخورد کردید، توصیه می‌شود که شما نسبت به تعمیر گیربکس تویوتا تان بی‌اعتنا نباشید و حتما و قدم‌های لازم را برای سرویس و بررسی به موقع گیربکس مد نظر قرار دهید.

حرکت نکردن خودرو

اگر در زمان حرکت دنده را به D تنظیم کردید، اما ماشین تکان نخورد، بدانید که مشکلی در ارتباط با گیربکس خودرو وجود دارد که باید به سرعت بررسی شود. توجه داشته باشید که توجه نکردن به این نقص می‌تواند شامل دیگر اجزای جعبه‌دنده باشد و باعث آسیب زیادی شود و اتومبیل شما باید گیربکس تویوتا را تعمیر کند.

فقدان قدرت در ماشین

گاهی نشت وغن از گیربکس اتوماتیک  یا بخش‌های داخل گیربکس سبب خرابی می شود؛ این می‌تواند باعث شود که اتومبیل قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد، اگر چه عوامل دیگری مانند بیش از حد داغ شدن روغن  گیربکس می‌توانند سبب ایجاد این حالت شوند.

تقه زدن خودرو

یکی از شایع‌ترین نشانه‌های یک نقص گیربکس، بروز صدا تقه از خودرو  در حال حرکت است. گاهی اوقات پس از تغییر دنده، می‌بینیم که ماشین صدای تقه می دهد  ، انگار که کسی از پشت اتومبیل ما را هدف قرار داده باشد. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که دنده جابجا شوند؛

بنابراین، دیدن این مورد ، نشان میدهد که گیربکس یا موتور خودرو دچار اختلال شده اند و باید حتما برای تعمیر خودرو به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید ، اگر هر نوع مشکل و نقصی در گیربکس تویوتا به سرعت حل نشود به مرور زمان به بخش ها و قطعات دیگر خودرو هم سرایت می کند و هزینه های به مراتب بیشتری برای تعمیر و یا تعویض قطعات نیاز است.

 

تعمیر گیربکس تویوتا

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا

با توجه به وارداتی بودن خودرو تویوتا هزینه تعمیر آن به مراتب بیشتر از سایر خودرو ها است. اما برای تعیین هزینه دقیق، جعبه‌دنده باید باز و به طور کامل بازرسی شود. پس از تشخیص عیب، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک  تویوتا را می‌توان تعیین کرد و همچنین از قطعات اصلی برای جایگزین کردن بخش استفاده کرد تا بخش دیگر مشکلی نداشته باشد.

علاوه بر عوامل فنی که سبب می شوند تا گیربکس تویوتا به تعمیر و یا تعویض نیاز پیدا کند. عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث شوند که گیربکس به وسیله بی‌دقتی آسیب ببیند. هم چنین این کار را برای تغییر دادن دنده‌ها از D به R یا بالعکس در حالی که ساکن هستند انجام دهید.

یکی از عواملی که برای سلامت گیربکس بسیار مهم است، تغییر به موقع و اندازه روغن گیربکس است. اگر اندازه روغن گیربکس کم‌تر از استاندارد باشد، می‌تواند به جعبه‌دنده آسیب برساند و شما را مجبور کند تا جعبه‌دنده تویوتا را تعمیر کند. در نهایت، توصیه می‌شود که شما از کیفیت ضعیف، روغن‌های گیربکس سطح پایین استفاده نکنید، همانطور که استفاده از این روغن‌ها، عملکرد بهینه جعبه‌دنده را در طول زمان کاهش می‌دهد و منجر به تعمیر گیربکس تویوتا برای شما خواهد شد.

تعمیر گیربکس تویوتا

در این مقاله گیربکس خودرو تویوتا و نکات مربوط به بررسی و نگهداری از آن را بررسی کردیم.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط کرج، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

——————————————————-

راه های ارتباطی با نامبروان

موبایل (ایمان پرناک): ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

اینستاگرام: gearboxnumber1@

کانال آپارات نامبروان

کانال یوتوب نامبروان

——————————————————-

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

ایمان پرناک

تعمیرگاه تخصصی گیربکس نامبروان با مدیریت ایمان پرناک، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک آغاز کرد.

این تعمیرگاه همواره به دنبال ارایه بهترین خدمات و سرویس ها به مشتریان خود بوده است و اکنون مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های عیب یاب تخصصی گیربکس کلیه خودروها می باشد.

تعمیرگاه گیربکس نامبروان جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی، خدماتی چون مشاوره تلفنی و همچنین خودروبر رایگـان از سراسر نقاط کـرج قرار داده است.

ایمان پرناک: ۰۹۱۲۷۶۵۶۰۶۷

یک پاسخ